• Övi

Bilder/piff och ideér till bystuga/festlokal

Jag har idétorka när det gäller piff i lokalen. Vi ska nämligen ha festen i en bystuga och jag tycker att lokalen är kal och tråkig.

Snälla.. hjälp mig med ideér på att piffa rummet mysigare och sätt gärna in bilder på förslag.

<3

• Svar på tråden Bilder/piff och ideér till bystuga/festlokal
  • Principisessan

har förstås ingen bild nu men en bekant visade hur de hade förvandlat en lokal som man hyr via hyresrätten man bor i (kvarterslokal) som verkligen var astriåkig, till jättefint ställe. 
    De hade köpt massor med täckväv från bygghandel och täckt både tak och väggar med detta "tyg" som var vitt.  Sen satt det små ljusslingor på väl valda ställen och så vita dukar, rosa blommor på borden och rosetter på stolsryggarna. 

• Övi

Det lät intressant. Skicka gärna en bilder om du får möjlighet =) !

Jag hade nämligen tänkt att ha täckväv(bland annat) som duk på bordet så det lät riktigt intressant.

Tack så länge !!

• daniiel

Tänk bara på att ni måste kolla med dom som äger stugan ifall ni får ha täckväv, för det kan bland annat vara brandfarligt. Många gånger har man ju ljus på borden och sådär, och det kan ju börja brinna av andra anledningar också. Och sedan är det hur man fäster det. Vissa har häftat/spikat upp det och det är inte säkert att dom som äger stugan vill ha hål i väggar och tak. Bara något att tänka på :)

• Övi

Tack för tipset. Spikarna har jag frågat om och det får man göra bäst man vill så det var bra. Och sen är det högt i tak men det var absolut tänkvärt så det inte blir brandfarligt. :)

Svar på tråden Bilder/piff och ideér till bystuga/festlokal