• Pilla8­4
    Äldre 5 Feb 14:30
    12271 visningar
    26 svar
    26
    12271

    Vad köpte ni till toastmadame i present?

    Hej!
    Jag sitter och funderar på va vi ska ge till våran toastmadame i pesent. Vill ju så gärna ge ´henne något speciellt...Kan ni hjälpa mig med lite förslag så vore jag jätte glad:)


    Mvh Pernilla

  • Svar på tråden Vad köpte ni till toastmadame i present?
  • Aug 2013
    Äldre 6 Feb 22:24
    #11

    Men gud jag skriver ju fel, smahjartegryndesign.blogspot.se/

  • Amandi­zzen
    Äldre 6 Feb 22:25
    #12

    Jag fick ingen present när jag var toastmadame, men jag hade och andrasidan inte väntat mig det :-S

  • Äldre 6 Feb 22:28
    #13

    Ett fint silverhalsband.

  • Äldre 6 Feb 22:56
    #14

    Man varken ska eller bör ge present, men man kan om man vill.

    Vi gav inget mer än ett stort ordenligt tack och skulle jag vara toastmadame eller liknande på någons bröllop, så är det vad jag skulle förvänta mig och bli gladast över :)


  • Amandi­zzen
    Äldre 7 Feb 06:31
    #15

    Ja precis, jag har aldrig hört nått annat..

  • Tooie
    Äldre 7 Feb 08:36
    #16

    vi ska ge en liten present på vår uppskattning... förmodligen kommer jag ge henne en spabehandling :)

  • Äldre 7 Feb 08:45
    #17

    Oj, det har jag inte tänkt på! Men vi har en toastmaster, inte toastmadame, förslag på present till honom?

  • Äldre 7 Feb 11:14
    #18

    Vi ska ge bort manschetknappar till vår toastmaster härifrån och ett stansat armband till vår toastmadame, (valde TACK och bara för att visa vår uppskattning. 

  • Äldre 7 Feb 11:14
    #19

    (valde TACK och vårt bröllopsdatum) ;)

  • Äldre 7 Feb 11:27
    #20
    Tulipan skrev 2013-02-07 11:14:49 följande:
    (valde TACK och vårt bröllopsdatum) ;)
    Inte för att trampa på några tår, och det är väldigt fint att det är så många som vill ge sina vänner som ställer upp en liten gåva (man ska dock inte känna att det är ett måste), men just det där är något jag skulle ha svårt att bli riktigt glad över. Eller, det är klart att jag skulle bli glad för att någon tänkt på mig och velat ge mig något, men deras bröllopsdatum? Ja, det är klart att det är en stor dag för brudparet och en dag dom alltid kommer minnas och kanske fira. Personligen skulle jag dock inte ha någon användning för ett armband där det stod någon annans bröllopsdatum. Det skulle då bli en mer symbolisk gåva, för det armbandet skulle nog få ligga i byrålådan.

    Bara en tanke..
  • Äldre 7 Feb 14:16
    #21
    daniiel skrev 2013-02-07 11:27:02 följande:
    Håller med dig!! Det kanske beror på vem toastmadamen/master är, i mitt fall min äldsta syster och hon skulle inte låta armbandet ligga ;) ...alla är olika, för min bästa vän kanske jag skulle välja något annat.
  • Äldre 7 Feb 18:53
    #22

    Vi kommer ge present både till värdpar, toastmastrar, tärnor och best man (jag vet, vi har involverat många men vi tänkte väl som så att om vi involverar många så behöver ingen jobba ihjäl sig :) Vi vill väldigt gärna ge dem något som bevis på vår uppskattning för allt de arbete de (redan) har lagt ner! De jobbar verkligen på och är grymt organiserade och effektiva :) Tärnorna får smycken i vintagestil som de kan ha under vigseln, då vi gärna vill ha en sån stil, de andra är inte helt klart ännu.

  • Vicke0­1
    Äldre 7 Feb 19:11
    #23

    Vår toastmadame är även min bästa vän så hon får en kombinerad "bästa vän-toastmadame-födelsedagspresent". Vi åker till Amsterdam nästa vår, och hon ska bli bortskämd utan att betala ett jota själv

  • Lilla My 76
    Äldre 26 Feb 22:07
    #24

    Vi gav vår toastmaster och toastmadame en varsin flaska Dom Perignon som ett stort tack.

  • Anna Kareni­na
    Äldre 6 May 14:57
    #25

    Ett smycke från www.Lyckogram.se med en passande text kanske? Sånt har man ju kvar efteråt och ändå är det inte bara en skål som blir stående (har själv fått tandborstmuggar och tvålkopp, det kändes lite konstigt).

  • Fixela­dy
    Äldre 6 May 23:20
    #26

    Vi ska ge vår toastmadame, min svärmor och svärfar, svägerska och mina föräldrar en liten present. Mina föräldrar ställer upp med pengar och min blivandes familj med matlagningen, serveringen i baren och toastningen. Jag har kollat runt på etsy och till tjejerna blir det ett armband från www.etsy.com. Det finns så himla mycket där. Kan verkligen rekommendera att kika in där!
    Till männen vet vi dock inte ännu vad det blir, men kanske en klocka eller så. 

Svar på tråden Vad köpte ni till toastmadame i present?