• Enniie
    Äldre 20 Dec 15:10
    6271 visningar
    22 svar
    22
    6271

    Helt ärligt, vad tycks?

    Efter att ha suttit och pysslat med brudbuketten, så börjar jag nu tveka. "-man ska ju ha riktiga blommor", får jag höra hela tiden, men jag kände själv att det inte var viktigt.


     


    Nu är jag klar med min bukett iallafall, och visst, den är inte perfekt, men helt ok.


    Vad tycker ni?


     


     

  • Svar på tråden Helt ärligt, vad tycks?
  • Äldre 20 Dec 19:30
    #11

    Jag tycker att buketten är fin, men skulle personligen ha valt bort pärlorna. Man måste inte ha riktiga blommor. Jag funderar själv på att ha en bukett med konstgjorda blommor. Har spanat på en jag hittat på Etsy. :)


  • Enniie
    Äldre 20 Dec 19:51
    #12

    Okej. Jag har gröna blad som jag lagt undan, om jag skulle behöva sätta in fler.


     


    Tack för alla svar!

  • Teza
    Äldre 20 Dec 23:25
    #13

    Åhhh den va ju jättefin, fördelen med felkade blommor är ju att din buckett alltid kommer vara lika fin :)

    Själv har jag en Venetian-mask med fjädrar, paljetter, blommor och pärlor i, vi har maskerad på vårt bröllop på Nyårsafton, så mitt val hamnade på en mask i stil med vårt färgtema

     Plum Purple and Silver Venetian Mask

  • Äldre 20 Dec 23:38
    #14

    Saken är väl dock den, vad ska man egentligen ha buketten till sen? :P

    Jag har en brudbukett, två tärnbuketter och en näbbukett här hemma som har sedan en vecka efter bröllopet som var för snart 1,5år sedan bara legat nerpackade i en kartonger i klädkammaren.


  • Teza
    Äldre 21 Dec 00:09
    #15

    Min mask planerar jag att sätta på väggen tillsammans med några andra fina minnessaker från vår dag ;)

  • maxmam­ma
    Äldre 21 Dec 00:19
    #16

    buketten var  ju jättefin, men som andra säger, pärlorna kanske inte är ett måste att ha med, tyckte buketten så ut som en med levande blommor o den var ju helt underbar måste jag säga.

    Duktig du som är så kreativ o pysslig, önskar jag var händig oxå men jag hat 5tummar på varje hand eller tummen mitt  i näven så att sägaRynkar på näsan 

  • Fru Kauko
    Äldre 21 Dec 01:43
    #17

    Super bra! M

    en pärlorna ska bort då ;)


    --:2012-06-17 :--
  • Äldre 22 Dec 08:32
    #18

    Tycker den var jätte fin, men ta bort pärlorna. Jag tyckte inte de passade in på det sättet som du hade använt dem.

  • Enniie
    Äldre 25 Dec 20:17
    #19

    Tack för alla era svar. Jag kan säga en sak. Buketten tänkte jag inte ens på i lördags. Den bara va, liksom. Det som känns bra nu i efterhand är att man kan spara det i pricip hur länge som helst, och den kommer alltid se likadan ut.

  • Äldre 25 Dec 23:44
    #20

    Trevligt att se fler som knåpar ihop sina egna buketter! Jättefin, kanske lite mindre vitt och mer grönt? Långa, spretiga blad (som brukar finnas med när man handlar levande blombuketter) kunde vara fint. Om du ska ha pärlor kan du testa att matcha färger som är inuti blommorna.


    Jag har färgat kaffefilter (!!!) i massor med röda och vinröda nyanser. Av dessa sitter sambon och jag framför tv:n och viker rosenknoppar och ytterligare en blomma. Sen köpte jag en gammal trasig notbok på loppis för en femma och den ska bli en slags avlånga papperspärlor. Boken är från 1916 och hade den inte varit så genomtrasig hade jag aldrig nänts skära i den - även om pappret är perfekt för ändamålet.


    Vi har samma blommor som dekoration i lokalen så det blir ett herrans vikande. Fast visst är det roligt att göra egna saker!

  • Äldre 26 Dec 22:24
    #21
    daniiel skrev 2012-12-20 23:38:30 följande:
    Saken är väl dock den, vad ska man egentligen ha buketten till sen? :P

    Jag har en brudbukett, två tärnbuketter och en näbbukett här hemma som har sedan en vecka efter bröllopet som var för snart 1,5år sedan bara legat nerpackade i en kartonger i klädkammaren.
    Jag var tärna för ett halvår sen, jag har min tärnbukett i en svart keramikvas framme i vardagsrummet sen dess. Toksnyggt och inte behöver den vattnas heller. Den var "fejk" från www.Silkblooms.co.uk
     
    Bruden ville inte ha kvar sin bukett och sålde den + korsage + den andra tärnans bukett på blocket. 

     Kommer även jag att ha fejkblommor, man slipper bry sig om vaser och kan hämta ut buketten långt innan vigseln. 

    Ennie, jag tyckte att din bukett var jättefin! 
  • Enniie
    Äldre 28 Dec 14:52
    #22
    joe2012 skrev 2012-12-26 22:24:51 följande:
    Jag var tärna för ett halvår sen, jag har min tärnbukett i en svart keramikvas framme i vardagsrummet sen dess. Toksnyggt och inte behöver den vattnas heller. Den var "fejk" från www.Silkblooms.co.uk

    Bruden ville inte ha kvar sin bukett och sålde den + korsage + den andra tärnans bukett på blocket.

    Kommer även jag att ha fejkblommor, man slipper bry sig om vaser och kan hämta ut buketten långt innan vigseln.

    Ennie, jag tyckte att din bukett var jättefin!
    Tack!
Svar på tråden Helt ärligt, vad tycks?