• Redaktör Kristin

    SMYCKESREGN 12/2 Vad packar du på dejten? Berätta och vinn valfritt smycke

    Dags för andra tävlingen i Bröllopstorgets Alla hjärtans vecka!

    Den perfekta dejten
    Du ska på dejt med kärleken. Ni åker båt och blir ilandsläppta på en öde ö. Det är fint väder och ni får mat. Det finns inga farliga djur eller annat ni behöver oroa er för. Ni ska vara på dejten i 24 timmar innan båten hämtar upp er igen. Du får packa ner 5 saker i väskan du tar med. Vad plockar du med och varför?

    Fyndigaste och bästa motiveringen vinner ett valfritt smycke från Bubbles & Luxury (värde 500 kronor).

    Vinnaren utses av en jury från Bröllopstorget. Tävlingen startar tisdagen 12/2 och vinnaren presenteras dagen efter i denna tråd. (Tråden kommer att öppnas den 12/2 klockan 09.00.)

    Lycka till!


  • Svar på tråden SMYCKESREGN 12/2 Vad packar du på dejten? Berätta och vinn valfritt smycke
  • mirreth

    1 Ett stort täcke som man kan slappa på på dagen och kura in sej i på natten.


    2 En flaska körsbärsvin, för det är det godaste och sommrigaste som finns att dricka (om man nu måste göra det....)


    3, Våran kamera


    4 Hans flugspö


    5 Mitt kastspö

  • Mustikka

    En härlig filt- För att kunna ligga på när vi solar och samtidigt ha på sig om kvällarna när vi ser på stjärnorna
    Sololja- Dels för att vi inte ska bränna oss och för att der är roligare när man masserar in den.
    Kalla öl som vi avnjuter
    En fickniv för att kunna hugga ner cocosnötter och avnjuta i värmen. De alltid godare med färska frukter =)
    En kamera för att kunna drömma oss tillbaka till vår sagostund när vi är tillbaka till vardagenSolig

  • Oskarsdotter

    Jag hade packat med mig:


    1. En liten stereo/radio för att lyssna på till dans under en bar himmel, låtar & musik kan i efterhand väcka så många fina minnen till liv igen.


    2. En uppblåsbar madrass, funkar både som säng och lek/avkoppling i vattnet.


    3. En stor flaska vatten, finns inget som återuppfriskar som det. Alkohol klarar vi oss fint utan.


    4. Tuggumi :) Dålig andedräkt är aldrig romantiskt :P


    5. Yatzy. Vi älskar att spela spel, dessutom så får den som vinner ett pris i form av massage/puss/kram mm.


     

  • Övi

    1: en sovsäck för två personer 2: en bröllopstidning till mig 3: ett fiskespö till honom 4: flaska vin 5: vatten Eftersom egentiden hemma för tillfället är minimal (då vi har 2små barn+andra måsten)så vore det skönt att få göra något vi båda längtar efter och bara få njuta av varandra!

  • Blivande Filipsson

    Jag tar med 1. Kamera 2. Bra skor! Det är ett måste om man ska försöka leta reda på nått fint vattenfall man kan doppa sig vid 3. Stor filt (att mysa på, vira in sig i tillsammans) 4. Ett roligt "vuxen spel" att fördriva tiden med när man inte vill sola bada eller gå på äventyrsrunda 5 tändare/ tändstickor. Vad är en romantisk dejt på en sandstrand utan en mysig eld i solnedgången :)

  • SingingFantacia

    1. en fylld picknick för att kunna njuta av det goda.
    2. en filt att mysa på.
    3. en morakniv för att kunna fixa kvistar till en brasa.
    4. Tändstickor för att kunna tända en brasa att mysa vid under stjärnorna.
    5. Skumpa som pricken över i...

  • Slania

    Jag skulle inte ta med någonting. Så länge vi har varandra är materiella ting överflödiga

  • ThereseV


    1. En hängmatta där vi kan ligga och mysa i skuggan, men också sova i över natten.

    2. Cheer-skorna så vi har något att göra.

    3. Snus, så inte min sambo blir helt odräglig efter 2 timmar.

    4. Tändstickor så vi kan tända en mysig (och praktisk) brasa när det börjar bli mörkt.

    5. En kamera så vi kan föreviga den perfekta dejten;)  

     


     
  • Kjörling

    1 Vatten för det kan man aldrig få för mkt av !


    2 Ljus så man kan på kvällen kan tända upp på hela stranden


    3 Tändare så man kan tända ljusen


    4 Fatboy säck som rymmer två så vi kan ligga och titta på stjärnona


    5 En stjärnkikare så vi kan se dom stjärnor vi vanligtvis inte kan se här hemma !

  • Madame B2B

    1. En bra bok. Vi gillar att ha högläsning. Det är både avkopplande och bra utgångspunkt för djupa samtal och det verkar vi ha gott om tid för!
    2. Choklad. Vi är mycket svaga för choklad båda två...
    3. Vatten. Bästa törstsläckaren.
    4. En gitarr. Vad vore en kväll på en strand utan gitarr och sång?
    5. En kamera, för att spara våra fina minnen.  

