Hur lösa gap mellan kyrka + fest? Idéer efterlyses!
Efter att ha väntat sedan i höstas och räknat med vårt preliminära besked fick vi veta att våra planer skulle ändras.
Ett par önskade vår kyrka klockan 15.00 vilket gör att den enda tiden kyrkan kan tänka sig en vigsel i övrigt är klockan 12.00. Hela dagen ska alltså gå åt åt denna enda vigsel klockan 15.00 trots att våra bokningar var preliminära för att alla skulle ha chans att nå en kompromiss om det var flera brudpar.
Men Nope.
Var gör man av alla gäster i väntan? Jag vet att man kan ha ett gap och att de får roa sig själva - MEN - vi har många långväga gäster och jag skulle vilja ge "alternativ"...
Vi vill jättegärna ha kyrkan på landet där min m2b växte upp och vi kommer även fortsätta använda den för dop etc. senare precis som våra vänner. Den är dessutom otroligt vacker och särskiljer sig från våra andra alternativ.
Jag undrar nu, ska vi:
a) bita i det sura äpplet, byta kyrka för att få en senare tid eller
b) hålla oss till planen och vara i kyrkan och låta gästerna göra annat fram till middagen?
c) hur hade/har ni löst tidgapet? Vad gör gästerna under gapet för fotografering och den extra 1-2h som blir? Vill ju inte att alla ska tycka att vi har ett "dåligt" upplägg bara för att vi ville ha "den där kyrkan"...
Just nu snurrar tankarna runt dessa ca. tider (endast kl 12.00 är fast då...)
kl 12 vigsel
alla iväg från kyrkan senast13(?)
13-15 fotografering för oss i sällskapet
16 eller 17 lokal