• Emmalinnea

Lilly klänning! Hjälp snabbt!

Mina mått:
    byst87
    midja:71
    höft:93

www.lilly.dk/Default.aspx

Vilken storlek ska jag välja jag har hört att lillys klänningar är lite stora i storleken. Hjälpmig!

• Svar på tråden Lilly klänning! Hjälp snabbt!
  • Emmalinnea

Hur långa klänningar görlilly har  domnågot standard mått på vilken längd bruden ska va? Jag är 162 cm och ska ha 10 cm klack klänningen blir väl inte för kort väl?

• Aniara4

Min erfarenhet är att klänningarna är rätt långa. Jag är 160cm och hade måttlig klack, så för mig var det så självklart att jag skulle få lägga upp den att jag inte ens funderade på det. Fick nog kapa av ett par decimeter...

• Emmalinnea

Jag fickmin klänning och underkjol i fredags och har provat i helgen. jag är jätte nöjd!

• drömmer
    Emmalinnea skrev 2013-01-20 19:28:30 följande:
    Jag fickmin klänning och underkjol i fredags och har provat i helgen. jag är jätte nöjd!
     Ingen bild?
    Härligt att du är nöjd!! Fick också hem min i fredags och är supernöjd!
  • Emmalinnea

Dåliga bilder med mobil... Men den är perfekt längd och i mått, ska träna innan bröllopet lite extra också så blir det perfekt. Den är inte åtdragen i snörningen så mycket men detblirdetpå bröllopsdagen ska öva lite på att få det snyggt innan :)
  • Emmalinnea
    drömmer skrev 2013-01-20 20:09:21 följande:
     Ingen bild?
    Härligt att du är nöjd!! Fick också hem min i fredags och är supernöjd!
    Har du någon bild?? :)
  • drömmer

Sitter ju som gjuten!!

Har inte så bra bilder, och kapar av lite då jag inte vill bli igenkänd .
    Vi var stressade så hann bara snabbt att prova. Måste dock införskaffa i en underkjol! Klänningen är aningen lång, här hade jag dock inga skor, och så hoppas jag att underkjolen gör sitt ;).

• PimPim83
    drömmer skrev 2013-01-20 21:09:59 följande:

Sitter ju som gjuten!!

Vi var stressade så hann bara snabbt att prova. Måste dock införskaffa i en underkjol! Klänningen är aningen lång, här hade jag dock inga skor, och så hoppas jag att underkjolen gör sitt ;).

Du är också jättefin i din klänning! En underkjol blir nog pricken över i. Glad
  • Emmalinnea
    drömmer skrev 2013-01-20 21:09:59 följande:

Sitter ju som gjuten!!

Jätte snygg den passar dig! Ja underkjolen gjorde ett par cm på min klänning så den blev perfekt längd tillmina 10 cmklackar :) Jag köptemin underkjol på Lilly närjag beställde klänningen. Beställde ett strumpeband ochsåsom var jättesnyggt! Lilly är verkligen kanon!
  • Jeanette08

Åh vad bra att hitta denna tråd, sitter just nu och funderar på om jag ska ta och beställa från lillys outlet, kikat på denna

http://www.lilly.nu/Default.aspx?ID=988&ProductID=PROD994&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58

Måste väl vara den du betsällt emmalinnea

Så svårt att se detaljer på bilderna bara, men priset var så bra så jag tror nog att jag ska våga chansa.

Hade egentligen tänkt mig en helt annan modell men gillade den här, hoppas bara den sitter bra på också.

Vad tog de för frakt, har inte hittat det på hemsidan ännu

• weddinghelena
    Jeanette08 skrev 2013-02-21 15:51:55 följande:

Åh vad bra att hitta denna tråd, sitter just nu och funderar på om jag ska ta och beställa från lillys outlet, kikat på denna

www.lilly.nu/Default.aspx?ID=988&ProductID=PR...

Måste väl vara den du betsällt emmalinnea

Så svårt att se detaljer på bilderna bara, men priset var så bra så jag tror nog att jag ska våga chansa.

Hade egentligen tänkt mig en helt annan modell men gillade den här, hoppas bara den sitter bra på också.

Vad tog de för frakt, har inte hittat det på hemsidan ännu

Frakten till Stockholm gick på 110 kr
  • Jeanette08
    weddinghelena skrev 2013-02-21 16:15:40 följande:
    Frakten till Stockholm gick på 110 kr

Det låter ju jätte bra!

• Camilla01
    Emmalinnea skrev 2013-01-20 19:28:30 följande:
    Vad fin kläningen var sitter super vilken storlek tog du?
    har nästan samma mått dock lite bredare rumpa...
    Blev det 38 eller?
    Tack på förhand. 
  • Emmalinnea
    Camilla01 skrev 2013-02-21 16:58:15 följande:
    Vad fin kläningen var sitter super vilken storlek tog du?
    har nästan samma mått dock lite bredare rumpa...
    Blev det 38 eller?
    Tack på förhand. 
    Hej! detblev 36 den satt perfekt
  • Camilla01
    Emmalinnea skrev 2013-02-21 17:15:48 följande:
    Hej! detblev 36 den satt perfekt
    Tack då vet jag, den satt super på sig.
  • Emmalinnea
    Camilla01 skrev 2013-02-21 18:09:24 följande:
    Tack då vet jag, den satt super på sig.
    Tack
Svar på tråden Lilly klänning! Hjälp snabbt!