  • Aniara4

    Jag har faktiskt varit på en sån dejt! Inte över natten, men en dag på en "Robinson Crusoe-ö" under bröllopsresan. Så väldigt öde kändes det nu inte eftersom det fanns folk på en ö ett hundratal meter därifrån som det gick att vada till, men ändå. Utifrån den erfarenheten skulle jag ta med mig:

    1. Myggstift. Nej, djungelolja. Nånstans måste det väl gå att få tag på fortfarande!

    2. Skitmycket solskyddskräm. Vattenfast.

    3. Nånting för att hålla eremitkräftorna borta. Jag vet, de är jättehäftiga djur och många har dem som husdjur, men det är ändå lite störande när man plockar fram maten och en hel armé kommer springande och börjar klättra upp på bänken där man sitter. Det är tydligen inte bara människor som försörjer sig på turistnäringen!

    4. En termos med gott kaffe och riktig mjölk. Att bli strandad med halväckligt kaffe och en "creamer" innehållande mestadels socker, lite mjölkprotein och vegetabiliskt fett kan förstöra den mest romantiska dejt!

    5. Några sopsäckar för att städa upp ön. Att ön visade sig ha en liten soptipp där det bl.a. dumpats bekämpningsmedelsdunkar var väl en sak (man kan ju hålla sig borta och låtsas att den delen av ön inte finns). Men ni vet de där plastbergen som flyter omkring i världshaven? Plasten kan även blåsa omkring eller flyta upp på öde öar innan den hittar sina kompisar i plastbergen. Inte fullt så pittoreskt med en öde strand med låga buskar som är fulla med plastremsor!

  • Aniara4

    Ha ha, nu låter det som den värsta dejten istället för den mest romantiska, men det var faktiskt ett av de bästa minnena från resan. Även om vi blev lite rädda för en skitstor flygande hund som hängde i ett träd och tokblängde på oss.

  • Forumvärd

    Tack för alla tips inför utflykten. Många smarta pryttlar och "must have"s har ni packat med er. Solig
    Härligt!

    Vinnare i dag blev:


    HelenaFredrik skrev 2013-02-12 10:02:51 följande:
    Solglasögon till min blivande. Det var när jag såg honom i solglasögon en varm sommardag som blixten slog ner och jag blev förälskad.
    Brevkitt lite osäker på om det heter så. Ett sådant man kunde få när man var liten iaf, innehållande parfyrmerade papper, kuvert och en fin penna. Så att vi kan skcka små kärleksbrev till varandra under dygnet. Vad är väl mer romantiskt än hederliga kärleksbrev?
    En stor filt som vi kan rulla in oss i och mysa...
    Choklad är ett måste. Det är grunden till allt liv ochingenting vi klarar oss utan. Med choklad kan vi dessutom hitta på mycket bus..
    Solskyddskräm så att min älskling slipper likna en röd kräfta, vilket har hänt tidigare. Han blir totalt oromantisk när detta händer så det är bäst att undvika.
    Klurigt tips där med solkskyddskrämen. Det är bra om älsklingen inte blir röd och stingslig Solig

    Grattis!
    Inboxa din adress till mig så kommer även ett smycke att plocka med på dejten Solig
    Tänk på att vi måste ha din adress inom en vecka annars går vinsten vidare.
  • HelenaFredrik
    Forumvärd skrev 2013-02-13 10:10:17 följande:
    Tack för alla tips inför utflykten. Många smarta pryttlar och "must have"s har ni packat med er. Solig
    Härligt!

    Vinnare i dag blev:Klurigt tips där med solkskyddskrämen. Det är bra om älsklingen inte blir röd och stingslig Solig

    Grattis!
    Inboxa din adress till mig så kommer även ett smycke att plocka med på dejten Solig
    Tänk på att vi måste ha din adress inom en vecka annars går vinsten vidare.
    Åhh Yey

    precis vad jag behövde nu efter att ha suttit uppe hela natten och knåpat på Save the date korten :0)
  • TheD
    HelenaFredrik skrev 2013-02-13 13:09:12 följande:
    Åhh Yey

    precis vad jag behövde nu efter att ha suttit uppe hela natten och knåpat på Save the date korten :0)
    :D Yey! Grattis
Svar på tråden SMYCKESREGN 12/2 Vad packar du på dejten? Berätta och vinn valfritt smycke