• Anonym (Längta, längta)

    Att vilja bli gravid!

    Vi har pratat i 1½ år om att vi vill ha barn. Men sagt att vi skulle vänta till i alla fall strax innan bröllopet. Vi gifter oss i juli och vi tänkte börja bebisverkstaden i maj!
    Jag sitter med en "womenlog app" och studerar dagarna! Första veckan i maj har jag mens och efter det tänkte vi börja med det roliga.
    Jag har väntat så länge men nu känns 1 månad så hejdlöst långt bort! Jag vet att jag inte kommer bli gravid på första försöket (kan ju alltid hoppas dock) men bara det där att vänta på att få börja försöka! Jag längtar så mycket.


    Jag ville bara skriva av mig lite, det här är inte riktigt något jag vill prata med mina vänner om. Är det någon mer än jag som längtar efter att påbörja bebisverkstad?

  • Svar på tråden Att vilja bli gravid!
  • Anonym (en till som vill)

    Vi har varit tillsammans i 5,5 år när vi gifter oss och bott tillsammans i 4 år. Vi har bjudit 60 personer på vårt bröllop. Planen är det inget fel på men tiden går sakta!!! Hur länge har ni varit tillsammans. Jag såg att ni ska ha ett ganska stort bröllop.


    Anonym (vill också) skrev 2013-04-05 20:26:16 följande:
    ja men det låter ju som en bra plan. jag hade väl också egentligen velat vänta tills efter bröllopet men det känns som en hel evighet dit så vi tjuvstartar faktiskt. Det känns bra det också.
    Nej men jag tror nog killar är så där rent generellt. Inte bara norrlänningar. ;) Min gillar inte heller att prata känslor så det är nog något med generna tror jag. haha.

    hur länge har vi varit tillsammans och så då? och hur stort bröllop har ni?
  • Anonym (vill också)
    Anonym (en till som vill) skrev 2013-04-07 15:14:24 följande:
    Vi har varit tillsammans i 5,5 år när vi gifter oss och bott tillsammans i 4 år. Vi har bjudit 60 personer på vårt bröllop. Planen är det inget fel på men tiden går sakta!!! Hur länge har ni varit tillsammans. Jag såg att ni ska ha ett ganska stort bröllop.
    ja tiden går alldeles för sakta tyvärr. men nu hoppas vi på att den bara flyger förbi sista månaderna nu.

    vi har varit tillsammans 4 år när vi gifter oss. bott ihop 3,5 år och varit förlovade 1 år.
    Vi ville inte gifta oss för tidigt och inte heller innan vi var färdigutbildade och hade fasta jobb. :D men det blev perfekt timing för allt tror jag.

    Vad gör du för att inte längta ihjäl dig då?
  • Bamsemums

    Jag är så avundsjuk på er! Ni behöver bara vänta några månader. Jag och min m2b har tänkt sätta igång med bebisverkstaden efter bröllopet. Det är verkligen evigheter fram till dess.. Vi ska gifta oss sommaren 2014! 
     

  • Anonym (Längta, längta)

    Så kände jag också förra året när vi började prata om barn och då var det över 1 år kvar! Det känns så absurt långt bort!


    Bamsemums skrev 2013-04-08 13:34:31 följande:
    Jag är så avundsjuk på er! Ni behöver bara vänta några månader. Jag och min m2b har tänkt sätta igång med bebisverkstaden efter bröllopet. Det är verkligen evigheter fram till dess.. Vi ska gifta oss sommaren 2014!
  • Anonym (vill också)

    skoja inte. så kände jag också förra sommaren. men det kändes som att det gick snabbare än de här sista månaderna gör. 33 dagar kvarnu.

  • Anonym (en till som vill)
    Anonym (vill också) skrev 2013-04-07 15:23:19 följande:
    ja tiden går alldeles för sakta tyvärr. men nu hoppas vi på att den bara flyger förbi sista månaderna nu.

    vi har varit tillsammans 4 år när vi gifter oss. bott ihop 3,5 år och varit förlovade 1 år.
    Vi ville inte gifta oss för tidigt och inte heller innan vi var färdigutbildade och hade fasta jobb. :D men det blev perfekt timing för allt tror jag.

    Vad gör du för att inte längta ihjäl dig då?
    Vi har varit förlovade i 2 år nu. Hur jag klarar av min längtan?

    Nu i helgen ska jag och 2 andra kompisar ha en liten sammankomst. Det ska bli så roligt eftersom vi inte setts sedan i somras eftersom den ena bor 40 mil från mig och den andra bor 120 mil från mig. De har båda små barn så jag kommer att få gosa lite med dom och skämma bort dom . Jag hade tänkt ge mig ut på stan och köpa presenter till de små sötnosarna nu i veckan.
    Jag försöker oxå vara noga med att ha en bra relation till mina kusinbarn för att jag faktiskt älskar barn och jag tycker att jag lyckas ganska bra.  Annars håller jag ut bara med min längtan.

