• Anonym (Barn längtan)

    Längtar så otroligt

    Hej,


    Jag tror jag bara behöver skriva av mig. Att man planerar barn är inget man vill prata om högt med nära och kära om det (Peppar peppar) inte skulle gå vägen.
    Men jag pratar nog hål i öronen på min sambo snart. Missförstå mig rätt han vill också och längtar också. Men jag kan inte beskriva känslan riktigt.


    Vi har pratat om att börja försöka om ett par månader. Vi gifter oss i juli och jag vill inte vara höggravid på bröllopet. Men jag längtar så jag vet inte vart jag ska ta vägen!


    Vi har pratat om barn ett par år men bestämde för 1 år sen att vi skulle börja försöka strax innan bröllopet, nu är det bara ett par månader kvar men emellan åt har jag sån längtan att jag inte kan tänka på annat. Längtan efter att få pluss på stickan, vara gravid och framförallt ha en liten bebis i mina armar, mitt barn!


    Är jag konstigt? Är det någon annan än jag som kan känna den här enorma längtan efter barn? Efter familj?
    Jag längtar inte bara efter en bebis utan efter att vara en familj, jag kan fantsiera om hur mina barn kommer och väcker mig på julaftons morgon.
    Hur jag och min kille går hand i hand med våra barn på sommar semestern.

  • Svar på tråden Längtar så otroligt
  • Anonym (Barn längtan)

    Nej,


    Vi känner båda två att vi gjort allt vi velat göra på egen hand som singlar, som par bara han och jag och det vi fortfarande vill göra kan vi lika gärna göra med ett barn.
    Vi kommer så småningom behöva byta bostad och vi har börjat leta större men annars så finns det inget som hindrar oss från ett barn.


    Vi har fasta inkomster, fast boende, bil osv osv. Det enda vi saknar är ett barn hihi

  • Anonym (juli)

    Ja alltså jag menade inte sådana saker utan mer som vi gjorde att vi ville gifta oss först, vi ville att hundarna skulle hinna bli två år båda två, att vi ville ha större boende, att vi ville ha en ny större bil, att vi ville ha en stor bebisbudget att dryga ut föräldrapenningen med och sådana saker.

  • Anonym (Barn längtan)

    Jaha, ja jag har alltid varit stenhård med att jag vill vara gift innan jag får barn och min kille är likadan. Därför vi väntat med att börja försöka för att bröllopet ska bli av innan.
    Vi har faktiskt väldigt bra inkomster båda två så vi kommer få en rätt bra föräldrarpenning, men vi har tänkt att vi ska börja spara varje månad när vi får reda på att vi väntar barn för att det ska finnas pengar när bebisen kommer. Eftersom vi tjänar bra har vi möjligheter att lägga undan väldigt mycket varje månad.


    Boende har vi som sagt börjat titta efter störr men det är inte att krav att vi bor större innan bebisen kommer

  • Anonym (juli)

    ja men så är vi också. vi ville verkligen vara gifta innan det kommer in en bebis eller två i bilden. Känns som att det är lättare att planera ett bröllop utan en bebis faktiskt. ;)
    Ja vi sparar hela tiden. Men sambon hade satt som krav att en budget på 50 000 till bebisgrejer och sen en budget på 100 000 för man vet aldrig vad som kan hända under ledigheten. alltid bra att kunna dryga ut lite.
    Nej bebisar tar ju inte så där jättemycket plats egentligen. Det är när dom börjar ränna omkring och man kanske ska ha en till som man behöver lite större.

    hur stort bröllop ska ni ha då?

  • Anonym (Barn längtan)

    Vi kommer att vara cirka 65 personer på vårt bröllop. Hur många kommer ni vara?


     


    Vi tänker likadant. Det är bra att ha en liten buffert om något händer. Även samma sak med lägeheten första året skulle vi kunna bo kvar i vår lägenhet sen behöver vi nog flytta.

