• HubbaBubba

    Passar jag i den här? Var ärlig

    Fick hem en brudklänning från Dino idag, en som jag tänkt byta om till efter middagen till dansen, men vet inte om jag passar i den. Känner mig väldigt osäker, plus att det var blått på den vilket jag inte såg.
    Så svara ärligt nu, hur ser jag ut i den?


  • Svar på tråden Passar jag i den här? Var ärlig
  • Mmmaria

    Ärligt talat så ser det inte så bra ut. Det är inget fel på dig och din kropp, men klänningen är riktigt knepig. Vet inte vad man ska ha för figur för att passa i den. Färgen är fin på dig dock : )

  • HubbaBubba

    Tack för alla svar!
    Tar inte illa upp alls, utan jag ville mest se om jag hade rätt angående att det inte såg bra ut Glad
    Jag har bestämt mig för att försöka sälja den och beställa en annan istället.
    Vad tror ni om den här? Skulle den passa mig bättre?


  • Tokig
    HubbaBubba skrev 2013-02-05 07:15:32 följande:
    Tack för alla svar!
    Tar inte illa upp alls, utan jag ville mest se om jag hade rätt angående att det inte såg bra ut Glad
    Jag har bestämt mig för att försöka sälja den och beställa en annan istället.
    Vad tror ni om den här? Skulle den passa mig bättre?


    Den här klänningen är helt fantastisk. Men återigen en ganska lång kjol. Du ser ut att vara ungefär samma längd som med (1,65-1,68) och då kan man lätt "drunkna" om tyllen är för lång. Men det är ju enkelt att klippa av till den perfekta längden :)
  • jimmyojennifer

    Fin klänning och en underbar färg på dig. Men om du vill ha ett ärligt svar tycker jag att det ser ut som du ska på 20-tals maskerad. Saknas ett hårband med fjäder och ett långt pärlhalsband i övrigt känns det väldigt charleston. Missförstå mig rätt älskar 20-tals stilen och jag känner ju inte dig som person =) men jag personligen hade nog valt en annan klänning att ha till festen. Men som någon annan skrev så ser den hur som haver lite stor ut över bysten.


    Färgen som sagt klär dig otroligt bra!

  • eigollet
    HubbaBubba skrev 2013-02-05 07:15:32 följande:
    Tack för alla svar!
    Tar inte illa upp alls, utan jag ville mest se om jag hade rätt angående att det inte såg bra ut Glad
    Jag har bestämt mig för att försöka sälja den och beställa en annan istället.
    Vad tror ni om den här? Skulle den passa mig bättre?


    Mycket bättre val :). Ta av den till rätt längd och ett par höga klackar så blir den grym!
  • Chicita

    Det ser ut att vara en bättre klänning för dig ja Glad
    Som andra redan sagt, kolla längden bara. Och om du ska klippa av den så ta lite lite i taget så att du inte tänker "10 cm är inte så mycket" och så blev det lite snett och när det sen är fixat så blev den 18 cm kortare istället liksom Flört
    Kolla också att du inte klipper av några sömmar.
    Om du behöver klippa över en söm så fäst ovanför klippstället genom att sy för hand en liten bit fram och tillbaka bara. 

  • daniiel
    HubbaBubba skrev 2013-02-05 07:15:32 följande:
    Vad tror ni om den här? Skulle den passa mig bättre?
    Jättefin och jag tror den där kommer passa bättre på dig. Jag tror inte alls längden kommer vara något problem, men den går ju beställa knälång också om du känner att det skulle passa bättre, eller korta av den i efterhand om du tycker att den är för lång.
  • Annamolly

    Den nya ar jattefin! Midjan blir markerad och den kommer smickra din slanka fina figur mycket battre!


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Povetrulya
    HubbaBubba skrev 2013-02-05 07:15:32 följande:
    Tack för alla svar!
    Tar inte illa upp alls, utan jag ville mest se om jag hade rätt angående att det inte såg bra ut Glad
    Jag har bestämt mig för att försöka sälja den och beställa en annan istället.
    Vad tror ni om den här? Skulle den passa mig bättre?

    Hej HubbaBubba, jag har beställt precis denna klänning i färg ivory från Landybridal. Jag är 161 cm lång och tycker att längden ser alldeles utmärkt och jag "drunknar" inte i tyllen (beställde klänningens längd enligt mina mått så att det slutar vid mina vrister). Här är några bilder. Jag måste dock säga att den ser mycket bättre ut i verkligheten än på bilder. Och den ska se ut ännu snyggare då den är snörad på rätt sätt och alla tyll lager rättas ut (jag har bara fixat snörringen snabbt så att jag kunde ta några bilder för min mamma).



  • HubbaBubba
    Povetrulya skrev 2013-02-07 09:01:19 följande:

    Hej HubbaBubba, jag har beställt precis denna klänning i färg ivory från Landybridal. Jag är 161 cm lång och tycker att längden ser alldeles utmärkt och jag "drunknar" inte i tyllen (beställde klänningens längd enligt mina mått så att det slutar vid mina vrister). Här är några bilder. Jag måste dock säga att den ser mycket bättre ut i verkligheten än på bilder. Och den ska se ut ännu snyggare då den är snörad på rätt sätt och alla tyll lager rättas ut (jag har bara fixat snörringen snabbt så att jag kunde ta några bilder för min mamma).




    Åhhh vad underbar den är. Den sitter som en smäck på dig Skrattande
    Jag beställde den igår efter mina mått, så jag får hoppas den sitter lika fint på mig när den kommer Skrattande
  • mirreth
    jimmyojennifer skrev 2013-02-05 08:49:20 följande:

    Fin klänning och en underbar färg på dig. Men om du vill ha ett ärligt svar tycker jag att det ser ut som du ska på 20-tals maskerad. Saknas ett hårband med fjäder och ett långt pärlhalsband i övrigt känns det väldigt charleston. Missförstå mig rätt älskar 20-tals stilen och jag känner ju inte dig som person =) men jag personligen hade nog valt en annan klänning att ha till festen. Men som någon annan skrev så ser den hur som haver lite stor ut över bysten.


    Färgen som sagt klär dig otroligt bra!


    20-tal är super inne om man ska tolka bröllopsmässan på Nackastrand, de avslutatde sin visning med en massa snyggt 20-tal
Svar på tråden Passar jag i den här? Var ärlig