• SaraJoakim

1 eller 2 klänningar? Hur tänker ni?

Hej hopp!

Spånar runt för fulla muggar, en eller två? Två eller en?

En lång klänning hela kvällen, så att jag får ha den så länge som möjligt den där enda gången?
    ELLER
    Två klänningar så jag kan byta till en kortare och bugga loss på festen?

Jag skulle isf byta efter "första dansen"

Jag har dansat bugg sen jag var liten o skulle bli ledsen om jag inte kunde använda skillsen på festen, men samtidigt tror jag de skulle va tråkigt att byta om? Men det kanske de inte är? De flesta korten är kanske tagna för den delen med när festen ruckar igång?  HUR tänkte och tänker NI?

• Svar på tråden 1 eller 2 klänningar? Hur tänker ni?
  • PiaB

Jag tror jag ska ha två. Funderar på som någon skrev att byta mellan förrätt och varmrätt, känns som ett bra tillfälle. Anledningen till två är att jag redan hade köpt min drömklänning, trodde jag Har aldrig sett mig själv i en vit prinsesshistoria, så jag köpte en lila, lite mer balaktig eller vad man ska säga.

Sedan såg jag en vit klänning och dog. Har aldrig känt så för ett klädesplagg, men när jag såg den så visste jag att jag måste ha den. Så nu är en vit gräddbakelseklänning beställd

Men jag vill ju få använda den lila som jag också älskar och vet inte riktigt när den kommer passa vid ett annat tillfälle. Yngsta dottern har inte tagit studenten än så då kan man ju vara extra fin. Kanske blir jag bjuden på bröllop och då kan jag definitivt ha den om det är långklänning som gäller. Men jag tror att jag byter till den under middagen.

• Totas hörna

Jag gifter mig om lite mindre än en månad, från början köpte jag två vita klänningar som båda sitter väldigt tajt. I måndags var jag in i butiken och surrade lite med dem och vi ska byta den korta vita till en blå kort klänning! Även jag har dansat både bugg, foxtrot och lite salsa sen jag var liten och jag vill kunna bugga med min pappa på mitt bröllop nu när han gått ner över 20 kg sedan sist vi buggade med varandra! Den blå är en empirewaist med strassband under bysten. :) Den kommer att bli perfekt att snurra runt dansgolvet med och jag kan använda den igen. Två vita tajta klänningar blev i längden lite för opraktiskt för mig :P Sen har jag istället 4 par skor som jag ska byta mellan under dagen! :P Ett par under vigseln, fotografering & början av festen. Ett par dansvänliga klackar, ett par låga ballerinas och ett par näbbstövlar att ha då vi är ute :)

• ThereseV

Jag tror man helt enkelt får väga in vad som är viktigast för en själv. Rent dansmässigt så skulle jag kunna trippa runt och försöka dansa lite i ett tajt fodral eftersom jag inte är typen som hänger på dansgolvet en hel kväll ändå.

Nu vill jag väldigt gärna ha en extra kortare klänning för att kunna köra lite surprise-uppvisning på kvällen eftersom träningen är en väldigt stor del av våra liv (det var genom den vi träffades) och i princip ingen i släkten har någon koll på vad sjutton det är vi sysslar med. Men det är ju något som "normala" människor inte alls behöver väga in i beräkningen när det gäller klädvadval.
    Är man väldigt dansintresserad så kanske man inte riktigt vill acceptera att det hör till att det inte riktigt går att dansa.. tanken är ju att man ska ha skitkul och det är ju trist att ångra i efterhand att man var tvungen att "hålla tillbaka".  

• SaraJoakim
    Totas hörna skrev 2013-01-11 19:03:18 följande:

Vi verkar ju sitta i samma dansanta båt! Kan du inte lägga upp bilder på klänningen(blå)/klänningarna så jag får se vad du byter mellan? Hittade du din korta klänning i brudbutik eller i dansbutik?

• SaraJoakim
    ThereseV skrev 2013-01-11 19:20:27 följande:
    Vad är det ni tränar? Vad för surprise blir det som kräver kort klänning? :))
  • ThereseV
    SaraJoakim skrev 2013-01-11 21:38:56 följande:
    Partner stunt/ cheerleading. Nu syns ju inte profilbilderna så bra, men du kanske ser där på ett ungefär vad det är vi gör:) Det är iaf väldigt svårt att ta sig upp på en annan person i bröllopsklänning:P
  • SaraJoakim
    ThereseV skrev 2013-01-11 21:54:58 följande:
    Partner stunt/ cheerleading. Nu syns ju inte profilbilderna så bra, men du kanske ser där på ett ungefär vad det är vi gör:) Det är iaf väldigt svårt att ta sig upp på en annan person i bröllopsklänning:P
    Ja nu när du säger det så kan jag urskilja er! Haha vad fränt! Lycka till! Då förstår jag absolut varför du måste byta om ;)
  • Totas hörna
    SaraJoakim skrev 2013-01-11 21:37:59 följande:

Vi verkar ju sitta i samma dansanta båt! Kan du inte lägga upp bilder på klänningen(blå)/klänningarna så jag får se vad du byter mellan? Hittade du din korta klänning i brudbutik eller i dansbutik?

Än så länge är mina klänningar hemliga :P Men den första är enkel mörk ivory med låg urringning och tajt ända ner över höfterna sen lite utsvängd inget stort släp eller så. Men inte bekväm i längden. Den blå är en partyline med strass under bysten. Jag köpte den i brud/festbutik :)

• suewy

Jag ska ha min bröllopsklänning hela dagen, jag har långt släp på min så den skall knytas upp när vigseln är klar :) Dock kommer jag se till att ha nya fräsha underkläder, strumpbyxor, trosor osv när kvällen börjar gå över, istället för att byta klänning liksom, har aldrig ens tänkt på att byta :)

• SaraJoakim
    Totas hörna skrev 2013-01-14 16:00:40 följande:
    Jag förstår ;) Fin klänning! :))
  • Tokig

Jag hade två klänningar och det var galet skönt.

Jag hade en klassisk brudklänning, dock inget släp, under vigsel, mingel, middag och första dansen. Men sedan när festen drog igång så smet jag iväg och bytte klänning (och skor). Det var JÄTTESKÖNT!

Klänning nr 2 var en helt vanlig festklänning. Typ vit kjol och guldiga paljetter upptill. Väldigt lätt och härlig att dansa i.

Svar på tråden 1 eller 2 klänningar? Hur tänker ni?