• MariaochDaniel

    Utan bh?

    När jag letade efter underkläder idag tipsade personalen i butiken om att man kunde skippa bh:n under klänningen.

    Är det någon som gift sig och gjort så, eller tänkt göra så?

    Jag har en axelbandslös klänning med snörning bak som sitter tajt, så det borde väl gå? =)
    (Jag hittar nämligen ingen bra bh med avtagbara axelband så jag försöker hitta lösningar.)

  • Svar på tråden Utan bh?
  • MariaochDaniel

    Tack för alla tankar. Kul att det är fler som tänkt lika.
    Ska absolut fundera kring att ha utan.

    Sedan tipsade hon också om att man kan ju faktiskt ha bh under med fina axelband som syns...Bara ett tips =)

  • Chicita
    martina o affe skrev 2013-02-15 19:57:38 följande:
    Freebra!!! Helt underbar! Imga band, "klistras" på-
    Har det ofta under vanliga klänningar med bar rygg..

    Googla freebra.

    Finns på hm, nelly och lindex.. 
    Kan bara göra ett tillägg här.
    Om man inte tål scilicon (eller latex och andra gummiliknande-material) så ska man akta sig för den här också.
    Jag köpte ett par kuddar att ha under axelbanden i samma material som free-bra. 
    Och det slutade på akuten med vätskande blåsor under den ena, och under den andra så lossnade huden när dom tog bort kudden som hade "sugits fast".
    Och det här bara efter ett par timmar...
     
  • stormhelen
    Chicita skrev 2013-02-15 21:35:02 följande:
    Kan bara göra ett tillägg här.
    Om man inte tål scilicon (eller latex och andra gummiliknande-material) så ska man akta sig för den här också.
    Jag köpte ett par kuddar att ha under axelbanden i samma material som free-bra. 
    Och det slutade på akuten med vätskande blåsor under den ena, och under den andra så lossnade huden när dom tog bort kudden som hade "sugits fast".
    Och det här bara efter ett par timmar...

    Usch!


    Stackars dig. =(


    Jag har läst nån artikel om någon som varit med om just det. Därför har jag känt att det inte varit värt att prova.

  • Fjärilen
    MariaochDaniel skrev 2013-02-15 18:24:15 följande:
    När jag letade efter underkläder idag tipsade personalen i butiken om att man kunde skippa bh:n under klänningen.

    Är det någon som gift sig och gjort så, eller tänkt göra så?

    Jag har en axelbandslös klänning med snörning bak som sitter tajt, så det borde väl gå? =)
    (Jag hittar nämligen ingen bra bh med avtagbara axelband så jag försöker hitta lösningar.)
    Jag hade en inbygd Bh i min klänning. Så jag körde utan. Klänningen satt dessutom mycket bättre då.
    martina o affe skrev 2013-02-15 19:57:38 följande:
    Freebra!!! Helt underbar! Imga band, "klistras" på-
    Har det ofta under vanliga klänningar med bar rygg..

    Googla freebra.

    Finns på hm, nelly och lindex.. 
    De fungerar inte om man har för stor byst.
  • Mette81

    Jag måttbeställde min klänning med min wonderbra på, så jag antar det kommer sitta bäst med den under ;)

  • Chicita
    stormhelen skrev 2013-02-16 01:26:37 följande:

    Usch!


    Stackars dig. =(


    Jag har läst nån artikel om någon som varit med om just det. Därför har jag känt att det inte varit värt att prova.


    Ja jag trodde bara att jag var allergisk mot nickel. Det här kom som en total överraskning.
    Jag har ju kunnat ha såna där underkläder med sciliconkant utan problem. Men det här blev väl antagligen för tätt och för varmt då, så min hud "kokade" liksom sönder under dom här kuddarna... 
  • stormhelen
    Chicita skrev 2013-02-16 18:52:19 följande:
    Ja jag trodde bara att jag var allergisk mot nickel. Det här kom som en total överraskning.
    Jag har ju kunnat ha såna där underkläder med sciliconkant utan problem. Men det här blev väl antagligen för tätt och för varmt då, så min hud "kokade" liksom sönder under dom här kuddarna... 

