• Redaktör Kristin

SMYCKESREGN 12/2 Vad packar du på dejten? Berätta och vinn valfritt smycke

Dags för andra tävlingen i Bröllopstorgets Alla hjärtans vecka!

Den perfekta dejten
    Du ska på dejt med kärleken. Ni åker båt och blir ilandsläppta på en öde ö. Det är fint väder och ni får mat. Det finns inga farliga djur eller annat ni behöver oroa er för. Ni ska vara på dejten i 24 timmar innan båten hämtar upp er igen. Du får packa ner 5 saker i väskan du tar med. Vad plockar du med och varför?

Fyndigaste och bästa motiveringen vinner ett valfritt smycke från Bubbles & Luxury (värde 500 kronor).

Vinnaren utses av en jury från Bröllopstorget. Tävlingen startar tisdagen 12/2 och vinnaren presenteras dagen efter i denna tråd. (Tråden kommer att öppnas den 12/2 klockan 09.00.)

Lycka till!

• Svar på tråden SMYCKESREGN 12/2 Vad packar du på dejten? Berätta och vinn valfritt smycke
  • Fjärilen

Jag hade packat (tänker mig att det är en en exotisk ö):

En dubbelhängmatta, så man hade kunnat ligga under palmernas skugga tillsammans och lyssnat på vågornas brus.

Snorkelset, att dyka ner under den fantastiska turkosa ytan och upptäcka en helt ny värld tillsammans.

Vandrarskor, så att vi hade kunnat gå runt och utforskat ön och kanske funnit ett vattenfall i regnskogen.

Stora Handdukar, så man kan torka sig efter att ha badat i vattenfallet och även använda som filt när man på kvällen sitter på stranden o kollar upp på stjärnorna på den stora mörka himlen.

Stormtändstickor, till att tända en brasa brevid hängmattan och somna till spraket av brasan.

• söt nöt

Tändare -så vi kan tända en mysig brasa att sitta vid. Att se varandra djupt i ögonen i brasas sken är så romantiskt. Ett tält att krypa in i. Solkräm så vi slipper att bli brända på vår dejt. Vem vill vara röd? En stor sovsäckar som vi kan dela på. Ett stort tygstycke att lägga sig på för att torka efter att man badat.

• Chicita

Eftersom jag är livrädd för att åka båt (fobi) speciellt mindre båtar så skulle jag ha försökt hittat saker med dubbel funktion.

1: självuppblåsande livbåt som man antingen kan hänga upp och ha som lite tak om man behöver skugga eller skydd av något slag, kan också agera sovplats (luftmadrass-typ). Men som ju självklart är min trygghet i båten Tungan ute 

2: En "armékniv" så man kan tälja grillpinnar, såga till mindre pinnar och göra brasa osv

3: Myggljus. Inte så romantiskt att vara sönderbiten, och att tända ljus är ju romantiskt.

4: Flytväst - why not liksom Flört Kan funka som stöd under nacken eller något att sitta på också om man vill vila sig en stund

5: Hunden. Vem kan motstå ett par bruna fina ögon och en viftande svans. Han är med överallt han kan. Och på en öde ö så kan han ju få springa i princip fritt (under förutsättning att ön inte är så stor då) 

• Pyttis
    musik- helt klart ett måste, förutom den man älskar så finns det väl inget annat som gör än så varm i själen som musik, man kan lyssna och bara drömma sig bort, eller sjunga med, eller dansa till, eller helt enkelt låta musiken förkalara de ord man ibland inte vågar säga till varandra.
    dyckardräkt- hur coolt vore det inte att få utforska den dolda sidan av ön ihop? hitta barnen innom sig och leta efter gömda skatter.
    kikare- så vi kan leta upp öns finaste platser så vi inte missar något!
    kamera- föreviga en sådan dag är väl aldrig fel? så det inte blir som en sån "fiskehistoria" som inge tror på ;) och sedan kunna se tillbaka och minnas dagen.
    anti-myggarmband- så när vi tittar på korten vi tog och tänker tillbaka på dagen minns vi den som felfri,  och inte som den där natten vi satt själva på en ö och blev uppätna av myggen i väntan på att bli hämtade ;)
  • LittleAnimal
    Silvertejp- I bästa Mythbusters stil skulle vi då kunna bygga allt vi behöver (hängmatta, bord, stolar, flotte, kanot och mycket mer) (kan använda kniv från när man äter om vi behöver en kniv)
    Tänddon- för att kunna göra opp en mysig eld.
    Fästmannens telefon- Får fungera som kamera och för att spela musik.
    Kondomer- Man måste ju ha skydd...
    Om man får räkna vår hund som en sak så tar jag med även honom på dejten, om man inte får räkna hunden som sak så tar jag med en bra kniv så att det går snabbare att bygga ett litet bo åt oss til kvällen... 
  • Fröken Finemang

vi tar med:
    Champagne till mig
    Öl till honom
    två kortlekar och chips.

Då klarar vi oss hur länge som helst.. 

• Emmalinnea

1. En filt så vi kan mysa på stranden och titta på solnedgången och sova under de gnistrande stjärnorna!
    2. Gitarr så min m2b kan spela något romantiskt för mig!
    3. kamera så man kan föreviga dessa 24 timmar! 
    4. Choklad som vi kan mata varandra med när vi  myser på filten.
    5. Tändstickor så vi kan tända en romantisk brasa att värma oss vid när solen gått ner! 

• Mustikka

Kylbox till all färskmat Dryck i mix så som öl och champange viktigast är vatten. Frukter att mata vsrandra med Kniv att tälja pinnar för bygg Filt för att njuta av utsikten! ♥

• mimmi

Tänker spontant: vår dotter! Men om hon inte är med.. så kanske det är bra läge att göra en lillebror? Flört

1. En bra armékniv så kan vi bygga vårt eget skydd för vädrets makter

2. Tändstickor, så vi kan göra en mysig och vämande brasa att kura ihop oss bredvid mot nattens timmar.

3. Kameran så vi kan fotografera omgivningen så vi kan visa vår dotter när vi kommer hem.

4. En fiskekrok så vi kan fånga mat!

5. Färskt vatten, inte så romantiskt kanske, men det är inte uttokning heller!

Sen tillbringar vi timmarna med att prata, skratta och busa med varandra, bygga sandslott, utforska ön och skapa härliga minnen! Bröllopsprat är förbjudet, likaså jobb och renovering.. Så underbart att bara vara vi!

Svar på tråden SMYCKESREGN 12/2 Vad packar du på dejten? Berätta och vinn valfritt smycke