• Äldre 6 Feb 22:07
    2841 visningar
    13 svar
    13
    2841

    Ska ni ha bröllopshemsida?

    Har precis börjat knåpa ihop en bröllopshemsida och tycker själva pysslandet är himla kul. Hur många av er här tänker ha en hemsida som kompletering till er inbjudan...jag får för mig att det är många...eller?

    Har ni med något utöver de vanliga sakerna som plats för vigsel, karta till vigsel och fest, info om klädkod, OSA-info .... är det något jag har missat som bör vara med?

  • Svar på tråden Ska ni ha bröllopshemsida?
  • Äldre 6 Feb 22:11
    #1

    Vi hade en bröllopshemsida eftersom vi vet att majoriteten av våra gäster är vana dator och internetanvändare. På så sätt slapp vi försöka klämma in massor med info på själva inbjudan.

    Vi hade det vanliga på vår hemsida. Info om vigsel och middag/fest med meny och info om klädsel och baren under kvällen. Vi hade också med telefonnummer/mejladress till oss och toastparet, för OSA och vid frågor. Dessutom hade vi en sida där vi presenterade oss, brudparet, lite kort samt alla i brudföljet :) Mer än så behövs inte och jag tror inte så många orkar sitta och läsa igenom alltför många sidor och väldigt mkt text.


  • Äldre 7 Feb 09:19
    #2

    Tack! Ja du har rätt....det är nästan bättre med kort och koncist än en massa rabblande text.

    Någon mer som ska ha bröllopshemsida??

  • Äldre 7 Feb 09:34
    #3

    Vi har gjort en bröllopshemsida på www.minbrollopssajt.se/. Vi har bara lite kopmletterande information som inte fick plats i inbjudan. Vi håller det också kort och koncist.


  • Candyh­eart
    Äldre 7 Feb 10:13
    #4

    Vi har också en, dock med inlogg. Men vi har märkt stort intresse, dessutom blir det ju ett kvitto på att inbjudningarna nått fram då man kan se vilka som loggat in och när!

    Vi har menyerna så här:
    Inbjudan - under den finns formulär där man osa:r. I det skriver man in allergier och om man vill hålla tal. Svaret går direkt till toastmadame som hanterar alla dessa
    Bröllopsbloggen - den skriver vi i kontinuerligt båda två om våra förberedelser men också om ngn gäst ställt en viss fråga som kanske andra också tänkt på, så lägger vi in den där med ett svar :)
    Om oss - där finns info om mig och min blivande, tärna, toastmadame. Mig och m2b har info i form av en kort intervju med snabba frågor
    Om bröllopet - all praktisk info, bildgalleri, gästlista
    Min sida - man kan ladda upp sina egna bilder, framtagen speciellt till efter bröllopet då vi vill ha så många foton som möjligt utöver fotografens :)

    martinochlenita.se

    Om du vill se hur den är uppbyggd. Tyckte den blev bra. Alla menyerna ligger precis som bröllopsbloggen gör, högst upp :)

  • Äldre 7 Feb 10:51
    #5

    Vi har också en hemsida med kompletterande info, vi har endast boendeförslag, vägbeskrivning och önskelista. Vill ha det kort och koncist :)

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 7 Feb 12:57
    #6

    Vi har en bröllopsblogg som vi kommer skriva med i inbjudan.. Nu skriver jag mest tankar, samlar vår egen info och länkar och sådant men sedan kommer det komma upp fler flikar som t.ex. boendealternativ för långväga gäster, önskelista, info om vart bröllopsresan går, vem man kan kontakta vid frågor och sådant.. 


  • Äldre 7 Feb 16:15
    #7

    Verkar ju som alla har någon form av kompletering. Tycker själv det är en bra idé. Blogg funkar ju också bra, kul att följa planeringen innan!

    Först hade jag stora tankar om att göra inbjudningar med allt i men nu har jag insett att tiden rinner iväg lite för fort och då känns det här med hemsida som ett himla bra alternativ. Kommer ha ett enkelt inbjudningskort och en hemsida med lite kort info.

    Candyheart - er hemsida ser jättefin ut!

  • Äldre 7 Feb 17:13
    #8

    Jag har gjort en på brollopsguiden.com. Det var enkelt och vi tyckte att allt övrigt såsom kontaktuppgifter till diverse människor, vägbeskrivningar, boendeförslag etc bara skulle kludda ner inbjudan.


     

  • PiaB
    Äldre 7 Feb 18:39
    #9

    Vi har en bröllopshemsida med olika information om bröllopet. Bl.a. vägbeskrivning och klädkod med en länk till beskrivning. Vi har en liten berättelse om oss och bloggar, fast den handlar inte bara om brökkopet. De som kommenterat den hittills har bara varit positiva.
    Det går att klicka på min sidfot om någon vill titta  


  • PiaB
    Äldre 7 Feb 18:40
    #10

    Bröllopet...


  • Äldre 8 Feb 18:11
    #11

    Jättefin sida PiaB!

  • Äldre 8 Feb 19:47
    #12

    Nej det kommer inte vi att ha.

  • Äldre 10 Feb 19:56
    #13

    Nu har jag äntligen fått ihop något som liknar en bröllopshemsida. Jag använde weebly och efter att ha pysslat med den ett bra tag nu tycker jag att den är lättanvänd (tog ett tag innan jag förstod, men nu tycker jag den är himla smidig). Det finns många bra funktioner och mallar att använda. Jag har lagt in kartor och bröllopdagsnedräknare t.ex.

    Bara ett tips till er andra som kanske letar efter en hemsida att använda er av. Weebly är gratis så länge man använder deras domännamn, vilket jag har...tycker inte det är så farligt ändå.

Svar på tråden Ska ni ha bröllopshemsida?