Jag känner att jag måste skriva en rad här. För mig finns det två olika fack för lekar. DE PINSAMMA och DE TREVLIGA. För mig är gränsen oerhört viktig.
Ta "Grodprinsens brud" som exempel. De lekarna du beskriver är helt fruktansvärda enligt mig! Skulle någon utsätta mig för något av detta skulle jag inte vara glad för fem öre. MEN att ha en quizz eller köra skoleken det älskar jag!
jag röstade JA på ovanstående fråga men när jag sen läste va ni andra sa vart jag tveksam på vad jag röstade på.
På vårt brollop kommer vi ha "lekar" som jag tror passar de flesta.
Gästerna kommer få gå en kort tipspromenad i väntan på brudparet och svara på frågor om paret. I programmet kommer det finnas en quizz som är helt frivillig att göra. Sen kommer vi köra en Isbrytare som jag hittat här på BT. Toastmasterna kommer säga påståenden. typ: Kör volvo, Har hund, har sett brudparets hus, är släkt med brudgummen etc. (rumsrena saker) och de som påståendena stämmer på reser sig upp. det är ju då frivilligt att ställa sig upp om man vill och vill man inte delta kan man diskret sitta kvar. men det gör att vissa kanske hittar en gemensam nämnare med bordsgrannen att prata om.
Skoleken gillar jag men det är ju för att jag har inget emot att bjuda på vårt "privatliv" Bara frågorna håller sig på rumsren nivå och de kommer de att göra... så tycker jag att det är kul att bjuda på några goa skratt.
Men några pinsamma Pussa bruden/känna på kroppsdelar eller i övrigt skämma ut sig det kommer vi INTE ha!
Jag är FÖR lekar men de ska vara inom gränsen för vad som är roligt och underhållande. Inte pinsamt!