• sansun

Hjälp med klänning!

Som ni säkert förstår av rubriken så vill jag ha lite hjälp med vilken klänning jag ska välja. Å eftersom jag är en TOTAL amatör vad gäller brudklänningar (egentligen klänningar i övrigt också) så hade jag en svart BH på mig under provningsdagen. JÄTTE smart av mig verkligen! ;-O LIte halvtaskiga bilder är det också då det är taget med mobilkamera och inne i affären där ljuset var lite speciellt. Hyffsat storbystad och smal midja som jag har så passade ju ingen klänning som fanns. Utan den jag väljer måste sys upp. Lite humm får man ju ändå hur de ser ut. Tack på förhand! Å våga säga att den där passar du inte alls i om det är så!

Dessa två är alltså samma klänning, ville bara visa på hur den såg ut i ryggen då de var lite annorlunda. 

Helt enkel, utan bling bling och med snörning i ryggen. Litet släp som inte syns på bilden.

• Svar på tråden Hjälp med klänning!
  • FruForsmark

Nummer 2 utan snack! Du var jättefin i den! Nummer ett och nummer 4 får din överkropp/byst att se så stor ut, obalanserat. Nummer 3 tycker jag dina fina kurvor försvinner i. Nummer 2 har jättebra balans mellan över och underkropp.

• inafina

Klänning 2 eller 4 helt klart! Kommer sitta superfint i din storlek! Resten är en smaksak :)

• Fioona

Nummer 2! Både när de gäller bara klänningen i sig, men framförallt och viktigast av allt, hur den sitter på dig! Den framhäver din kropp på ett helt fantastiskt sätt!

Det enda som inte faller mig helt i smaken (är å andra sidan inte min klänning!) är den helt raka skärningen upptill. Jag upplever den som hård och lite kantig, speciellt när klänningen i sig är så mjuk med sina draperingar. Oftast blir det mycket snyggare (personlig åsikt) om det är en hjärtformad skärning (som den översta) eller en mjukt rundad (som på den tredje klänningen). Om skärningen är rundad som på den tredje blir klänningen bextra romantisk.