• Majbrud i västerbotten

    Röd/vita kläder till barnen

    Var hittar jag en klänning och en skjorta i röd och vit? Klänning i storlek 98 och skjorta i storlek 110/116.

    Gärna randigt eller rutigt, gärna lite lantligt. (Väldigt gärna en "emilskjorta" men i rött, finns en uppsjö av blårandiga men har inte hittat någon rödrandig...)

  • Svar på tråden Röd/vita kläder till barnen
  • Pillan

    Hej! Jag har försökt kolla runt lite! En röd emilskjorta verkar inte så lätt att få tag på, kanske denna? www.dopklanningar.se/Produktsida_barnskjortor.html Vad gäller klänning till din dotter finns det ju mer att välja på. Här är några förlag: www.oiidesign.se/p/imps-elfs-8dress-ls/34:10294:15930 eller m.smartguy.se/kids/klader/kjolar-klanningar/klanningar/rod_name-it-klanning_195064_1 eller www.halens.se/barn-kategorier-overdelar-klanningar-7005/klanning-067788/base-color$270/sorting$score,Descending/paging$1,27&oc=036 Lycka till!

  • Pillan

    Såg att två länkar nte funkar. Den från Halens är den första bilden och den från Oii är den andra bilden. Vid intresse hitrtar du de säkert själv på deras hemsidor :)

  • Pillan

    Jag kan tydligen inte lägga upp bilder. Du får gå in på deras hemsidor och sortera dig till röda klänningar. Sorry...

  • Majbrud i västerbotten

    Tack för tipsen Pillan, ska kolla upp sidorna!

  • daniiel

    Dom här klänningarna är ju väldigt söta tycker jag :)
    www.halens.se/barn-tjejklader-storlek-86-128-overdelar-klanningar-7169/klanning-067788
    www.halens.se/barn-tjejklader-storlek-86-128-overdelar-klanningar-7169/klanning-094060
    www.ellos.se/ellos-kids/klanning/323793&Ns=RankValue5|1&Nao=4
    www.ellos.se/ellos-kids/klanning/389251&Ns=RankValue5|1&Nao=9

    Skjorta till pojken verkar vara svårare att hitta.


  • Majbrud i västerbotten

    Tack för hjälpen!
    Ellosklänningarna var ju dock för stora för min tjejja, som har storlek 98 :) Men den rutiga från halens var faktiskt inte så tokig. Håller koll på tradera varje dag men det är ju bra med backup. Den här som finns på tradera nu är precis en sån jag skulle vilja hitta! Men den är i storlek 104 och det går bara inte, hon har just kommit upp i 98.
    Klänning Fix stl 104. Bra skick!

  • daniiel

    Men när jag kikar finns klänningarna från Ellos även i strl 98, jag sorterade ju på det.

    Nåja, klänningen på Tradera var jättefin :) Finns det ingen chans att det kan gå? Har du fått mått på den? Ibland skiljer det ju väldigt mkt från olika märken och sådär. Min dotter har vissa kläder i strl 134 och andra i strl 122 och det var likadant när hon var liten.


  • Majbrud i västerbotten

    Jag kollade inte tillräckligt noga kanske...
    Jag har iaf mailat ang klänningen nu, är det inte mycket som skiljer kan det nog gå sy om lite. :) Ja det brukar ju vara så att barnen kan ha olika storlekar beroende på märke, typ av plagg osv, så jag får väl hoppas på det bästa!

Svar på tråden Röd/vita kläder till barnen