• Äldre 2 Apr 09:48
    8125 visningar
    21 svar
    21
    8125

    Vilket djur är ditt favoritdjur?

    Man brukar prata om kattmänniskor och hundmänniskor. Till vilken skara sällar du dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket djur är ditt favoritdjur?
  • Äldre 2 Apr 15:21
    #11

    Jag är också en sån som haft "alla" sorters djur (hästar, hundar, katter, kaniner, marsvin, hamster, degus, fåglar...) och kunde därför inte välja hund eller katt.
    Tycker om alla djur (med undantag för spindlar och liknande läskiga varelser), men tvingas jag välja så hamnar nog häst på första plats ändå - helt fantastiska djur!

  • Äldre 2 Apr 16:05
    #12

    Älskar dem båda!! därför blev det annat :)


  • söt nöt
    Äldre 2 Apr 16:42
    #13

    Jag håller med många som svarat tidigare att det är svårt att välja. Har båda hund och katt hemma just nu, men tillhör skaran som haft lite av varje. Jobbar dessutom som djurskötare. För mig så är husdjur ko, gris, får, gäss, ankor mfl. Hund, katt, smådjur, fåglar mfl är sällskapsdjur :p Lite skadad blir man :p Av sällskapsdjuren väljer jag nog alla former av smådjur, hund, katt och fiskar som favoriterna. Men av husdjur blir det ko, får och fjäderfä :) Men alla djur har sin fina sida så jag säger nog (nästan) alla 

  • fayefa­ye
    Äldre 2 Apr 17:53
    #14
    Chicita skrev 2013-04-02 11:51:23 följande:
    Jag gillar egentligen alla djur. Men dom får inte ha fler än 4 ben. Färre går bra, och inga ben går bra. Men absolut inte fler än 4 ben Skrikandes 
    Haha! Håller med dig där XD

    Annars gillar jag nog hund bäst.
  • amerik­a
    Äldre 2 Apr 18:48
    #15

    Hund, utan tvekan! Har haft katter själv som jag tyckte mycket om men jag gillar det rejäla med hunden samt att den gillar MIG mer än sig själv, som katten gör! Flört

  • Äldre 2 Apr 18:58
    #16

    Jag valde också "Annat/inget" för att välja mellan hund och katt går inte. Vi har två katter och en hund och jag skulle aldrig säga att det ena är bättre än det andra, bara olika :)

    Jag tycker överlag om djur med fyra ben och päls skulle man väl kunna säga, men hund, katt och eventuellt någon kanin eller råtta är vad jag kan tänka mig att ha som husdjur :) Det är också dom djuren jag haft under min uppväxt - katt, hund, kaniner och råttor :)


  • Äldre 2 Apr 19:54
    #17

    Tycker nog egentligen om de flesta djuren. Men om jag ska välja något så blir det helt klart katten som står mig närmast. Vi har tre st helt underbara katter, två honor och en hane. Dessutom har vi en mini shettlandsponny.

  • Smaula­n89
    Äldre 3 Apr 22:08
    #18

    Måste säga hund, då vi har 3 st =)
    Men som nämndes tidigare, djur med max 4 ben gillar jag.

  • Kyrk93
    Äldre 5 Apr 14:23
    #19

    Jag valde annat därför att mitt djur är häst. Jag har en och hon är som ett husdjur/dotter för mig. Och storleksmässigt skulle hon vara som en stor hund (bara 90cm hög)

  • Äldre 6 Apr 19:14
    #20

    katt valde jag, har växt upp med hundar och katter men katter är jag svag för, mysiga djur, som är självständiga men även trogna.. har själv haft EN katt, han var jag tvungen att ta bort i jan förra året, saknar honom fruktansvärt mycket ännu. 

  • Äldre 23 Feb 15:49
    #21

    Får man lov att välja enhörningar? Av de kanske mer levande nutida djuren så står häst och katt högst på listan, aldrig varit någon hundmänniska!

Svar på tråden Vilket djur är ditt favoritdjur?