• Akjson

Hjälp mej....6 mån kvar....

Vi gifter oss 15 juni....behöver hjälp med att lista vad som börjar bli brådis att fixa....är väldigt okunnig på det här med bröllop. Följande har vi klart: Toastpar Perl inbjudningslista Kyrka Restaurang för middag och fest Ringar Jag har panik över inbjudningar...vi är Inge pyssliga men tycker det verkar krångligt med vistaprint och calligrapen. Hur gör man med bröllopsprogram??? Dom var ju jättedyra att beställa via nätet. Man kanske kan göra egna och ha omslag i samma färg som inbjudningarna..... Kram till er alla.....

• Svar på tråden Hjälp mej....6 mån kvar....
  • Stoxoz

Det finns en lista här på BT, under din sida. Planeringskalender tror jag den heter. Där är en bra grund över vad som ska göras och när. Jag använder mig inte av allt, men det är en bra grund. Så akn man själv lägga till och ta bort vad som ska göras. Har du fixat klänning? Där blev jag lite chockad över att man behövde vara ute i så god tid. Vi gjorde våra inbjudningar själv. Men det beror ju på vad man tycker är kul, och hur mycket tid man har. Du har kanske någon pysslig släkting eller vän som kan tänkas hjälpa till?

• Akjson

Hur gjorde ni inbjudningarna? Nyfiken och mottager gärna tips....jag kanske kan fixa själv om nån berättar hur och vad . Har inte fixat klänning. Ska kolla om 2 veckor....

• Stoxoz

Jag köpte stora mörkblå ark, som jag delade på mitten, så det räckte till två kort. Dem veck jag på mitten. Sen köpte jag ljust beige a4 ark som jag skrev ut inbjudan på. La dem i skrivaren och printade ut. Klippte kanterna med taggad sax, och "duttade" med brun färg, så att det ska se lite bränt ut. Sen fäste jag dem med dubbelhäftande tejp inne i de blå arken. Klistade sedan fast hjärtan i kanten. Sen knöt jag ett band utanpå kortet, där jag även fäste en liten ettikett, där det står inbjudan. Känner att det blev en rörig beskrivning, ska se om jag kan ladda upp en bild....

• Stoxoz

Hittade ingen bild på ett färdigt kort, men här är en bild på min prototyp. På högra sidan var själva inbjudan. Den skrev vi som sagt ut på datorn. Blomman nere i högra hörnet, bytte vi ut mot ett dubbelhjärta. På vänstra sidan skrev vi ut två olika små dikter/verser/ord. Skrev ut det på datorn, klippter och klistrade in. Kanske kan vara till någon inspiration
  • Stoxoz

I september bestämde vi oss för att vi skulle gifta oss i början på april. Och jag tänkte att jag har gott om tid att titta på klänningar. Var i Stockholm första helgen i oktober, sprang runt i massa brudbutiker,och insåg då när man pratade med personalen att det började bli läge att hitta en klänning. Det är nämligen ofta minst 3månaders beställningstid, om du ska få beställt en klänning via en brudbutik.... Den klänning jag köpte var på rea, så den fanns hemma, så jag slapp vänta på den. Sen är det ju många som beställer via nätet...

• Akjson

Vilket fint kort....fick genast en idé om liknande fast lite enklare.... Skrev ni för hand även på dom vita arken inuti? Måste hitta nån pysslig vän som kan hjälpa till ... Ang klänning så blir jag mer och mer införstådd att det börjar bli hög tid att kika... Om 2 veckor har jag en förmiddag barn och jobbare så då har jag planerat in besök i 2 butiker. Dom kan även ta hem från massa olika märken....

• Akjson

Jag hinner inte på den stora men det ska tydligen bli en lokal mindre mässa här i feb....

• Stoxoz

Nej, även de små korten skrev vi ut på datorn. Så klippte jag ut dem med taggad sax. Väller man en ljusare färg på korten, kan man ju skriva ut inbjudan direkt på, då slipper man momentet med att klippa ut och klistra. Ville inte stressa upp dig för mycket ang klänningen. Det var bara det att jag själv fick lite utav en chock när jag förstod hur långt i förväg man skulle beställa.

Svar på tråden Hjälp mej....6 mån kvar....