  • Anonym (juli)

    vi kommer vara runt 150 stycken.

    ja men precis. vi bor i en ganska stor trea nu så bebis har eget rum sen så vi kan nog bo kvar tills vi skaffat en till också men då börjar det nog bli lite mer nödvändigt sen att flytta. Men vi har planer på ett hus inom några år ändå.
    Men som sagt en buffert är jättebra att ha känner vi. Vill kunna göra en del saker även om man är mammaledig, typ åka på semester och sådana saker kan ju vara kul att göra.
    Sen vet man inte heller vad som kan hända.

  • Anonym (Barn längtan)

    Oj! Stort bröllop, vad häftigt! Vart kommer ni vara?

  • Mmmaria

    Jag förstår din iver! Jag hade inte längtat efter barn utan vi hade bara pratat om att vi självklart ville ha barn ihop, men att vi skulle gifta oss först. Sedan, på en strand i Thailand för 5 år sedan, började vi prata om att det nog var dags. Då kände jag bara "NU, jag vill inte vänta en sekund till"! Jag struntade totalt i att jag ville gifta mig först och vi satte igång direkt. Nu har vi en son på 4 år och en till i magen : )


     


    För dig är det ju ganska nära till juli (vet att det inte känns så....) så ni borde kanske försöka vänta. Man vet ju inte hur man reagerar på graviditeten (illamående och extrem trötthet) så försök fokusera på bröllopet och ta barn sedan.

  • Anonym (juli)
    Anonym (Barn längtan) skrev 2013-02-27 08:31:48 följande:
    Oj! Stort bröllop, vad häftigt! Vart kommer ni vara?
    ja det blev lite större än tänkt men vi kommer vara på en stor restaurang i norra stockholm. var ganska svårt att hitta ett ställe som vi gillade och som dessutom rymde alla. det var ett projekt som tog 5 månader. vart ska ni vara då?
  • Anonym (Barn längtan)

    Vi har hyrt gårdslokalen vid oss. Det måste pyntas lite men den blir perfekt. Nära och billigt =)

  • Anonym (juli)
    Anonym (Barn längtan) skrev 2013-02-27 12:13:51 följande:
    Vi har hyrt gårdslokalen vid oss. Det måste pyntas lite men den blir perfekt. Nära och billigt =)
    Det är ju jättebra :D vad skönt att kunna lösa det så för då blir det ju nära och så också. vilket datum gifter ni er då? skulle vara roligt om det var samma. Vi gifter oss 13:e.
    Ja det där med billigt önskar jag att jag hade kunnat komma undan med också men det gick inte alls. Hittade drömklänningen som var bra mycket dyrare än tänkt, samma sak med frisör och ringar (3 st). Så ja det var ju bara att gilla. Men det som är skönt med vårt är att i vårt paket som vi får från restaurangen så ingår mat och servering, all dricka och öppen bar, fotograf, kameraman som filmar, alla blommor dekorationer, brudbukett, tärnbuketter, kyrka osv osv, dj ingår samt limousine och tårta. Så det är väldigt lite vi måste göra själva så det känns jätteskönt.
  • Anonym (Barn längtan)

    Ja, det måste kännas jätte skönt för er att ni inte behöver fixa så mycket själva! Jag blir nästan lite avis.


     


    Vi har varit gifta hela 7 dagar när ni viger er =P vi gifter oss den 6 juli

  • Anonym (juli)
    Anonym (Barn längtan) skrev 2013-02-28 10:42:12 följande:

    Ja, det måste kännas jätte skönt för er att ni inte behöver fixa så mycket själva! Jag blir nästan lite avis.


    Vi har varit gifta hela 7 dagar när ni viger er =P vi gifter oss den 6 juli


    ja men det är verkligen heeeelt underbart att vi slipper så mycket. vi tar den enkla vägen så att säga. men så kan man ju också göra även om det skulle vara roligt att göra mycket själv. Men jag skulle nog ALDRIG hinna det så lika bra tror jag.

    Är ni klara med allt eller vad har ni kvar att göra?
Svar på tråden Längtar så otroligt