Vigsel på annan ort. Lite tips från er med erfarenhet!?
Denna text kommer bli lite jobbig att läsa eftersom jag skriver från telefonen, radbryt fungerar alltså inte. Jag och min fästman plannerar bröllop någon gång under 2014, och eftersom vi båda spenderat alla våra somrar på öland skulle vi gärna vilja vigas där. Vi bor i sthlm och merparten av alla gäster bor här också. För ett tag sedan så beslutade vi oss för att stryka alla tankar på öland då vi upplever det som meckigt både för oss och för gästerna. Jag har dock inte kunnat släppa det hela. Ni som har gift er/plannerar bröllop långt hemmifrån, kan inte ni dela med er av era erfarenheter och tankar? Vi har en lokal uttänkt men undrar hur det funkar med catering/blommor/hår/fotograf och sånt när man inte kan vara där och styra det på plats? Hur gjorde ni med gästerna, lät ni dem ta sig dit själva eller chartrade ni någon buss för att underlätta? Vad kostade det i så fall? Vi skulle dessutom helst ha ett barnfritt bröllop (vår dotter kommer att vara med under vigseln men inte sedan) , men kan vi verkligen be våra nära och kära att skaffa barnvakt för flera dagar och dessutom åka dryga 40 mil ifrån dem?! Mycket tankar som snurrar runt! Platsen är så vacker och det vore verkligen magiskt att få vigas där!