• daniiel

Är det här en hemskt ful klänning?

Haha ja, jag måste göra en egen tråd för den här klänningen, för jag har panik :P

Vi ska på julfest med makens jobb och jag har panik som sagt, över att hitta en klänning. Hade hittat en, men den hann ta slut. Hittade en annan, men den var för stor. Hittade en tredje, men den var för dyr. Nu har jag hittat den här, men är väldigt osäker. Har hört att den är skitsnygg och att den är skitful. Själv kan jag inte riktigt bestämma mig.. Egentligen tycker jag kanske att den är lite för ljus. Funkar den på en julfest, eller är den alldeles för "ojulig" kanske? Den är svart och creme.

SNÄLLA HJÄLP! ;D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-13 20:43

Och skriv gärna en liten kommentar, oavsett vad ni röstar på, med en motivering! Jag behöver tankar och synpunkter :P
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det här en hemskt ful klänning?
  • daniiel
    Eleya skrev 2012-11-14 15:00:42 följande:
    Jag tycker klänningen är tråkig och intetsägande. Mönstret var fint, men själva klänningen tråkig. Jag hade inte velat gå runt som en grå mus på en julfest, eller vilken fest som helst. =)

Bara mina tankar =D
    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, så kommer lyckan smygande när du minst anar det*
    Ptja, grå mus skulle nog ingen kalla mig oavsett vad jag hade på mig. Ibland kan det nog vara bra att tona ner mig en aning :P På en julfest med makens jobb där jag dessutom inte känner just någon, så gör det mig inget alls. Jag är där för att äta god mat och ha trevligt med min make främst faktiskt. Att sedan prata med övriga vi sitter med och underhållas av showen vill jag såklart också, men jag tvivlar att kläderna jag bär spelar så stor roll för det.
  • daniiel
    Fremm skrev 2012-11-14 14:52:21 följande:

Den klänning jag har hemma är denna fast min är beige... från HM, tycker den är riktigt festlig och fin! :)

Kruxet med korta klänningar är att jag ofta upplever dem fööör korta, det är sällan lagom... så att de slutar strax över knäna utan gärna uppe på låren slutar de... det tycker jag är synd men det är väl så modet är nu antingen jättekort eller hellångt... :-/
    Den klänningen var söt :) Jag vill gärna ha en klänning som slutar strax under knäna och det är extremt svårt att hitta, trots att jag har en större storlek, så jag förstår vad du menar.
  • daniiel
    Tack :) Har dock kikat på dom där klänningarna flera gånger, men dom känns inte riktigt som jag...
  • Victoria F

Jag tycker att den är fin!
    Som någon annan skrev, med lite röda accesoarer (väska? örhängen?) så tycker iallafall jag att den blir mer "julig". Jag är ganska praktisk (och har  begränsad ekonomi) och gillar inte alltför säsongsbetonade kläder, om man kan säga  så, vill gärna kunna använda mina plagg när som helst på året. Tror du kommer bli värsta pinglan! Glad

• Jenny121212

Jag tycker den var jättefin. Den kan man absolut ha på en julfest. Och även vid andra tillfällen.

• Emsie

Jag tror att denna modellen passar fint på dig men jag är precis som du lite tveksam till mönstret. Det är helt okej men inte jättesnyggt. Så om du inte hittar någon annan klänning som du gillar bättre så kör på den :) Annars kan ju ett alternativ vara att köpa en basic svart kjol och använda en topp till som du redan har hemma. Jag misstänker att det finns massor av snygga pennkjolar i webshoperna nu.

• daniiel

Jag hittar ingen annan klänning som jag gillar mer, så därför får det nog bli den här klänningen. Alla andra klänningar är fel modell, fel storlek eller i fel prisklass för mig. Pennkjol är definitivt inget som skulle vara smickrande på mig och jag hittar inte just någon kjol jag gillar heller. Har också tänkt den tanken. Tycker dock det är svårare med kjolar. Har inte heller just någon topp att ha till, utan skulle behöva köpa det också då :P

• Emsie

Ja, då låter ju inte det som ett bra alternativ. Synd att den inte fanns enfärgad men jag tror att den kan bli riktigt bra med svarta strumpbyxor och kofta till och smycken, skor och väska i någon färg som piffar till. Jag tycker inte att det nödvändigtvis måste vara rött bara för att det är jul, tror att grönt tex också skulle vara snyggt till :)

• daniiel

Nej, rött är just mest för att maken köpt en skitsnygg röd fluga och vi gärna ville matcha lite :) Som sagt, vi ser den här julfesten som ett tillfälle för oss att komma ut och ha lite kul tillsammans, då det i princip aldrig händer i vanliga fall. Tror därför att det nog blir något rött halsband till eller så :) Jag får se vad min syster har i sina gömmor ;P hehe

Klänningen är kanske i tråkigaste laget, men må så vara! Hellre den där klänningen än jeans...

Svar på tråden Är det här en hemskt ful klänning?