• Emmeli

Behöver smakråd och ärliga kommentarer!!

Står mellan två klänningar och skulle så gärna behöva lite smakråd.

Klänning 1: Provade denna klänning 7 dagar efter att dottern hade kommit till världen, så på bilden hade jag ca 12 kg att gå ner... Ha överseende med det och tänk på klänningens utseende :)

Klänning 2: Hittade och prövade den här klänningen två veckor efter den första och trodde att jag hittat min drömklänning, men när jag ser den första kan jag inte låta bli att vilja ha den också. (Dålig bildkvalla!!)

Jag är inte den där "less-is-more-tjejen" utan vill ha en pampig, glittrig och prinsessaktig klänning.

Vilken tycker ni?! :)

• Svar på tråden Behöver smakråd och ärliga kommentarer!!
  • Annamolly

Bada ar fina pa dig men jag tror att ettan maste vara jattejobbig att rora sig i. Och sa tycker jag att den stora tyllkjolen pa nummer 2 ar riktigt lacker. Har provat nagra sadana sjalv och man kanner sig verkligen som en prinsessa i en sadan! ;)

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Pillan

Jag röstar på nr1. Jättefin!

• tovemaja

tvåan var du klart snyggast i! En Dröm... ettan känns för "slinky-slink" för mig..

• kramen

jag gillar 1an :) fin figur, tvåan känns lite för fluffig,, hur lång är du ?

• emzerus83

Tycker att klänning nr 2 var hur fin som helst o den passar dig jättebra!!!!
    Klänning 1 var också fin men som flera andra påpekat är dte något nedtill på den som jag inet gillade... men en sån modell kan du absolut ha med din kropp!!

• TheD

1:an. Gillar inte tylltjafset som vräker över dig på 2:an :)

• Emmeli
    Grodprinsens brud skrev 2013-01-10 16:20:54 följande:
    först och främst... HUR kan du ha 12 kg kvar att gå ner?! Du är ju jättesmal och fin! Jag älskar sjöjungfrustuket så 1:an helt klart.. I den andra ser man inte figuren och man får ingen rumpa alls =) Möjligtvis att folk kan tro att den är jättestor därunder.. Men sedan kan man ju fundera över vad blivande maken föredrar.. Gillar han sexiga fodral kontra att fantisera om vad som döljer sig inunder klänningen etc.
    Jag har aldrig varit speciellt stor av mig.. :)
    Mitt andra barn, jag tränar inte, äter vad jag vill men är ändå väldigt smal. Så det är inga "hjärnspöken" om det var det du menade :)
    kramen skrev 2013-01-10 21:01:22 följande:
    jag gillar 1an :) fin figur, tvåan känns lite för fluffig,, hur lång är du ?
    Jag är 160 cm.

Det verkar vara väldigt delade meningar! :)
    Jag tror jag skulle känna mig mer "sexigt fin" i klänning 1, men mer som en prinsessa i klänning 2.
    Sedan tror jag, som många av er skrivit, att jag skulle känna mig mer bekväm och rörlig i 2:an.

Åh, så svårt det är!
    Ni andra som haft beslutångest mellan två klänningar, vad fick er att välja just den klänningen det blev?

Och åter igen - Tusen tack för alla era svar! Vilken härlig sida jag har blivit medlem på :)

• Lipan

1:an sittar så otroligt mycket snyggare på dig upptill, men 2:an är ju mer prinsessig, så det är svårt att välja. Jag hade velat se 2:an men med en sweetheart-ringning! Glad

När jag köpte klänning (också på Cinderella!) så stod valet inte mellan två klänningar, men jag hade inte alls tänkt mig en sådan som jag köpte. Jag skulle inte alls ha axelbandslöst och med stor tyllkjol, men ändå blev jag alldeles förälskad i min klänning (en Danbury från Blue by Enzoani). Glad

• Chicita

Om du gillar klänningarna lika mycket så tänk på hur dom känns på dig.

Det spelar ingen roll hur snygg man är om man i längden känner sig obekväm, för sånt syns mycket mycket mer än klänningsmodellen Flört 

Det jag skulle oroa mig mest över är släpet på klänning nr 1. Som jag sagt två gånger innan så är det en utsatt del av klänningen och väldigt lätt att skada. 
    Själv skulle jag alltså ha det i huvudet hela dagen "akta släpet, akta släpet, akta släpet" liksom... Som ett mantra.
    Och det tar bort fokus från resten av dagen.
    Sen vet inte jag hur du känner, du kanske tänker att "bara det håller i kyrkan så är det skit samma sen" och då är det ju liksom ingen fara Flört 

• Emmeli
    Chicita skrev 2013-01-11 09:43:38 följande:
    Om du gillar klänningarna lika mycket så tänk på hur dom känns på dig.

Det spelar ingen roll hur snygg man är om man i längden känner sig obekväm, för sånt syns mycket mycket mer än klänningsmodellen Flört 

Det jag skulle oroa mig mest över är släpet på klänning nr 1. Som jag sagt två gånger innan så är det en utsatt del av klänningen och väldigt lätt att skada. 
    Själv skulle jag alltså ha det i huvudet hela dagen "akta släpet, akta släpet, akta släpet" liksom... Som ett mantra.
    Och det tar bort fokus från resten av dagen.
    Sen vet inte jag hur du känner, du kanske tänker att "bara det håller i kyrkan så är det skit samma sen" och då är det ju liksom ingen fara Flört 
    Du fick mig faktiskt att tänka på det där.. För det första så skulle jag tänka, precis som du säger, "akta släpet" hela tiden. För det andra vill jag sälja klänningen senare och då blir det ju inte lika lätt om det nu blir/är en repa i släpet. Därför tror jag 2:an blir mer lättsåld :)
  • Chicita
    Emmeli skrev 2013-01-11 09:53:28 följande:
    Du fick mig faktiskt att tänka på det där.. För det första så skulle jag tänka, precis som du säger, "akta släpet" hela tiden. För det andra vill jag sälja klänningen senare och då blir det ju inte lika lätt om det nu blir/är en repa i släpet. Därför tror jag 2:an blir mer lättsåld :)
    Ja om tyllen blir skadad så kan man ju bara klippa bort ett lager liksom. Det går ju att ersätta med ett nytt om man vill. 
    Det är ju värre med spetsen på första klänningen.
    Om inte spetsen hade gått ner så långt att det hade blivit ett släp så hade det väl inte varit någon fara med den, men spets är svår att "bustla" på ett riktigt snyggt sätt även om det går och man vill ju inte ha det uppsatt hela dagen Flört 
Svar på tråden Behöver smakråd och ärliga kommentarer!!