• Annica­70
    Äldre 14 Mar 13:25
    3870 visningar
    5 svar
    5
    3870

    Vimplar

    Tänkte jag skulle dekorera med vimplar som hänger på en lina och sedan ha dom i taket. Är det någon som har några bra tips på vad som är snyggast och bäst så få ni gärna dela med er av dom..

  • Svar på tråden Vimplar
  • Äldre 14 Mar 13:51
    #1

    Köp någon tapet som du tycker är fin och klipp ut vimplar av den :) Rusta har 25% rabatt på sina tapeter just nu, så där kanske du kan fynda någon som passar färgmässigt.

    Om du klipper båda sidorna i ett stycke, så viker du dom på mitten och limmar ihop, så kan du lämna mitten utan lim. På så sätt får du en kanal där du kan trä igenom ett snöre. Om du förstår hur jag menar :P


  • Jo oh san
    Äldre 14 Mar 14:41
    #2

    Här är en variant på vimplar som jag tycker är sjukt fin och enkel att göra med tårtunderlägg


  • MissFa­nnie
    Äldre 14 Mar 15:37
    #3

    Åh vad fina dom är med tårtpapper!! den sparar jag till mitt inspirationsgalleri :D tusen tack!

  • Äldre 14 Mar 15:50
    #4

    Att leta tyger på loppisar och sy själv är ju ett alternativ, då får man det mönster och den färgkombo man själv vill! Gäller ju att man har tid och gillar att sy...och tycker det är kul:). Min mamma syr vimplar för fullt nu:)

    Annars gillar jag tårtpappersvimplar som ovan visat - det kommer vi ha!

    Har även köpt på mig några paket av billiga vimplar från TGR - 10 meter långa i olika färger för 10 kr styck!!! På dessa tänker jag skriva saker som "Just married", "Kakbuffé", "Välkommen" och annat som jag kommer på...

  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 17 Mar 18:50
    #5

    Vad fint med vimplar! Kan inte nån lägga upp en bild på hur dom dekorerat med vimplar!?

Svar på tråden Vimplar