• Fyra hjärtan

Hjääääälp... Jag kan inte bestämma mig....!!

Gah..... behöver lite tips och tycke ..... Vilken tycker Ni är finast?
    NR1

eller ....... 

NR2....
    TYCK TILL NU......!! :)  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-17 21:40

Ja bilderna blev jätte små.... (skit dator hehe)
    Länkar till varje klänning. Mäket är Justin Alexander!

NR1

www.justinalexanderbridal.com/wedding_dresses/8653

NR2

www.justinalexanderbridal.com/wedding_dresses/8627

Letar efter en klänning med spets, hellst av allt vill jag nog ha axelband.... Men håller med, den andra är så enkel/vacker.... Svåååååårt!
  • Svar på tråden Hjääääälp... Jag kan inte bestämma mig....!!
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-02-17 22:03:18 följande:
    Vilken modell passar du bättre i?

Den första har drop waist, är det något som är smickrande på dig och något du känner dig bekväm med? Den andra är en mer klassisk A-linje, vilket kan vara mer smickrande på vissa.

Jag skulle säga att du bör pröva klänningarna, eller två liknande, och känna efter vad du passar bättre i och känner dig finare i :)
    Vart ser du dropwaist på ettan? 
    Det enda jag kan se som påminner om det är att livstycket sitter åt lite ner över höften också. Men det är ju ingen markerad dropwaist... Glad 

Kanske inte rätt modell om man är bred över höfterna (päronformad) dock, i så fall är nog tvåan bättre...
  • stormhelen

Jag tycker att nr: 1 är super fin. Den får min röst. ^_^

• karamell

Jag röstar på 2an! snygg stilren och riktigt läcker.

Som de daniiel säger, prova 2 liknande i butiker om du kan för att se vilken du passar bäst i, har du päronform så är nog 2an mest smickrande.

Lycka till! =) 

• daniiel
    Chicita skrev 2013-02-17 22:59:23 följande:
    Det enda jag kan se som påminner om det är att livstycket sitter åt lite ner över höften också. Men det är ju ingen markerad dropwaist... Glad 

Kanske inte rätt modell om man är bred över höfterna (päronformad) dock, i så fall är nog tvåan bättre...
    Det är ingen väldigt markerad fit and flare heller, men skillnaden mellan en drop waist och fit and flare är minimal och det finns designers som kallar sina drop waist för fit and flare och vice versa. Det är ingen markerad drop waist, men det behöver det inte vara. Det finns betydligt mer markerade fit and flare också.

Enligt min erfarenhet är en fit and flare mer en sjöjungfruliknande modell, men inte riktigt lika snäv lika långt ner. Alltså som ett mellanting mellan drop waist och fit and flare.

Jag tyckte inte att den första klänningen var snäv tillräckligt långt ner för att jag skulle kalla den fit and flare, utan mer en drop waist. Lite hugget som stucket ändå, då båda antyder att klänningen sitter åt över höften och det passar inte riktigt alla kroppsformer.
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-02-17 22:59:23 följande:

daniiel skrev 2013-02-18 06:56:12 följande:
    Det är ingen väldigt markerad fit and flare heller, men skillnaden mellan en drop waist och fit and flare är minimal och det finns designers som kallar sina drop waist för fit and flare och vice versa. Det är ingen markerad drop waist, men det behöver det inte vara. Det finns betydligt mer markerade fit and flare också.
    Som exempel, dessa klänningar kallas hos Maggie Sottero för dropped.
    www.maggiesottero.com/dress.aspx
    www.maggiesottero.com/dress.aspx

Så jag hade i princip lika gärna kunnat säga fit and flare, men valde drop waist för det var vad jag direkt tänkte på. Men som sagt, det spelar inte så stor roll, då jag mest var ute efter att poängtera att det är två olika siluetter på klänningarna i TS och att hon kanske ska pröva två liknande modeller innan hon bestämmer sig :)

Vissa klänningar som kallas både drop waist och fit and flare, hade jag direkt kallat mermaid. Ibland förstår jag inte alls. Samma sak med ball gown som kallas A-linje och vice versa.
  • SandraElisabet
    daniiel skrev 2013-02-18 07:05:03 följande:
    Som exempel, dessa klänningar kallas hos Maggie Sottero för dropped.
    www.maggiesottero.com/dress.aspx?style=11743
    www.maggiesottero.com/dress.aspx?style=A3622

Så jag hade i princip lika gärna kunnat säga fit and flare, men valde drop waist för det var vad jag direkt tänkte på. Men som sagt, det spelar inte så stor roll, då jag mest var ute efter att poängtera att det är två olika siluetter på klänningarna i TS och att hon kanske ska pröva två liknande modeller innan hon bestämmer sig :)

Vissa klänningar som kallas både drop waist och fit and flare, hade jag direkt kallat mermaid. Ibland förstår jag inte alls. Samma sak med ball gown som kallas A-linje och vice versa.
    Haha! Jag håller med om att det är en djungen av termer som ibland inte matchar varandra eller stämmer överens över huvudtaget! Glad Lite förvirrande.
  • Fyra hjärtan

Tack Allihopa för era tycken, tips och kommentarer :) 

Ingen av dessa finns i butik, tyvärr (nära mig iallafall).... Så jag får nog försöka prova liknande modeller. För att känna "känslan".
    Tycker också att den "klassiska-tidlösa" är otroligt vacker och är mer "vit" än den andra.. Färgen vit,om man får säga så, tilltalar mig mer på den. Medans den första är "modellen" på klänning jag suktar efter, men den "blänker" lite i tyget vlket irreterar mig, hehe och går i neutral/guld. Vilket jag inte har sett så mkt av.  Är det snyggt?

