• Kago09

Kalmarbrudar 2013!

Nästa sommar gifter jag och sambon oss och tänkte kolla om det finns fler i kalmartrakten som ska gifta sig nästa år som man kan diskutera allt kring bröllop med Glad

• Svar på tråden Kalmarbrudar 2013!
  • Tessla

Almostasmile: kolla peppeskök de har mest bilder på facebook eller lilla bageriet i Mönsterås.

• Kago09

Hur går det för alla! Äntligen har man kunnat bocka av saker på listan!
    Vi har fått pris på tårta, brudbukett och catering. I går beställde jag klänning, skor och väska.
    Inbjudningarna skickade vi ut för lite mer än en månad sen och har börjat få svar så det är spännande. Nu väntar vi på att få reda på hur många vi blir så kan man ta tag i dekortaioner och så. Kollar på ringar för fullt men har så svårt att bestämma mig, finns ju hur många som helst att välja mellan, och man ska ju ha det resten av livet så det är ju bäst att man gillar den :0) 

• Lasvegasbrud

Bor I kalmar men gifter mig i  hemlighet i Las vegas:) 

Annars hade jag undersökt Villa Sol ?? något på Svensknabben. Det rosa huset. Otroligt vackert för bröllop men kanske kostar en del med.  

• Lasvegasbrud

Måste bara slå ett slag för Bröllop och Fest i Kalmar. Jag har 2 klänningar. Båda från USA och jag fick tom komma dit och prova dem. Köpte så mycket tillbehör jag kunde men tyckte att det var oerhört generöst. Köpte dessutom klänningen jag ska ha påkvällen där så det lönar sig att ha bra service. Har äntligen bestämt mig för vilken av klänningarna jag ska h:) Men får sälja den ena efter bröllopet....vill ju inte att någon jag känner råkar se mig på blocket:)

• johanna087
    Lasvegasbrud skrev 2013-02-24 19:23:38 följande:
    Måste bara slå ett slag för Bröllop och Fest i Kalmar. Jag har 2 klänningar. Båda från USA och jag fick tom komma dit och prova dem. Köpte så mycket tillbehör jag kunde men tyckte att det var oerhört generöst. Köpte dessutom klänningen jag ska ha påkvällen där så det lönar sig att ha bra service. Har äntligen bestämt mig för vilken av klänningarna jag ska h:) Men får sälja den ena efter bröllopet....vill ju inte att någon jag känner råkar se mig på blocket:)
    Roligt att du fick bra service :) Jag hörde inte mycket gott om dom förra året tyvärr då dom förstörde klänningar och var allmänt otrevliga..bland annat åt mig och min vän när vi var där och provade klänningar.
     Men dom har bra personal också så jag ska absolut inte kasta smuts på hela företaget! Men ägaren är dessvärre inte så bra på att hantera saker som går fel har jag fått höra :p

Hörde från en kollega vars syster gifter sig i sommar om en kvinna runt mönsterås som tydligen säljer brudklänningar. Ingen jag vet någon om men båda systrarna köpte sina klänningar där och gillade henne skarpt :) Vet tyvärr inte vad hon heter! :)
  • Lasvegasbrud

Jag har också hört mkt negativt men de verkar ha skärpt till sig:)

• johanna087
    Lasvegasbrud skrev 2013-02-27 20:54:49 följande:
    Jag har också hört mkt negativt men de verkar ha skärpt till sig:)
    Skönt att höra :) Dom har ju verkligen ett guldläge med alla bröllop som äger rum runt Kalmar! :)
  • After8years

Ska ni på bröllops mässan idag? Jag ska ditt med min tärna, även om det mesta är färdigt på planeringsstadiet Men man kan ju Alltid få lite nya härliga idéer

• Kago09

Jag och blivande mannen ska dit idag! Kul och se om man får lite tips och idéer!

• Tessla

Hur var bröllopsmässan ?

Kunde inte planera in ett besök eftersom vi bor i Lund.

Har lite tårtfunderingar.... Vi har rätt länge tänkt anlita Johannas Choklad för tårtan...hon har ett pris på ca 55kr biten... blir ju rätt dyrt men då får man en tårta gjord av typ praliner. Eller tar man den billigare versionen med ca 15 kr biten via ica och danska wienerbageriet( Blomstertårta med hallon och choklad mousse).

