• Pixilina

    Vad tycker ni om glossybox?

    Jag har varit länge varit sugen på att prova glossyboxen som alla pratar om. Dock har jag en väldigt låg budget och har därför aldrig provat.

    Så, ni som har provat, är ni nöjda? Vad har ni fått för saker och är allt användbart eller samlas det bara på hög, eller blir det för mycket av samma saker? 

     

  • Svar på tråden Vad tycker ni om glossybox?
  • tisa

    Älskar glossybox! Mycket för att jag älskar få paket.. Jag har fått fem boxar nu tror jag och en del har samlats på hög; några nagellack i fel färg, ett styck brösttejp, flera miniförpackningar ansiktsrengöring/kräm och body lotion/butter. Men en hel del har varit bra: har fått flera läppglans jag gillar, två dyra foundations, en riktigt bra hårinpackning, nagelfil, en body scrub, ett fint glittrigt nagellack, några duschkrämer. Tycker spridningen har varit bra, inte så mycket av samma. Har dock aldrig fått parfym eller mascara, hade varit kul att få. Det som samlas på hög är lätt att ge bort, fick exempelvis body shops chocomania body butter (dock inte full size)för ett tag sedan och det blev ju en bra present, likadant med nagellacken. Småpluttarna body lotion/ansiktskräm hade dock känts futtigt att ge bort.


    En månad kan du ju testa, 139 kr? Du sparar iofs pengar på att ta tex en halvårsprenumeration. Sen kan du betygsätta produkterna på din skönhetsprofil på glossybox hemsida och efter fem betygsatta boxar (ungefär) får du en gratis. Värdet i boxarna är alltid högre och ibland får man riktigt fina saker, exempelvis fick jag en full size foundation (i min nyans) värd 169 kr och fyra andra produkter därutöver.


    När du får saker du inte vill ha kan du byta dem på en facebook sida som heter glossybox bytes/säljes eller liknande. Alla får ju inte samma saker i boxarna så många vill byta. Jag har inte gjort det men vet de som har å det har funkat bra.

  • ev2013

    Å det är så roligt med Glossybox, det känns så lyxigt att få hem denna fsntastiskt fina låda!
    Mkt av det som kommer har jag använt, mer än vad jag trodde faktiskt... Sen vist finns det saker man inte använt, men det sparar jag i en låda, så kan man ge bort det i present någongång tiill någon i sin närhet ;)


    Min glossybox tog just slut, men efter nyår skall jag beställa en ny omgång, sådan vardagslyx!

  • ungstark40pluss

    Jag har inte hoppat på Glossybox tåget ännu då jag tycker att många boxar ser lite tråkiga ut.
    Idag fick jag istället höra talas om "Memebox" och jag säger bara, wow. Jättespännande innehåll.

    Boxarna är för tillfället slutsålda förutom den stora superboxen men jag la till mig på maillistan för att få info när nya boxar finns inne. Tycker absolut att du ska kolla in Memebox.

    us.memebox.com 

  • Js Fästmö

    Hade tänkt köra på det ett tag, men varför betala för en massa "skit" som jag inte vill ha. Då betalar jag hellre för en make up kväll där man får testa nya produkter, och sen köpa det jag verkligen vill ha. Dock gillar jag tanken, så jag prenumererar på andra saker jag vill ha. Typ rakhyvlar m.m.

Svar på tråden Vad tycker ni om glossybox?