    Jag trodde aldrig att jag skulle känna så här och att jag skulle längta så mycket. Jag har aldrig tänkt att jag skulle ha barn men i våras slog det om som genom ett trollslag och längtan blev jättestor. Men jag kommer att börja äta extra folsyra i början av sommaren!!! Jag har läst en hel del av de nya rönen om hur viktigt folsyran är både innan själva befruktiningen och sedan i minst 8 veckor efter befruktningen vilket gör att jag kommer att knapra folsyrepiller som bara den . Folsyran gör att risken för bl.a. ryggmärgsbråck minskar med jag tror det var 40 %. 
    Bamsemums skrev 2013-04-08 13:34:31 följande:
    Jag är så avundsjuk på er! Ni behöver bara vänta några månader. Jag och min m2b har tänkt sätta igång med bebisverkstaden efter bröllopet. Det är verkligen evigheter fram till dess.. Vi ska gifta oss sommaren 2014! 
    Jag kände samma sak i somras när jag var på ett bröllop och en av mina kompisar var där med sitt barn som var 4 månader och en annan kompis var höggravid. Som tur var fick jag gosa med 4 månaders-trollet under stora delar av bröllopet som pågick i 3 dagar men oj vad jobbigt det var. 
    Jag tycker att det är bra att vi kan skriva av oss här på forumet när längtan tar över och man håller på att gå sönder av att räkna ned tiden. 

    Hur länge har ni varit tillsammans?
  • Bamsemums
    Anonym (en till som vill) skrev 2013-04-08 14:51:40 följande:
    Jag kände samma sak i somras när jag var på ett bröllop och en av mina kompisar var där med sitt barn som var 4 månader och en annan kompis var höggravid. Som tur var fick jag gosa med 4 månaders-trollet under stora delar av bröllopet som pågick i 3 dagar men oj vad jobbigt det var. 
    Jag tycker att det är bra att vi kan skriva av oss här på forumet när längtan tar över och man håller på att gå sönder av att räkna ned tiden. 

    Hur länge har ni varit tillsammans?
    Vi har inte varit tillsammans så länge. 7 månader, men varken han eller jag riktigt velat gifta oss tidigare eller skaffa barn. Sen träffades vi och då ändrades allt. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet.
    Jag trodde inte att det fanns och att hitta den rätte var bara påhitt. Men nu vet jag att det inte är det. För jag känner vad vi har och vi är säkra på att det ska vara vi livet ut. Därför har vi redan förlovat oss och nu planerar vi att gifta.
    Vi kommer att vara 26 och 28 år när vi har gift oss och det är dags att försöka odla en bebis i magen ;) 
  • Anonym (vill också)
    Anonym (en till som vill) skrev 2013-04-08 14:51:40 följande:
    Vi har varit förlovade i 2 år nu. Hur jag klarar av min längtan?

    Nu i helgen ska jag och 2 andra kompisar ha en liten sammankomst. Det ska bli så roligt eftersom vi inte setts sedan i somras eftersom den ena bor 40 mil från mig och den andra bor 120 mil från mig. De har båda små barn så jag kommer att få gosa lite med dom och skämma bort dom . Jag hade tänkt ge mig ut på stan och köpa presenter till de små sötnosarna nu i veckan.
    Jag försöker oxå vara noga med att ha en bra relation till mina kusinbarn för att jag faktiskt älskar barn och jag tycker att jag lyckas ganska bra.  Annars håller jag ut bara med min längtan.

    Jag trodde aldrig att jag skulle känna så här och att jag skulle längta så mycket. Jag har aldrig tänkt att jag skulle ha barn men i våras slog det om som genom ett trollslag och längtan blev jättestor. Men jag kommer att börja äta extra folsyra i början av sommaren!!! Jag har läst en hel del av de nya rönen om hur viktigt folsyran är både innan själva befruktiningen och sedan i minst 8 veckor efter befruktningen vilket gör att jag kommer att knapra folsyrepiller som bara den . Folsyran gör att risken för bl.a. ryggmärgsbråck minskar med jag tror det var 40 %. 
    Bamsemums skrev 2013-04-08 13:34:31 följande:
    Jag är så avundsjuk på er! Ni behöver bara vänta några månader. Jag och min m2b har tänkt sätta igång med bebisverkstaden efter bröllopet. Det är verkligen evigheter fram till dess.. Vi ska gifta oss sommaren 2014! 
    Jag kände samma sak i somras när jag var på ett bröllop och en av mina kompisar var där med sitt barn som var 4 månader och en annan kompis var höggravid. Som tur var fick jag gosa med 4 månaders-trollet under stora delar av bröllopet som pågick i 3 dagar men oj vad jobbigt det var. 
    Jag tycker att det är bra att vi kan skriva av oss här på forumet när längtan tar över och man håller på att gå sönder av att räkna ned tiden. 

