• Kroatien2013

Beslutsångest, har redan klänning men hittat en annan...

Jag har sedan ngn månad haft en jättesöt klänning från light in the box (kina-sida) hemma och varit nöjd med den, förutom att den behöver tas in lite. Den är knälång och enkel, vilket passar bra då vi gifter oss utomlands med bara ett tjugotal gäster och kommer att vara på ett hotell (bland andra hotellgäster) i deras restaurang samt vigsel på en terass.

Klänningen jag nu har hittat är hellång med ett litet släp och egentligen inte alls lika praktisk därför...vi kommer ju att ha våra två små barn med tex. Har ingen aning om hur svårt det är att gå med släp heller... vet dessutom inte om den känns för uppklädd. Men jag älskar den andra och vet att den ringningen passar mig perfekt samt att jag har gått ner mkt i vikt och skulle gilla att ha en lite smalare klänning så att det syns...

Vad tycker ni? Fördelar nackdelar med att behålla den jag har eller köpa den andra? Hur skulle ni gjort?

http://www.lightinthebox.com/sv/adaoine---brollopsklanning-av-satang_p34810.html

http://www.lightinthebox.com/sv/ivy---brollopsklanning-av-satang_p176141.html

• Svar på tråden Beslutsångest, har redan klänning men hittat en annan...
  • Nathhaly

Först och främst, grattis!!

Båda klänningarna är jätte fina på sitt sätt så jag kan förstå att det är svårt att välja. Du kan ju försöka välja fördelar mot nackdelar, tex. att ha en kort klänning kan vara mycket behagligare eftersom ni gifter er någonstans varmt men den långa känns kanske mer "bröllop" om du förstår vad jag menar. Det är ett svårt val men om du känner dig vackrare i den långa för du vill visa upp att du har gått ner i vikt så hade jag tagit den långa. Du är ju trotsallt bruden och det är din dag. Plus hur många tillfällen får man i livet där man kan klä upp sig lite extra?

Lycka till!

• daniiel

Skulle du kunna tänka dig att ha båda klänningarna? Den längre under själva vigseln och kanske under eventuell fotografering, för att sedan byta om till den korta och på så sätt kunna röra dig lite mer fritt?

Så gjorde jag, för jag hittade både en kort och en lång som jag så hemskt gärna ville ha! :)

Har du råd och tid att beställa en till klänning? Isåfall tycker jag du ska göra det, så du får ha båda hemma och pröva och känna efter :)

• Darling Daisy

Båda är jättefina, men den långa modellen är superläcker!
    Håller med Daniiel, beställ hem den långa om du har råd så att du kan prova i lugn o ro! 

• FruForsmark

Båda är fina men jag personligen föredrar den långa modellen. Tycker båda passar för ett bröllop utomlands. Den långa är smal och har enkla och eleganta detaljer som gör att den inte ser "too much" ut att den ser inte heller så tung ut. Bästa vore att beställa båda och skicka tillbaka den som inte känns bäst.

• Kroatien2013

Tack för era svar. Ska beställa den långa med, gillar den verkligen, men får se hur den är att gå i.

• Grodprinsens brud

Jag gillar båda MEN om ni ska ha bröllopet i ett varmt land skulle jag definitvt välja ettan. Plus att den kändes som att det var bättre tyg i den.. Tvåan såg lite mer ut som "nattlinnestyg" Men den var ganska snygg upptill. 

Ett alternativ som ju är lite poppis just nu är att du beställer den långa och har på vigseln.. När du sedan slutat nervositetssvettas så kan du byta till den korta lite mer partyklänningenGlad 

• Kroatien2013

Vad tror ni om att göra en Tea lång version av den långa? Hir skulle man göra kjolen då?

• jimmyojennifer

Jag tycker den långa klänningen. Den korta var också jättefn, men den långa känns mer bröllop. Och, precis som det tidigare sagts, hur många gånger i livet får man möjlighet att klä upp sig lite? =)

Lycka till!

• Martina

klänning nr2 är ju hur vacker som helst!!! Vill nästan ha den själv:) köp å sälj på blocket om det inte känns bra IRL!!!

Släpet ser lagom ut tycker jag,och som någon sa,den känns mer bröllop

• daniiel
    Kroatien2013 skrev 2013-02-05 09:51:40 följande:
    Vad tror ni om att göra en Tea lång version av den långa? Hir skulle man göra kjolen då?
    Jag tror inte på det. Klänningen är lite fel modell tycker jag för att göra sig bra i den längden. Hellre då att man har den golvlång, utan släp. LITB gör ju dock inte såna ändringar ibland, men det går alltid göra i efterhand :)
  • Kroatien2013
    daniiel skrev 2013-02-05 12:44:06 följande:
    Jag tror inte på det. Klänningen är lite fel modell tycker jag för att göra sig bra i den längden. Hellre då att man har den golvlång, utan släp. LITB gör ju dock inte såna ändringar ibland, men det går alltid göra i efterhand :)
    Kände lite samma, utan då hade man väl fått göra om hela nedre modellen på ngt sätt. Men nu har jag beställt den som den är så hoppas det blir bra:) Man kan kanske ta bort släpet ja, men den är ju så vacker att jag nu börjat gilla tanken på släp även om det är lite mer uppklätt med just det än vad jag hade tänkt.

Ni som vet, kan man ha det hängande hela tiden eller behöver man fästa upp det när man går etc? Blir nog ingen dans utan tänker mer när man ska iväg o fota och minglar etc.
Svar på tråden Beslutsångest, har redan klänning men hittat en annan...