• Äldre 3 Dec 17:03
    30923 visningar
    207 svar
    207
    30923

    13 juli 2013

    Hej alla brudar.

    Har sett att vi är en hel del som gifter oss den 13 juli så tänkte kolla om det finns något intresse för en sådan tråd. Där vi kan dela lite tankar och tips.

    Skriv gärna lite om er själva och kanske vart ni gifter er?

  • Svar på tråden 13 juli 2013
  • Äldre 18 Jun 22:12

    Va kul vart ska ni åka?
     

  • Äldre 19 Jun 02:50
    Kago09 skrev 2013-06-18 22:12:27 följande:
    Va kul vart ska ni åka?
     
    vi kommer åka 2 veckor till japan. börjar vår vistelse med 5 nätter på ett spahotell på den underbara ön okinawa och sen efter det tågluffar vi resterande tid genom japan och ser heroshima, kýoto, tokyo och massa massa mer. kommer bli helt underbart. :D
    drömresan verkligen.
  • MeaJ
    Äldre 19 Jun 20:28

    @Pagnie: Låter som en spännande resa ni har framför er!


    Sommarbrud 2013
  • Äldre 19 Jun 21:45

    Det låter underbart :0)
    Ja vad tar man med sig egentligen ;0)
    pass, pengar, biljetter, badkläder, kläder, hygien, solskydd kanske ? kamera, videokamera, väska eller nåt att förvara kort och pengar. Tror man kan köpa mycket på plats om man även vill det. Ett kompispar till oss som gifte sig förra året, när de åkte på smekmånad kom hennes väska bort och hon klarade sig i 2 veckor utan den så det går nog om vill :0) men jag förstår dig, svårt att veta vad man behöver och inte behöver...

    Här håller världen vändas upp och ner då min sambo fått jobb 32 mil härifrån. Han har fått jobb 2 mil från min hemstad, vi har diskuterat att flytta närmre mina föräldrar men man är lite shockad då allt gått väldigt fort och man har kort tid på att bestämma sig för vart man vill bo, hitta bostad, jobb till mig, dagis till barnen ja allt...och ett bröllop att planera men allt går väl om man vill ;0) 

    Igår fick vi titta på ringarna, vi har väntat i 4 veckor och jag undrade vad som dröjt så jag gick dit och där låg dem, de hade glömt att ringa så man blir lite besviken, men alla kan väl glömma. Nu ska bara min gravers sen kan vi hämta dem :0) vi träffa även cateringfirman så nu är allt bestämt, mest pyssel kvar nu :0)

    Nu går veckorna fort.....snart dags :0) 

  • Äldre 20 Jun 06:33
    Kago09 skrev 2013-06-19 21:45:28 följande:
    Det låter underbart :0)
    Ja vad tar man med sig egentligen ;0)
    pass, pengar, biljetter, badkläder, kläder, hygien, solskydd kanske ? kamera, videokamera, väska eller nåt att förvara kort och pengar. Tror man kan köpa mycket på plats om man även vill det. Ett kompispar till oss som gifte sig förra året, när de åkte på smekmånad kom hennes väska bort och hon klarade sig i 2 veckor utan den så det går nog om vill :0) men jag förstår dig, svårt att veta vad man behöver och inte behöver...

    Här håller världen vändas upp och ner då min sambo fått jobb 32 mil härifrån. Han har fått jobb 2 mil från min hemstad, vi har diskuterat att flytta närmre mina föräldrar men man är lite shockad då allt gått väldigt fort och man har kort tid på att bestämma sig för vart man vill bo, hitta bostad, jobb till mig, dagis till barnen ja allt...och ett bröllop att planera men allt går väl om man vill ;0) 

    Igår fick vi titta på ringarna, vi har väntat i 4 veckor och jag undrade vad som dröjt så jag gick dit och där låg dem, de hade glömt att ringa så man blir lite besviken, men alla kan väl glömma. Nu ska bara min gravers sen kan vi hämta dem :0) vi träffa även cateringfirman så nu är allt bestämt, mest pyssel kvar nu :0)

    Nu går veckorna fort.....snart dags :0) 
    ja nog klarar man det mesta bara man vill. men en packningslista krävs nog känns det som.

    oj ja det var ju nyheter. hoppas ni löser det  på ett bra sätt.
  • Äldre 20 Jun 19:51

    Pagine: Om ni ska backpacka så finns det ju sådana väskor just för det, det finns även påsar som man kan förvara kläder i så det tar mindre plats i väskan och att man hittar det läätare. finns även resehandukar, men du har kanske redan tänkt så långt :0) om det är så ni ska resa?!!

    Just nu snurrar mycket i huvudet plus att jag är trött efter en jobbig vecka och varit uppe sen kl 5, försökte pyssla pompoms men behöver nog bara vila så får ta tag i det i helgen, räcker att jag satt och knöt lila rosetter runt våra bröllopsbubblor häromdagen, 48 st, inte jättemånga men det tar sin lilla tid det med!!!