    Fy vad obehagligt. =(


    Det måste ha gjort så in i bängens ont. Stackars dig som behövde uppleva det där.


    Nä, jag tror jag håller mig till vanliga b-h:ar.

  • Akjson

    Jag verkar oxå va allergisk tyvärr....använde plåster med latex i för några år sen och det slutade hos läkare...bra att jag fick veta detta om freebra. Jag har oxå axelbandslös klänning och det skulle funka utan bh men hon i affären tyckte lixom jag att det kan va bra för mej att trycka upp bysten lite. Fick tips om en Push-bh utan band från underverket. Den sitter toppen och ger otroligt stöd. Ska åka och prova den ihop med klänningen nästa vecka....

  • daniiel

    Jag hade inte behövt någon bh under min brudklänning. Ofta behöver man inte det. Jag kände mig dock så naken utan att jag använder en wonderbra under ändå.

    Men som sagt, känns det bra, sitter klänningen bra osv, så behövs ingen bh :)


  • Chicita
    stormhelen skrev 2013-02-17 01:15:17 följande:

    Fy vad obehagligt. =(


    Det måste ha gjort så in i bängens ont. Stackars dig som behövde uppleva det där.


    Nä, jag tror jag håller mig till vanliga b-h:ar.


    Tja själva "ont-et" är ingen större fara. Jag har alltid ont (lever med konstant smärta) det var mest otäckt att kuddarna fastnade i huden och att när man tog loss dom så släppte huden i stora sjok och jag förstod ju inte varför...
    Det fanns ingen varningstext på förpackningen heller om att det finns risk för allergi och vilka biverkningar det kan ge.

    Men men, nu har jag i alla fall varnat Glad 
  • mutuldus

    Jag ska inte ha någon bh under. Dels har jag inte så stor byst men sedan så är klänningen av så tjockt tyg och kommer sitta så tajt så det känns onödigt. Halterneck försvårar också det där med bh..
    Mannen blir nöjd med det iaf =) 

  • FruForsmark
    MariaochDaniel skrev 2013-02-15 18:24:15 följande:
    När jag letade efter underkläder idag tipsade personalen i butiken om att man kunde skippa bh:n under klänningen.

    Är det någon som gift sig och gjort så, eller tänkt göra så?

    Jag har en axelbandslös klänning med snörning bak som sitter tajt, så det borde väl gå? =)
    (Jag hittar nämligen ingen bra bh med avtagbara axelband så jag försöker hitta lösningar.)
    Axelbandslös korsett/bustier är ett bar elternativ, håller allt på plats och är dessutom snyggt att visa upp för den nyblivna mannen. Gå att köpa i de flesta bröllopsbutiker.
  • MrsM

    Jag har en klänning med en väldigt låg, öppen tygg så inte ens de påklistrade bhsarna funkar (plus, de gånger jag testat har de inte fungerat alls på mig. Bara glidit ner och känts obehagliga). Eftersom jag inte har så stor byst tänkte jag att det kanske gick att sy in ett litet extra stöd i klänningen. Ska i allafall fråga när min klänning kommer och jag ska ha min första provning.

    Bifogar bild på klänningen och skulle uppskatta om någon har en åsikt om de tror att mitt förslag skulle funka eller om jag bör försöka hitta en bh.



     
  • mirre01

    då jag har korsette snörning på min klänninge rekomenderade dem mig i brudbutiken att INTE ha bh då den bara ställer till under, hon lät mig testa en och jag förstod direkt vad hon menade, de va obehagligt då snörningen drar åt hårt över bysten och då skar bhn in på nåt mysko sätt, när jag tog av den och snörade om satt klänningen snyggare & bättre :) så här blir det utan 

  • iSusanna

    Jag hade ingen BH under min klänning. Den hade en inbyggd stretchig "korsett" och satt som berget ändå. Hade nog bara sett knöligt ut med BH innanför. 



     
Svar på tråden Utan bh?