Min syster tycker jag ska ta det billigare och enklare alternativet, men hon har aldrig varit mkt för sötsaker. Vi däremot ÄÄÄÄlskar choklad :) och har lagt rätt mkt krut på dessertvinet. Känns fånigt att ha finfint vin och vanligt tårta.

ngn som har ett annat förslag på tårtmakare? Eller har lite tips hur jag ska tänka.

• Hae66is

Hoppas det går bra för alla med planerandet! Själva var vi och beställde våra ringar i helgen, då förstod jag lite mer att jag faktiskt ska gifta mig ;) Catering och musikband är också nu klart, dock har vi insett att vi kommer spräcka våran budget lite grann.. Det är alla mindre kostnader på saker och ting som gör att det drar iväg lite. 

Nu undrar jag om det är någon som kan ge tips om en bra frisör i Kalmar??? Jag har de senaste åren klippt mig hos olika frisörer och då inte i Kalmar.. Så nu är jag lite förvirrad över hur jag ska hitta en duktig och trevlig frisör, kanske ni kan hjälpa mig??

Tessla: Vad gäller tårta har vi inte heller bestämt vart vi ska beställa ifrån, men kan säga att när jag var på bröllopsmässan blev jag inspirerad av tårtorna från peppeskök dock kommer jag inte ihåg hur de ligger i pris... Kan hålla med dig om att det känns lite märkligt att ha lagt så mkt fokus på vinet men inte på tårtan, men det viktigaste är ju att den är god!

Lycka till med ert fortsatta planerande! 

• Tessla

Har lungnat mig lite med tårtandet :) . Amanda på Amandas café på Allegården där vi hade festen, blir det nog.. med pris på ca 35kr biten plus att man inte behöver hämta den. Blir nog brownibotten, hallontryffel och hallonmousse.

Vi planerar en tripp till Öland i slutet av april för att prata med kocken, äta provtårta och prova ringarna hos Johanna E i Vickleby. Sedan umgås lite med mamma och katten också.

Känns som vi har det mesta under kontroll... känns skönt.

Kan rekommendera Bergenfeldts som frisör i Kalmar, de brukar var duktiga när jag har klippt mig där. Ligger på samma gata som brandstationen nere vid systraströmmen. http://www.bergfeldts.com/

• johanna087

Jag var hos Bergfeldts och gjorde min brudfrisyr..den blev helt okej men priset steg helt plötsligt med 1000:- när vi skulle betala mot vad dom sa vid bokning. Värst var att vi var en timma sena till fotograferingen för dom inte hade tillräckligt mer personal! Vi var två sällskap med brudar på salongen samtidigt..och även fast vi blivit lovade att ha ovanvåningen själva blev det inte så utan vi blev undanputtade och fick gå upp sista timman eller så.

En kompis gjorde sin brudfrisyr där också och hon var 45 min sen. Vår bröllopsfotograf fotograferade ett annat bröllop där också..samma sak där som blev ca 1 timma sena.
    Visst dom är rätt duktiga men tänk på tiden, lägg till en timma på alla tider dom beräknar!!!!

Jag skulle istället rekommendera Chic, vet inte hur deras uppsättningar är men dom är ett otroligt gulligt gäng och väldigt duktiga frisörer. Billigare än Bergfeltds också! :)

• Tessla

Jag har bara klippt mig och färjat hos Bergenfeldts och alltid blivit nöjd, men brudfrisyr är ju ngt annat. Är ju ngr år sedan nu också. Hade för mig att de hade rätt gott rykte, synd att de förstör det för sig. 1000 kr och en timmes försening! Borde ju vara 1000 kr rabatt för den timmen istället.

Cam&Co har jag också fina minnen av, men kan ju inte säga så mkt om bruduppsättningar.

• Lasvegasbrud

Tycker Bergfeldt är bra men Åbergs är också suveräna.

• Tessla

Var på Öland i helgen, fick lite gjort....ringarna provade, tårtan provad (gott)...
    Menyn ganska välgenomarbetat om det inte hade varit för att kocken på stället vi pratat med just sa upp sig. Precis innan säsongen startat... SUck

ngn catering i kalmar som ni kan rekommendera ?

Svar på tråden Kalmarbrudar 2013!