Ha en fin dag- TS

• SandraElisabet
    Fyra hjärtan skrev 2013-02-18 09:25:16 följande:
    Tack Allihopa för era tycken, tips och kommentarer :) 

Ingen av dessa finns i butik, tyvärr (nära mig iallafall).... Så jag får nog försöka prova liknande modeller. För att känna "känslan".
    Tycker också att den "klassiska-tidlösa" är otroligt vacker och är mer "vit" än den andra.. Färgen vit,om man får säga så, tilltalar mig mer på den. Medans den första är "modellen" på klänning jag suktar efter, men den "blänker" lite i tyget vlket irreterar mig, hehe och går i neutral/guld. Vilket jag inte har sett så mkt av.  Är det snyggt?

Ha en fin dag- TS

Jag älskar creme/guld färgat! Kommer absolut inte ha en "kritvit" klänning, min kommer gå mer i champagne och creme. Min uppfattning (som är högst personlig) är att för vitt kan se "billigt" ut i polyester och då som du säger ha en konstig glans... Men det kan också vara ett spratt från ljussättningens sida på bilden.

Har du inte provat något??

När man provar brukar man upptäcka vilken nyans som passar bäst för ens egen hudton direkt!! Och modeller etc är mycket lättare att välja bland om man vet hur det sitter på kroppen.
  • Chicita

Enligt min erfarenhet är en fit and flare mer en sjöjungfruliknande modell, men inte riktigt lika snäv lika långt ner. Alltså som ett mellanting mellan drop waist och fit and flare.

Jag tyckte inte att den första klänningen var snäv tillräckligt långt ner för att jag skulle kalla den fit and flare, utan mer en drop waist. Lite hugget som stucket ändå, då båda antyder att klänningen sitter åt över höften och det passar inte riktigt alla kroppsformer.
    De jag har sett som är fit & flare brukar se ut så där. Och jag har inte tidigare sett en dropwaist utan någon form av markering vid höftpartiet.
    Antingen genom någon sorts band/bälte eller genom att det går en söm där eftersom att kjolen blir vidare under sömmen.
    Men ja det är väl inte viktigt vad vi kallar dom. Huvudsaken är att TS vet om hon passar i liknande modeller Glad
  • daniiel
    SandraElisabet skrev 2013-02-18 09:02:24 följande:
    Haha! Jag håller med om att det är en djungen av termer som ibland inte matchar varandra eller stämmer överens över huvudtaget! Glad Lite förvirrande.
    Ja, det är ju faktiskt det och när olika människor tolka och använder dom olika, så blir det extra svårt att hålla reda på alla och använda dom rätt :P
    Chicita skrev 2013-02-18 10:19:33 följande:
    De jag har sett som är fit & flare brukar se ut så där. Och jag har inte tidigare sett en dropwaist utan någon form av markering vid höftpartiet.
    Antingen genom någon sorts band/bälte eller genom att det går en söm där eftersom att kjolen blir vidare under sömmen.
    Men ja det är väl inte viktigt vad vi kallar dom. Huvudsaken är att TS vet om hon passar i liknande modeller Glad
    Ja, jag säger inte att du har fel, eller att jag har fel för den delen :P Bara att det är lite förvirrande ibland när det används olika ord och termer för samma sak och samma ord och term för olika saker :P
  • Fyra hjärtan

SandraElisabet, nej har tyvärr inte prövat. Finns ingen i närheten..... :( 
    Men tror nog  att jag får göra ett besök någonstans och titta på liknande "färger".
    Men tror minsann på den.... NR1 :))

Tack Alla- :) 

• SandraElisabet
    Fyra hjärtan skrev 2013-02-18 22:12:52 följande:
    SandraElisabet, nej har tyvärr inte prövat. Finns ingen i närheten..... :( 
    Men tror nog  att jag får göra ett besök någonstans och titta på liknande "färger".
    Men tror minsann på den.... NR1 :))

Tack Alla- :) 
    Jo, men att prova brukar få allt att falla på plats. Flört Det är värt att åka de extra milen.

Lycka till!!
  • stormhelen
    Fyra hjärtan skrev 2013-02-23 19:27:47 följande:
    Det blir NR1 !!!!!  :))) Tack allihopa för Era åsikter, funderingar och tankar !! 
  • lurigmumin

Helt klart nr 1 om du känner dig bekväm med en klänning som sitter åt lite över höften. Försök prova liknande modeller för jag tror att ringningen kan vara svår för vissa. Axelbanden fäster ganska långt ut och det är väldigt fint på en del men inte på andra. Båda är väldigt fina men ettan tycker jag har nåt extra!

Lycka till! 

Svar på tråden Hjääääälp... Jag kan inte bestämma mig....!!