• drömmer

HJÄLP snälla ang storlek på Lilly klänning!

Jag har hittat MIN klänning, på Lilly men vet ingen återförsäljare här i närheten som säljer dem så måste beställa från Lilly själva....
    I normala fall ligger jag mellan 36-38 i kläder men när jag mäter enligt Lillys mått ligger jag mellan 34-36. Är de stora  i storlek eller är det jag som mäter fel?? Har aldrig mätt mig tidigare, men mätt flera ggr där jag tycker bilderna visar ;).

Vågar jag ta en 36 eller ska jag ta en 34? 34 har jag aldrig någonsin kommit i tidigare.... Den har snörning i rygg ska jag tillägga.

Så ni som köpt/testat klänning från Lilly... Är de små eller stora i storlek??

• Svar på tråden HJÄLP snälla ang storlek på Lilly klänning!
  • PimPim83

Jag har hämtat klänningen idag och den är jättefin. Sambon hjälpte mig att snöra och den är lite stor i storleken trots att jag är gravid i v 28 (!). Så jag borde nog tagit en stl 38 egentligen. Det syns mest i ryggen att den är stor, och framförallt är den alldeles för lång.

Klänningen är som sagt jättefin, men den känns inte som MIN klänning. Jag sa från början att jag inte ville ha en axelbanslös klänning och helst inte en med långt släp, och den känslan fick jag väl bekräftad när jag provade den. Jag kommer alltså att returnera den till Lilly, men kan rekomendera andra att beställa från hemsidan. Snabb leverans och fina klänningar.

Bifogar två bilder. Observera att jag som sagt är gravid nu och att jag inte kommer vara det när vi gifter oss så den skulle nog sitta lite bättre över magen vid bröllopet om jag valt att ha den kvar.
  • drömmer

Vad tråkigt PimPim att det inte kändes rättt :(. När gifter ni er?
    Kul med en knodd i magen. Grattis!!

• drömmer

Ang längden så "kryper" ju kjolen upp lite med underkjol. Hur lång är du? Jag räknar med att få sy upp min då jag är ganska kort...

• PimPim83

Ja det är trist, men det var en chansning från min sida. Vi gifter oss i september eller oktober, datumet är inte helt spikat ännu. Bebis kommer troligtvis i början av april. :)

• PimPim83
    drömmer skrev 2013-01-09 20:50:34 följande:
    Ang längden så "kryper" ju kjolen upp lite med underkjol. Hur lång är du? Jag räknar med att få sy upp min då jag är ganska kort...
    Jag är ca 168 cm men har lååång överkropp och korta ben så underkjol hade nog gjort lite på längden, men klänningen skulle ändå behöva läggas upp. Så mycket för lång var den!
  • drömmer

Oooh nu har jag med fått en avi!! Jag ligger däremot dödssjuk i princip så kan nog inte hämta eller prova förrän imorgon .

• drömmer

Min sambo hämtade de och jag testade den, men skulle nog tagit en 36 . Det fattades ett par cm för att ryggplattan skulle räcka till. Så tråkigt .
    Sitter nu och ska beställa den andra jag tänka på i en storlek större. Är dock rädd att höfterna blir för stora.... Men värt en chansning! Hur mkt fick du ge för att skicka tillbaka? Skickade du i samma paket med bara en ny adresslapp?

• Aniara4
    drömmer skrev 2013-01-11 22:16:30 följande:
    Min sambo hämtade de och jag testade den, men skulle nog tagit en 36 . Det fattades ett par cm för att ryggplattan skulle räcka till. Så tråkigt .
    På min klänning var det likadant, men jag flyttade ut ryggplattan (eller rättare sagt, en sykunnig bekant gjorde det). Det var hon i butiken som tyckte att jag skulle ta en storlek mindre och flytta plattan. Men det är kanske enklare att köpa en annan klänning.
  • PimPim83
    drömmer skrev 2013-01-11 22:16:30 följande:
    Sitter nu och ska beställa den andra jag tänka på i en storlek större. Är dock rädd att höfterna blir för stora.... Men värt en chansning! Hur mkt fick du ge för att skicka tillbaka? Skickade du i samma paket med bara en ny adresslapp?
    Jag tror att det kostade 370 kr att skicka tillbaka. Jag packade ner allt  i samma kartong och sen lämnade jag in paketet på posten där man fick fylla i några papper så hjälpte de med att fixa adresslapp och sånt eftersom paketet ska till utlandet.

Trist att den inte passade. :(
  • fruwesterlund

mitt paket kostade 365 kr. Det beror ju på hur tung klänningen är . mIn vägde 2 kg. Ta bara och sätt en ny lapp på lådan!

Svar på tråden HJÄLP snälla ang storlek på Lilly klänning!