  • Äldre 20 Jun 20:33
    Kago09 skrev 2013-06-20 19:51:25 följande:
    Pagine: Om ni ska backpacka så finns det ju sådana väskor just för det, det finns även påsar som man kan förvara kläder i så det tar mindre plats i väskan och att man hittar det läätare. finns även resehandukar, men du har kanske redan tänkt så långt :0) om det är så ni ska resa?!!

    Just nu snurrar mycket i huvudet plus att jag är trött efter en jobbig vecka och varit uppe sen kl 5, försökte pyssla pompoms men behöver nog bara vila så får ta tag i det i helgen, räcker att jag satt och knöt lila rosetter runt våra bröllopsbubblor häromdagen, 48 st, inte jättemånga men det tar sin lilla tid det med!!!
    ja men det var bra idéer. vart kan man hittar sådana påsar för kläderna då?

    haha oj det lät illa. hämtade ut mina bubblor idag så ska precis börja knyta mina. men nu blev jag nervös. kanske blir jobbigt att göra alla 96 st på en gång.
    Undra om jag behöver köpa en lass till. vi har ju 130 gäster men måste ALLA blåsa bubblor?
  • Äldre 20 Jun 21:06

    Jag tror vi köpte på naturkompaniet, men kan kanske finnas på stadium och sådana butiker! Det var inte dödsjobbigt mer enformigt men det blir jättefint. Sen är jag så pedantiskt petig så det måste se perfekt ut :0) Vi är 38 utan oss och jag har 48 st tänkte ifall nån utomstående kommer har nån från jobbet som vill komma, tärnans mamma och syster. Våra tärnor eller nån ska stå och dela ut dem när gästerna går in i kyrkan så då blir det nog att alla tar! Men behöver ju inte va så... ni har ju lite fler än en annan :0)

  • Äldre 20 Jun 23:59
    Kago09 skrev 2013-06-20 21:06:34 följande:
    Jag tror vi köpte på naturkompaniet, men kan kanske finnas på stadium och sådana butiker! Det var inte dödsjobbigt mer enformigt men det blir jättefint. Sen är jag så pedantiskt petig så det måste se perfekt ut :0) Vi är 38 utan oss och jag har 48 st tänkte ifall nån utomstående kommer har nån från jobbet som vill komma, tärnans mamma och syster. Våra tärnor eller nån ska stå och dela ut dem när gästerna går in i kyrkan så då blir det nog att alla tar! Men behöver ju inte va så... ni har ju lite fler än en annan :0)
    ja det gick faktiskt rätt fort men som du sa var det rätt enformig och så var det väldigt pilligt. men nu är det gjort och jag har vikt 60 utav våra 140 favourlådor också. sen ska jag ge mig i kasst med dekorationerna till vinglasen.
    Men jag jobbar på. lika bra att köra igång i tid.
  • Smaula­n89
    Äldre 21 Jun 09:54

    Nu är det snart dags. Möhippa nästa lördag och svensexan blir av lördagen därpå. Lite smått att pilla med ännu. Vet inte ens vilket vin vi ska ha.

  • Äldre 21 Jun 12:55
    Smaulan89 skrev 2013-06-21 09:54:01 följande:
    Nu är det snart dags. Möhippa nästa lördag och svensexan blir av lördagen därpå. Lite smått att pilla med ännu. Vet inte ens vilket vin vi ska ha.
    är det du som fixar möhippan själv? tänkte eftersom du vet om när den är och så?
  • MeaJ
    Äldre 27 Jun 09:52

    Nu har vi fått både möhippa och svensexa.
    Jag fick en spadag med avslutande middag! Helt perfekt, en lugn hippa med mina närmsta vänninor.
    Sambon fick samma sak fast med grabbgänget. Dock inte samma helg.
    Känns så skönt att alla respekterade vå önskan att vi inte ville skämma ut oss utan bara få umgås lugn med våra nära och kära! 


    Sommarbrud 2013
  • MeaJ
    Äldre 8 Jul 10:17

    Mindre än en vecka kvar nu!!!
    Börjar ni bli nervös? 


    Sommarbrud 2013
  • Äldre 8 Jul 12:00

    Ja lite nervös börjar man ju bli. Men nu börjar allt bli klart så då känns det bättre.

  • MeaJ
    Äldre 8 Jul 19:43

    Vi träffade cateringfirman idag och bestämde de sista detaljerna.
    Känns skönt att det är ur världen nu. vi har ju haft lite missflyt på vägen...


    Sommarbrud 2013
  • Äldre 8 Jul 21:09

    vad skönt att nui har det klart i alla fall. måste verkligen känns skönt. Vi var till lokalen och pungade ut en jävla massa pengar idag. men känns skönt att ha det betalat i alla fall. nu är det verkligen bara nedräkning.

  • MeaJ
    Äldre 15 Jul 16:38

    Grattis till er alla, hoppas ni hade en lika fantastisk dag/kväll/natt som jag fick!


    Sommarbrud 2013
Svar på tråden 13 juli 2013