• Zandraaa

Hur gjorde ni. Bytte? Hade ni 2?

Är är så kluven hur jag ska göra. Har fått min brudklänning som bara är så fin. Men de e släpet. Tycker det är lite långt. Mest för att röra sig i på kvälle. Då tror jag de kan bli bökigt. Annars i kyrkan hade de nog vart jätte fin. Som min mamma och svärmor säger så tycker dom inte att jag ska korta av och sy upp släpet. Utan hellre köpa en till klänning man kan byta om till sen på kvällen. Lite sugen på de. Men sen va de en annan som sa att de e ju faktiskt min kväll och man ska ha brudklänningen vilket jag också vill. Hmm. Så hur gjorde ni? Hade ni brudklänningen hela kvällen eller bytte ni?? KRam

• Svar på tråden Hur gjorde ni. Bytte? Hade ni 2?
  • Zandraaa

vad hade du för andraklänning? En fin festklänning eller en kortbrudklänning?Har du bild på den andra :)?

• ThereseV

Om budgeten tillåter så kommer jag byta till en till. 
    Men man kan ju byta till en annan brudklänning, det behöver ju inte vara en vanlig "tråkig" klänning. Många tycker ju att "jag har bara chansen att ha brudklänning en gång i mitt liv så då vill jag ha på den så länge som möjligt". Jag vill byta klänning av exakt samma anledning, det finns ju så otroligt många fina (olika praktiska) brudklänningar. Så om jag får välja så kommer jag ha en lång klänning med lite släp på vigseln & middagen och sedan en lite kortare (fortfarande brudklänning) i spets på kvällen:P 

• Fästmön

Jag hade två.

Första brudklänningen var med släp
    Andra brudklänningen var lång och med typ 10 lager tyllkjol men utan släp. Den behövde jag inte ha underkjol till heller så det var riktigt skönt!

• daniiel
    Zandraaa skrev 2013-01-18 11:28:54 följande:
    vad hade du för andraklänning? En fin festklänning eller en kortbrudklänning?Har du bild på den andra :)?
    Jag bytte till en kort brudklänning, tea length, som liknande den första lite. Båda hade tyllkjol och svart band i midjan. Har tyvärr bara den här dåliga bilden där man som ser klänningen. Dålig mobilbild på klänningen när den var alldeles nyuppackad.

• Amandizzen

Jag ska ha samma trots släp, man gifter sig bara en gång och då vill man vara brud hela kvällen!

• ThereseV

Är man bara brud i en brudklänning, inte om man har två brudklänningar? ;P 

• daniiel

Hehe ja, brud är man hela dagen oavsett om man har en, två eller tre brudklänningar, en helt vanlig klänning eller jeans. En brudklänning är ju egentligen bara en brudklänning för att det är en brud i den, så vilken klänning som helst kan ju vara en brudklänning. Ja, eller brudjeans ;P Brud är man ju för att man gift sig den dagen, inte för att man har en traditionell vit klänning på sig.

• Chicita

Jag hade en och samma klänning hela dagen.
    Men jag hade inte heller något släp, ingen korsett som kunde skava och göra ont, ingen bökig eller varm underkjol (och nu menar jag inte att allt ovan är hemskt, utan att det kan bli det efter ett antal bökiga vändor på toan eller en riktigt svettig dag).
    Det enda som var lite bökigt med min klänning var dom stora klockärmarna. Men dom var bara lite besvärliga när jag skulle på toan och efter första vändan så fick jag in "rätta knycken" så att säga Flört 

• TheD

Jag hade min brudklänning hela dagen. Min klänning hade släp med fastsydd "armand" under så man kunde få undan släpet vid dans :) Perfekt!

• Limba

Ha en till. Jag resonerar som så att brudklänningar väger en del och du kanske inte orkar gå runt med släpet upphängt? Den kommer bli smutsig och du kommer nog bli varm, svettig och nerpussad.  Kommer ha minst 3, tänk om nån går sönder eller nån (du själv) spiller osv.

• Niini

När jag var i klänningsköpartagen så verkade så gott som alla klänningar med släp ha nån sorts upphängningsmöjlighet. Så om din inte har det så borde det inte vara så svårt att fixa :)

Jag hade f.ö. min klänning hela dagen, men släpet upphängt på festen.

Svar på tråden Hur gjorde ni. Bytte? Hade ni 2?