• Akjson

Hjälp mej....6 mån kvar....

Vi gifter oss 15 juni....behöver hjälp med att lista vad som börjar bli brådis att fixa....är väldigt okunnig på det här med bröllop. Följande har vi klart: Toastpar Perl inbjudningslista Kyrka Restaurang för middag och fest Ringar Jag har panik över inbjudningar...vi är Inge pyssliga men tycker det verkar krångligt med vistaprint och calligrapen. Hur gör man med bröllopsprogram??? Dom var ju jättedyra att beställa via nätet. Man kanske kan göra egna och ha omslag i samma färg som inbjudningarna..... Kram till er alla.....

• Svar på tråden Hjälp mej....6 mån kvar....
  • jimsan78

Gå in på www.brollopstryck.se

Det är en sida med väldigt humana priser och bra service!

Vi letade själv runt en massa för att hitta ett billigt och bra alternativ. Har beställt inbjudningskorten från dem och vi är så nöjda. Ska även beställa festprogram, vigselprogram, placeringskort och tackkort från dem. Tror knappast det kan bli biiligare än så plus att man slipper en massa jobb. Det kostar nämligen bara en bråkdel jämfört med andra sidor vi varit inne på.

• Akjson

Åh tack! Ska genast gå in och kika. På ons ska jag till panduro och kolla om jag kan hitta grejer att göra nåt själv annars...

• Akjson

Supertack!!!! Det blir nog kort därifrån... En fråga ang priser bara... På inbjudningskorten står 15 kr för 4 s. Menas det då för 4 st eller menar dom att ett tackkort är 4 sidor?

• jimsan78

Det är 15kr/st. 4s står för 4 sidor. Du kan ladda ner en pdf-fil från deras sida och sen själv sitta och mixtra med hur du vill ha det. Lättanvänt program! Maila sen den filen till dem så justerar dom till det och skickar tillbaka ett förslag så om ni är nöjda med det så trycker dom korten.

• Akjson

Jag har redan mailat lite med dom. Inbjudningar och tackkort blir från dom då jag gillar den enkla stilen och har bestämt att hjärtan ska va en röd tråd. Det blir lite dyrt med deras program dock för där ska man väl ha ett till varje gäst? Men jag gillar verkligen deras program!!!

• jimsan78

Ja ett till varje gäst. Vi kommer beställa därifrån men det är ju frivilligt hur man gör. Vi kommer inte vara så många så kostnaden för alla korten blir inte så farlig.

• PiaB

Fast menar ni en till varje gäst eller en till varje familj? Vi skickar en till varje familj/par, så av 35 gäster blev det 12 kort

• PiaB

Eller ni menar nog ett festprogram ill varje gäst, det verkar ju mer logiskt Det kommer vi skriva ut på datorn, men så är vi inte de pyssliga typerna heller. Vill lägga så lite tid som möjligt på förberedelser

• Akjson

Ja jag menar programmen . Vi har ca 100 gäster så det blir dyrt att beställa färdigt men oxå mkt jobb att skriva ut själv. Hur gör ni era program? Framsida? Ihopsättning?

• msE

man kan ju lägga ut program emellan två tallrikar, på så sätt så delar man med bordsgrannen och man får dessutom ett samtalsämne o bryta isen med,,, plus att kostnad för program halveras :)

• PiaB

Vi funderar på att göra det väldigt enkelt för oss och skriva ut i A5 storlek. En sida med en text om hur vi träffades, framsidan blir nog det, en sida med bordsplacering, en sida med en väldigt enkel presentation av gästerna (om inte det får plats i bordsplacering och en sida med menyn. Alltså helt vanliga Word-dokument som vi infogar några kyrkklockor eller något i. Jag tror att de flesta slänger programmen så småningom och för oss känns det onödigt att slösa tid och pengar på. Vi häftar fast dem med vanlig häftapparat

• Akjson

Tog med min Mamma för att prova brudkläder idag....hade planerat besök i 3 butiker.....i första butiken blev vi väl mottagna och biträdet frågar lite vad jag tänkt. Det enda jag tänkt är att det inte får vara ryschpyschigt . Vi säger inget om budget etc. Fram plockar hon en väldigt vacke r klänning, blir överförtjust....frågar inte efter pris utan tillsammans fortsätter hon och ag att plocka fram 5 st klänningar. Provar första klänningen och den är såååååå vacker. Mamma rörd till tårar.... Fortsätter prova men ingen är så bra som nr 1.... Fårvßedan priset..... 3500 kr !!!!! Taget. Vi köpte den.... Och gick således inte till dom andra butikerna. Tänk att träffa så rätt vid första försöket utan att veta vad man tänkt sig... Överlycklig

• Amandizzen

Super smart! Så ska jag nog med göra

• PimPim83
    Akjson skrev 2013-01-23 20:25:39 följande:
    Tog med min Mamma för att prova brudkläder idag....hade planerat besök i 3 butiker.....i första butiken blev vi väl mottagna och biträdet frågar lite vad jag tänkt. Det enda jag tänkt är att det inte får vara ryschpyschigt . Vi säger inget om budget etc. Fram plockar hon en väldigt vacke r klänning, blir överförtjust....frågar inte efter pris utan tillsammans fortsätter hon och ag att plocka fram 5 st klänningar. Provar första klänningen och den är såååååå vacker. Mamma rörd till tårar.... Fortsätter prova men ingen är så bra som nr 1.... Fårvßedan priset..... 3500 kr !!!!! Taget. Vi köpte den.... Och gick således inte till dom andra butikerna. Tänk att träffa så rätt vid första försöket utan att veta vad man tänkt sig... Överlycklig
    Va kul! Glad
Svar på tråden Hjälp mej....6 mån kvar....