    Hur länge har ni varit tillsammans?
    ja jag håller med dig. det är svårt. men hur gör man? ja det är en bra fråga. nu de senaste veckan har det faktiskt inte varit så svårt så nu har det känts bättre. och 33 dagar känns inte alls så farligt för jag vet ju hur fort veckorna går. det kommer bara flyga iväg.
    Men ändå. men nu har vi en resa direkt efter bröllopet inbokat då vi åker till japan, sen i slutet av augusti åker vi till paris eller rom på en weekend för att fira min födelsedag och sen i slutet av oktober början av november så åker vi till filippinerna. så nu har jag andra saker att se fram emot också. det lindrar min längtan en del. sen pysslar jag en del OCH köper bebiskläder. så det hjälper även det.

    Ja jag äter folsyra med. har ätit det i en månad nu. jättebra är det. :D känner mig stolt över mig själv.
  • Anonym (Längta, längta)

    Jag äter också folsyra, har gjort det sedan november. Jag fick mens igår, så nu är det bara en cykel kvar sen är det dags!


     


    Vi pratar om det båda två hemma jätte mycket! Känns helt overkligt att ha hittat någon man vill ha familj med. Jag är som dig bamsemums, har aldrig tänkt att jag ville gifta mig och skaffa barn. Så träffade jag min kille för några år sen, efter 6 månader hade vi flyttat ihop och från första dagen vi bodde ihop kände jag mig hel på något sätt. Efter 1 ½ år förlovade vi oss och började prata om att vi båda ville ha barn trots allt. Ju mer vi pratade om det, hur vi såg på uppfostran, vad vi känner inför barn, hur vi ser på konceptet vara en familj desstu mer kändes det bara rätt. Jag insåg att det har nog aldrig handlat om att jag inte vill ha barn utan mer att när jag hittade en person som jag älskar och som jag vet kommer vara en fantastiskt pappa till mina barn då kändes det rätt att bli mamma.


    Något som vi pratat mycket om och värdesätter stort är det faktum att bara för att vi gifter oss är inte äktenskap en garanti att det är vi föralltid, men jag vet att om vi seprarerar eller om (gud förbjude) något händer mig, så vet jag att mina barn kommer ha en helt fantastisk pappa i sitt liv. Som kommer uppfostra dom rätt med massor av kärlek och alltid vara närvarande. Att ha hittat en sån person som jag också älskar med varje fiber i min kropp gör att det känns rätt med familj och äktenskap.


     


    Nu längtar jag efter pluss på stickan!


     

  • Anonym (vill också)

    jag ska få mens i morgon så då är det endast en cykel kvar för oss också. visst känns det helt galet. Helt galet att ha hittat rätt person och att han vill lika mycket som en själv. det är ärligt talat helt galet. Men det är ju bara att vara glad.
    Däremot så är vi inte riktigt av samma åsikt vad det gäller äktenskap. Vi går in i det med att tro och tänka att det är för alltid. Blir det sen så att man skiler sig ändå så är det så men vi vill verkligen tro att det är för alltid för då tror jag man anstränger sig liiiiite extra om man vet att det inte finns någon annan utväg. okej det där kanske låter helt koko men det känns som att så många som gifter sig ger upp så lätt som att dom tar giftemål så lätt.

    Kan dock inte låta bli att tänka att vi egentligen skulle ha satt igång denna månad så det hade bara varit en mens emellan det nu. Men det blir ju i alla fall bättre på det här sättet. vi har ju gjort så här av en orsak. Så jag vill verkligen att det ska snabbspola nu så man får se det där plusset på stickan.

  • Anonym (Längta, längta)

    Självklart går vi in i äktenskapet med inställning att det är för alltid och jag kommer kämpa in i det absolut sista och lite till. Jag tycker också att vissa tar äktenskap lite för lätt. Men för det vill jag inte vara naiv, jag är glad att vi har pratat lite om hur vi ställer oss till vissa saker OM vi skulle separera just eftersom vi planerar att sätta ett barn till världen. Skilsmässa är inte en lösning på alla problem det är den absolut sista utvägen när ingenting annat fungerar. Skulle det komma en dag när de är vår sista väg att välja vill jag att vi ska ha pratat om innan hur vi ser på vissa saker och vara trygg med att mina barn kommer få det absolut bästa även dom stunderna jag inte finns där. Sen vill jag självklart att det ska hålla föralltid med min kille och det kommer jag jobba för.

  • Anonym (vill också)

    ja det låter bra :D
    bra att veta sådana saker. men vi känner ändå att vi tar inte ut något i förskott och oroar oss för saker som inte hänt än. så vi väljer att ta det när det kommer. Men det är nog bra att prata om en del saker i alla fall.

  • Anonym (Längta, längta)

    Oroar mig gör jag verkligen inte :) Jag kan inte gå runt och oroa mig att vi kanske ska skiljas i framtiden det är bara dumt.
    Men att man åtminstonde har pratat om vissa saker

  • Anonym (vill också)

    ja det är verkligen jättebra. så att man står på samma sida i saker och ting i alla fall. Både i uppfostran och ut i fall att händelser.
    vi har varit öppna och diskuterat sådant där ända sedan vi blev tillsammans i princip så vi har rätt bra koll på varandra och vad vi båda vill så det känns faktiskt jätte skönt.

Svar på tråden Att vilja bli gravid!