• Äldre 15 Jan 11:31
    2481 visningar
    6 svar
    6
    2481

    Bästa bloggportalen?

    Hej


    I går när barnet och jag pysslade blommor till festen tog jag en massa kort och tänkte att det kunde kanske vara roligt att göra en bröllopspysselblogg men enkla, roliga saker man kan göra själv utan att köpa in en mängd material och prylar som sen bara står.


     


    Nu hör det till saken att mina kunskaper i området är obefintliga. Alltså, jag tillhör de som fortfarande hyser en lättare allergi mot facebook och alltid måste fråga en kollega "skriver jag på någons j-a vägg nu eller är det privat???" - bara så att ni förstår nivån :)


     


    Det hade varit roligt med något enkelt där man kunde lägga in så-här-gör-du-bilder men det ska absolut inte vara nerlusat med reklambanners från företag jag inte har koll på. Några bra tips? Var ska jag börja titta? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Bästa bloggportalen?
  • Äldre 15 Jan 11:37
    #1

    Jag gillar www.bloggplatsen.se just för att den är så basic. Man behöver inte kunna just något alls för att få en blogg som ser fin ut. Det är superenkelt att göra inlägg och sköta allt annat, som menyn, kommentarer, statistik osv. En stor tumme upp för bloggplatsen från mig! :)

    När det gäller reklam, så är det ju så att gör man en grats blogg, så får man leva med det. Det är ju så sidorna får in pengar, så vi kan göra en blogg gratis. På bloggplatsen kan man enkelt, med ett sms, betala en liten summa för att få sin blogg helt reklamfri. Det kostar 20kr för en månad, 50kr för tre månader eller 200kr för ett helt år.


  • Äldre 15 Jan 11:40
    #2

    Tack för tipset, den ska jag titta på!

  • Äldre 15 Jan 12:34
    #3

    Nu har jag ingen bröllopsblogg men jag har en vanlig och då använder jag Tumblr. Lätt att lägga upp bilder och göra inlägg och framför allt är den helt reklamfri (iaf för tillfället). Krävs inga större kunskaper för att ge den ett snygg utseende.

    Tycker personligen att den påminner lite som twitter fast som makroblogg istället för microblogg. Detta eftersom man kan lätt följa andra bloggar och dessutom både gilla andras och återblogga deras inlägg.  
     

  • Äldre 15 Jan 12:38
    #4

    Jag har bloggat på blogg.se vilket är ett väldigt simpelt bloggverktyg. Har också en hemlig bröllopsblogg på bloggplatsen.se - det är också en enkel sida men jag tycker den är lite krångligare. Dock så är det enklare att fixa med designen på bloggplatsen :) Numera bloggar jag med wordpress.com och det rekommenderar jag nog itne åt någon nybörjare. Jag fick liksom tänka i någon dag innan jag fattade vad som var vad, och då har jag ändå bloggat fem år innan ;)

  • Äldre 15 Jan 13:50
    #5

    Jag skulle föreslå blogspot, simpelt att fixa design och fungerar som den ska. Blogg.se hade jag bara problem med hela tiden! 

  • Äldre 15 Jan 22:50
    #6

    Tack alla för svaren, jag ska börja läsa på lite mer om dem!

Svar på tråden Bästa bloggportalen?