• Äldre 18 Feb 09:53
    4264 visningar
    22 svar
    22
    4264

    Hur mycket kaffe dricker du?

    Rösta och diskutera!
    Du som dricker kaffe, hur vill du helst ha kaffet?
    Du som inte dricker kaffe, varför inte?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker du?
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 18 Feb 15:37
    #11

    Min storebror lärde mig att dricka kaffe när jag gick i 6:an. Då drack jag det med mjölk och socker och det blev väl 1-2koppar om dagen. Men när jag kom upp i gymasie ålder och börja jobba efter det så blev det flera koppar om dagen.


    Slutade dricka efter att firat in det nya året 2000. Det var helt enkelt inte gott längre så då kunde jag lika bra sluta med det.


    Började av någon anledning få kaffe sug igen runt -04/-05 och drack inte så många koppar om dagen. Men denna gången hade jag bara socker i. Runt -07 slutade jag med socker i kaffet :))


    Fick jobb hösten/vintern -09 och då blev det ca 6koppar om dagen. Men automatkaffet på jobbet smakar så fruktansvärt illa att jag sluta dricka kaffe helt på jobb och dricker bara thé. Hemma kan det bli en kopp på kvällen och helgerna blir kanske 1-3koppar beroende på vad man hittar på.


    Jag kan bara dricka om jag är sugen på det annars blir jag bara illamående, dricker jag för mycket så blir jag illamående då också.


    Blir 33år i april så det är ganska många år jag druckit kaffe.

  • afture­lding
    Äldre 18 Feb 16:13
    #12

    Jag dricker en kopp i veckan ungefär. Sambon dricker inte kaffe och det är lite omständigt att brygga till sig själv hela tiden. Men ibland faller andan på, och då ska det helst vara smaksatt kaffe (jag har choklad, vanilj, kardemumma och hasselnöt hemma) men lite skummad mjölk. Absolut inte vanlig mjölk dock, utan den måste bara skummad.

  • Hobevi
    Äldre 18 Feb 16:15
    #13

    Åh ja dricker ca 5-6 koppar om dagen. Mitt nya beroende efter jag sluta röka

    www.hobevi.blogg.se  


  • Äldre 18 Feb 22:27
    #14

    Jag dricker mycket kaffe när jag är på jobbet eller när maken är hemma. Det kan nog bli 7-8 koppar per dag och jag tar gärna en kopp kaffe innan sovdags så jag kan slappna av och få något varmt i magen som gör att jag blir trött och somnar gott Flört
    Men om jag är hemma själv så kan jag vara utan kaffe i flera dagar utan att få minsta sug eller abstinenssymptom...
    Sist maken var på konferens ett par dagar så kom jag på när han skickade sms om att han snart var hemma att jag inte hade druckit något kaffe på 3 dagar Tungan ute 

    Att jag inte blir koffeinberoende kan kanske ha att göra med att jag är resistent mot smärtstillande och vissa andra substanser. Det är inget bevisat, men en teori i alla fall Glad 

  • fayefa­ye
    Äldre 18 Feb 22:56
    #15

    Dricker kaffe några gånger i veckan. Så ibland flera koppar på en dag, ibland inget.


  • Äldre 18 Feb 23:08
    #16

    Kaffe dricker jag bara när det bjuds :)


    Lagar ytterst sällan själv när jag är hemma men på jobbet så lagar jag "hela" tiden.


    Förr drack jag det med sockewr sen bytade jag ut sockret mot mjölk men nu dricker jag det svart.


     

  • Mustik­ka
    Äldre 18 Feb 23:28
    #17

    Jag kan inte vakna upp utan. Svart ska de vara :)

  • Äldre 18 Feb 23:32
    #18

    Jag dricker inte kaffe, för om man dricker kaffe får man inga julklappar ;)


  • Äldre 19 Feb 08:09
    #19

    Dåligt med alternativ. Jag fick ta att jag inte dricker kaffe trots att jag numera gör det. Det varierar hur mycket jag dricker. Men i snitt är det några gånger i månaden. 

    Jag har verkligen inget behov av kaffe och jag hade nog aldrig börjat om det inte var för mitt blivande yrke. 

  • Äldre 19 Feb 09:54
    #20

    Jag dricker några vanilj cappuccino i veckan från Starbucks. Eftersom det innehåller en hel del kalorier undviker jag överkonsumtion.

  • Äldre 19 Feb 15:05
    #21

    Förvånade att så många svarat att de inte dricker kaffe tycker jag! I de sammanhang jag brukar befinna mig tas det oftast för givet att man dricker kaffe, och man får kommentarer om att man är en "vekling" o s v för att man föredrar te.... 
    Jag har olika perioder, antingen dricker jag inte kaffe alls eller så blir det ett glas latte (oftast hemgjord) om dagen. Men det måste vara bara liiiite kaffe i, annars blir jag helt hispig och magen flippar ur....

  • Äldre 19 Feb 15:13
    #22

    Jag dricker inte kaffe och har inga planer på att lära mig heller. Tycker det känns onödigt att tvinga i sig något som inte är gott och som man sen kan få svårt att vara utan.


     

Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker du?