• Äldre 25 Mar 10:18
    3710 visningar
    14 svar
    14
    3710

    Vad är godast?

    Den 25 mars firar vi våffeldagen. Men vad är godast av våfflor och pannkakor? Svara på veckans fråga.

    Och lämna gärna tips eller recept på hur du får till dina favoriter!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är godast?
  • Äldre 25 Mar 10:27
    #1

    Jag svarade inget...
    För jag tycker att båda är lika goda och det alternativet kunde man ju inte välja Flört 

  • Alylly­ra
    Äldre 25 Mar 10:31
    #2

    Gillar inget av det särskilt mycket egentligen. Det goda är ju grädden och sylten, inta själva "basen". Men om jag ska välja så har våfflor fler barndomsminnen för mig. Så jag röstade på våfflor!

  • afture­lding
    Äldre 25 Mar 10:49
    #3

    Frasvåfflor med hemkokt sylt är bäst. 

  • Äldre 25 Mar 11:07
    #4
  • Aniara­4
    Äldre 25 Mar 11:09
    #5

    Jag är en jäkel på att göra pannkakor, men det äter man ju hela året. Tror våfflor känns lite mer speciellt av den anledningen. Eller så är det bara godare!

    Jag borde passa på att äta våfflor i år eftersom jag fortfarande inte har lyckats sluta med kolhydraterna igen. Våfflor var något jag verkligen saknade när jag åt strikt lågkolhydratkost.

  • Äldre 25 Mar 14:30
    #6

    Jag röstade pannkakor men det beror på vem som är kocken. Gäller även våfflor. Även om jag gör precis som maken vad gäller våfflor så blir mina inte goda. När det gäller pannkakor så är jag pannkaksdrottningen i hemmet ;) Men det ska inte vara grädde på pannkakor eller våfflor. Usch. Strösocker eller jordgubbssylt.

  • Äldre 25 Mar 14:33
    #7

    Pannkakor, här kallar vi dom plättar, är gott. Likaså våfflor. Jag tycker det är hugget som stucket.

    Däremot är min personliga favorit uppstekt ugnspannkaka :D


  • Äldre 25 Mar 14:36
    #8
    daniiel skrev 2013-03-25 14:33:52 följande:
    Pannkakor, här kallar vi dom plättar, är gott. Likaså våfflor. Jag tycker det är hugget som stucket.

    Däremot är min personliga favorit uppstekt ugnspannkaka :D

    Plättar är de små pannkakorna ;)


    Uppstekt ugnspannkaka? Det är...?

  • amerik­a
    Äldre 25 Mar 14:54
    #9

    Våfflor Tungan ute hemma hos oss gör vi dem glutenfria och de blir mycket frasigare & godare! Sen äter vi ibland (sambon & jag, barnen gillar det inte...) våfflor som förrät m creme fraice, rom, räkor osv. Gött!

  • Äldre 25 Mar 15:02
    #10
    TheD skrev 2013-03-25 14:36:40 följande:

    Plättar är de små pannkakorna ;)


    Uppstekt ugnspannkaka? Det är...?


    Haha här är det ugnspannkaka, sådan man gör i ugnen, men vi kallar det bara för pannkaka kort och gott. Sedan plättar, det är vad ni kallar pannkakor och små pannkakor kallar vi helt enkelt för småplättar ;)

    Uppstekt ugnspannkaka är vad det låter som, ugnspannkaka som man klipper/skär/river i bitar och steker i en stekpanna.
  • stormh­elen
    Äldre 25 Mar 15:46
    #11

    Jag gillar varken pankisar (pannkakor) eller våfflor. Mår till och med illa av de sistnämnda.


    Så jag svarade "inget."


    Men jag brukar göra våfflor till min m2b då han tycker om det och jag äter något annat vid de tillfällerna som han vill ha våfflor (vilket inte är ofta).


     

  • Äldre 25 Mar 21:42
    #12

    Pannkakor om jag måste välja. Då helst stekta i en gjutjärnspanna på galler på en öppen eld sittandes vid strandkanten. Och lite fläsk ska det vara i! 

    Annars är jag barnsligt förtjust i plättar! Såna där små!  


  • Cathel­ica
    Äldre 25 Mar 22:29
    #13

    Jag älskar båda och :)
    Men i Norge äter vi dom nog lite anderlunda, grädde och sylt är ju dessert liksom ;)
    Blåbær har vi gärna på, med soppa till middag! Mm

    På vafflor älskar jag Brunost, eller smør och pultost.. Mummsmumms 

  • I Wixen
    Äldre 1 Apr 17:18
    #14

    Total förvirring råder xD menarni pankakor som i norrlands Plättar eller pannkaka som i amerikanska/ungspannkaka/ fläskpannkaka?
    Hur som är ju våfflor godast :D 

Svar på tråden Vad är godast?