• Redaktör Kristin

    SMYCKESREGN 15/2 Skriv i stafettnovellen och vinn hjärtslipad ädelsten

    Dags för femte och sista tävlingen i Bröllopstorgets smyckesregn.

    Stafettnovell om kärlek

    Vi skriver en kärleksberättelse tillsammans.

    Den som är aktivast och bidrar bäst i novellen vinner en hjärtslipad ädelsten från Jewellery by Jenny. Vill man sedan använda stenen i ett egendesignat smycke bjuder Jewellery by Jenny på skissarvodet.



    Vinnaren utses av en jury från Bröllopstorget. Tävlingen startar tisdagen 15/2 och vinnaren presenteras dagen efter i denna tråd. (Tråden kommer att öppnas den 15/2 klockan 09.00.)

    Lycka till!

  • Svar på tråden SMYCKESREGN 15/2 Skriv i stafettnovellen och vinn hjärtslipad ädelsten
  • Mustikka

    dansgolvet, Helt plötsligt dämpas belysningen och musiken börjar. Stefan tar dag i hennes hand och frågar om han får lov. Angela ler sådär snett på ett charmigt sätt och tar dag i hans hand och säger självklart. Musiken sveper båda bort och deoch Stefan viskar Jag älskar dig. Angela torkar bort hans ena tår och viskar Jag älskar dig min prins. Musiken tar slut och Stefan skrattar och säger: klockan slog just 12, jag måste gå och springer iväg ut. Angela står där och väntar med ett leende, men efter en tid så går hon ut och kikar utanför dörren. Vart är han nu?...

  • FrökenMäkelä

    Angela går ut och då plötsligt kommer det en helikopter. Stefan kommer fram och tar hennes hand. De sätter sig i helikoptern och flyger över Stockholms stad. De håller varandra hårt i hand och tittar på stadens alla ljus och mitt i allt blir det mörkt under dem. Vad är detta tänker Angela. Stefan märker att hennes hand blir spänd. Var inte orolig säger han till henne. Strax blir det ljus under dem igen och helikoptern landar. De har kommit till Arlanda flygplats och brevid dem står Konungens privat flygplan. De går ombord och spänner sig fast. Kaptenen hälsar dem välkomna och önskar dem en trevlig resa till....

  • FrökenMäkelä

    men de båda hade hunnit somna och märkte inte av när planet lyfte.


    God natt!


     

  • Mustikka

    Dem båda blir väckta av kaptenen som säger God morgon turturduvor. Välkomna till Maldiverna, er alldeles egna privata ö på paradiset. Båda får en kokosnötdrink i handen och går iland. Kaptenen visar dem deras otroliga bungalow som finns i det klarblåa vattnet och önskar dem all lycka. Han kommer tillbaka om tre hela veckor. Oroa er inte säger kapten Erik familjemedlemarna vet om att ni är här och njuter. Stefan och Angela ser på när Kapten Erik flyger iväg. Angela håller om Stefan ser honom i ögonen och kysser honom. Du är det bästa som har hänt mitt liv. Sedan knuffar hon i honom i vattnet och gör kanonkulan efter.  

  • FrökenMäkelä

    När dessa tre veckor passerat så kommer Kapten Erik tillbaka och då vill Stefan och Angela få komma till fastlandet. Kaptenen ställer upp på deras önskan. När de landar så letar de sig till Rådhuset och ber en vigselförättare att viga dem lite senare på dagen. Under tiden går de ner till stadens centrum köper finare kläder, bukett och ringar för därefter ta sig tillbaka till rådhuset för sin vigsel. Någon hade under denna tiden hunnit kontakta Sveriges Konung och Drottning som skickat ett telegram där de gratulerar brudparet och som bröllopspresent har konungen och drottningen köpt ön till dem.


    Brudparet köper sig en båt och tar sig tillbaka till ön där de lever lyckliga i alla sina år.

  • Redaktör Kristin

    Vilken underbar berättelse!

    Det var hårfint vem som vann, men juryn utser till slut FrökenMäkelä till vinnare!

    Grattis! Inboxa din adress till mig.

  • FrökenMäkelä
    Redaktör Kristin skrev 2013-02-16 10:12:39 följande:
    Vilken underbar berättelse!

    Det var hårfint vem som vann, men juryn utser till slut FrökenMäkelä till vinnare!

    Grattis! Inboxa din adress till mig.
    Åh tack! Vad glad jag blir :)
  • Mustikka

    Det här var jätte roligt :) Stort grattis frökenmäkelä

  • FrökenMäkelä
    Mustikka skrev 2013-02-16 10:23:12 följande:
    Det här var jätte roligt :) Stort grattis frökenmäkelä
    Tack så jättemycket! Ett stort tack till dig också som bidragit i novellen :)
  • FrökenMäkelä
    Redaktör Kristin skrev 2013-02-16 10:32:53 följande:
    Mustikka, inboxa din adress du också så ska jag se om jag hittar nåt litet tröstpris.

    Åh, det är hon verkligen värd!


    Vad snälla ni är :))

  • stormhelen

    Grattis FrökenMäkelä och Mustikka!


     


    Jag bidrog inte överhuvudtaget med denna novell då jag var upptagen en stor del av dagen med jobb (insåg att jag aldrig skulle ha en chans Flört ), men läste lite då och då för att se utvecklingen.


    Rolig läsning. ^_^  Hahaha


     


     

  • Mustikka

    Oj det här var helt oförväntat vad roligt. Tusen tack :D this made my day. Frökenmäkelä vi kanske får göra en film av storyn iaf haha!

Svar på tråden SMYCKESREGN 15/2 Skriv i stafettnovellen och vinn hjärtslipad ädelsten