Grodprinsens brud skrev 2013-02-17 14:44:27 följande:
Haha nej det är sant. Tur att man ändå är närmare 30 år och med en viss livserfarenhet och realism.. Måste vara trist om man, som många ändå gör, letar klänning inför ett bröllop och inte har den erfarenheten. Det kan ju klyva självkänslan både på längden och bredden.. Undrar vad som skulle hända med branschen om alla tidningar helt plötsligt bestämde sig för att bara ha bilder på åtminstone hyffsat normalstora och sunda kvinnor eller en salig blandning av kroppstyper.. Nog för att det är helt normalt att vara petite också men det är ju inte vanligast... Man hör ju om många som tycker det är skitjobbigt att prova brudklänningar i butik eftersom de bara har en storek att prova, gärna 34 el 36... Jag valde att inte prova alls pga att min mindre svägerska fick efrafra just det när vi provade i Göteborg.. Och då är ju hon en 36/38 och klänningarna gick inte ihop i ryggen! Inte en chans att jag provar samma klänningar då!
Tja jag kan ju i och för sig förstå att dom inte kan ha klänningar i alla storlekar.
Men i alla fall en av bröllopsbutikerna här har haft (vet inte om dom fortfarande har det) i alla fall en klänning i varje modell i "varje" storlek.
Alltså typ en ballgown, en sjöjungfru, en A-line osv.
Så man i alla fall kan se om man passar i modellen (även om man nu inte gillar materialet i klänningen man får prova).