• Red Lion

    Bra frisör i Stockholm - ej brudfrisyr

    Hej! jag letar efter en bra frisör i Stockholm. Som rubriken säger så gäller det inte för en uppsättning till bröllopet, utan en "vardagsfrisör" så att säga. Den jag brukade gå till har slutat på salongen och jag vet inte var hon jobbar nu. Med bra frisör menar jag någon som kan förstå vad man vill ha, duktig på att klippa och färga, kan olika tekniker o.s.v. Pris spelar mindre roll, vill satsa på kvalitet. Men det får gärna vara en avslappnad och osnobbig stämning. Tycker det är tråkigt när man blir nästan nonchalerad för att man inte är kändis eller Stureplansmänniska.. Tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Bra frisör i Stockholm - ej brudfrisyr
  • karamell

    Hårgänget på götgatan (söder) har varit där 1 gång och blev mkt nöjd, har kompisar som coskå har klippt sig där och blivit mkt nöjda =) Absolut värt att testa tycker jag!

  • Andblo

    Jag kan tipsa om Moi Stockholm på Frejgatan. Verkligen jätteduktiga tjejer som håller sig uppdaterade och inte alls den där snobbiga attityden som du nämner. Jag vet precis vad du pratar om :). Jag letade själv frisör i 6 år innan jag hittade dit! Jag klipper mig hos Camilla, men har förstått att de andra är bra de också. 1890 betalar jag för klipp och sling.

  • stormhelen

    Björn Axen är super bra. Det kostar, men de är verkligen super duktiga där.


    De går kontinuerligt kurser för att hålla sig på toppen och för att lära sig de nyaste tecknikerna inom både klipp och färg. Det är något som företaget kräver av sina frisörer.


    Jag har aldrig upplevt någon snobbig stämning där häller (vilket jag skulle tro att många tror).


     


     


     

  • Alyllyra

    Kan tipsa om Cissi på pm stockholm på Linnégatan. Riktigt skön tjej och en trevlig salong med bra stämning.
    Vi har numera en gemensam "hårplan", dvs vad som ska hända med mitt hår inom det närmaste året och hur vi ska ta det dit. Har aldrig haft det med någon av mina tidigare frisörer så det känns kul

  • iSusanna

    Jag går till Nina på Salong Rumour på Kungsholmen (Scheelegatan 4). Alltid jätterart bemötande och framförallt - en superfrippa varje gång! Vardagsglamour i bästa tappning  

  • Red Lion

    Tack för alla tips! Lite synd att det inte var ett enigt svar, hehe. Tror jag ska testa Hårgänget, kollade in deras hemsida, men vi får se. :)

  • söt nöt

    Björn Axen är toppen. Alina har jag gått till under ett bra tag. Just nu har jag lite långt at åka och jag är lite för lat för att åka hela vägen in till stockholm. Men hon är jätte duktig. Hon och Emma (som jobbade där, vet inte om hon är tillbaka nu) räddade mitt hår efter en dålig frisör. 

  • stormhelen
    söt nöt skrev 2013-03-31 17:07:48 följande:
    Björn Axen är toppen. Alina har jag gått till under ett bra tag. Just nu har jag lite långt at åka och jag är lite för lat för att åka hela vägen in till stockholm. Men hon är jätte duktig. Hon och Emma (som jobbade där, vet inte om hon är tillbaka nu) räddade mitt hår efter en dålig frisör. 

    Jag hade samma erfarenhet. Min frisörska Eva på Axen räddade mitt hår efter en dålig klippning hos en annan freseringssalon (Toni and guy). De hade klippt mitt hår så jag såg ut som en manet. Håret uppe på huvudet var tjockt, sedan hade det klippt upp håret skit mycket så det som var nedanför öronen var som långasmala tentakler. Jag såg inte riktigt klok ut.


    Eva räddade mitt hår så att det såg okej ut. Det tog flera år att spara ut hået så att det var jämntjockt. Men under tiden så fixade hon frisyrer som såg bra ut på mig medan håret växte ut igen.


    Dock så gör inte Eva bruduppsättningar längre. Jag ska gå till en tjej som heter Maria istället (på Axen) som är super duktig.

  • ThereseV

    Jag kan också rekommendera hårgänger på söder. Jag brukade klippa mig hos ..vad sjuttin hette han..simon(?), han var britt... Grym var han iaf. 

  • stormhelen

    Skönt att höra att du bleb nöjd Red Lion! =D


    Inte roligt när man inte känner sig fin i håret, och det kan vara så frustrerande när man inte hittar en frisör som man trivs med.

Svar på tråden Bra frisör i Stockholm - ej brudfrisyr