"klänningspåse"
Jag letar efter som kan skydda klänningen, vet ni vart kan man få tag i klädpåse eller någon annat, har även läst att man kan bli mögel om man har plastpåse som inte andas ut.
Jag vet inte hur jag ska göra, ge gärna med tips..
Jag letar efter som kan skydda klänningen, vet ni vart kan man få tag i klädpåse eller någon annat, har även läst att man kan bli mögel om man har plastpåse som inte andas ut.
Jag vet inte hur jag ska göra, ge gärna med tips..
Jag sydde ihop två Knoppa-lakan från Ikea. Kanaler i båda ändarna med snöre så jag kunde dra ihop där det behövdes samt få plats med en galge att sticka ut. Funkade jättebra!
En sån här köpte jag, fast min blev rosa ;)
viewitem.eim.ebay.se/72-VINYL-WEDDING-DRESS-FORMAL-GOWN-GUSSET-STORAGE-BAG-/380549490000/item
Jag köpte ett paket från ikea ett par år sedan. Har för mig att för mig att det finns kvar. 19 kr! gav jag.
Jag köpte ett tre-pack skyddspåsar på IKEA. Har för mig att det var riktigt billigt. Det var en i klänningsstorlek och två stycken något mindre så den ena passar perfekt till underkjolen och så kan kanske sambon ha kostymen i den tredje.
I varje brudklänningsaffär finns speciella (extra långa) "rese garderober" kostar från 100-300 kr. Bara att gå in och fråga. Man kan anv'nda den både för att spara och att forsla klänningen.
Just nu hänger min klänningen i en påse från Ikea, sån som man köper i 3-pack, den dyrare varianten.
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80193373/
Men jag hade länge mina klänningar (ja, flera) i såna plastpåsar som man kan köpa på tex Ica eller Coop. Det är någon form av engångsförvaring till kläder, klädpåsar alltså. Jag trädde på en ovanifrån och sedan en underifrån och tejpade ihop påsarna på mitten. Det fungerade hur bra som helst och inte blev det något mögel. Det beror väl dock på hur länge man tänkt förvara klänningen. Är det bara någon månad fram till bröllopet och sedan för att kunna frakta den på bröllopsdagen tex, så fungerar det utmärkt med såna billiga påsar. Ska det vara en förvaring tills vidare, på obestämd tid, alltså flera flera år.. ja, då kanske det är värt att investera i en lite dyrare klädförvaring :)
Finns hos www.bridaloutlet.se
Jag har nu köpt IKEA klädpåse, super nöjd =). Tack för er tips.