• Kago09

Kalmarbrudar 2013!

Nästa sommar gifter jag och sambon oss och tänkte kolla om det finns fler i kalmartrakten som ska gifta sig nästa år som man kan diskutera allt kring bröllop med Glad

• Svar på tråden Kalmarbrudar 2013!
  • almostasmile

Hej hopp!

Jag och min sambo har alldeles nyligen bestämt att vi ska gifta oss i sommar. Superspännande!
    Vi bor i Oskarshamn men vet inte riktigt än vart vi vill fira någonstanns. Lutar mest åt Kalmar eller Västervik då det finns lite roligare lokaler där. Dock är väl mycket redan uppbokat.

Vilka lokaler har ni bokat?
    Ska ni ha catering eller laga själva?

• Kago09

Välkommen hit! Vi ska ha vår mottagning i segelsällskapets lokaler som ligger nere vid långviken. Man får vistas max 50-55 pers men vi tyckte läget var perfekt och nära kyrkan så då fick det bli så! Vi ska köra på catering just för att slippa stressen att göra all mat själv, har nog tillräckligt att tänka på :)

• Tessla

Hej!

Vi har festen på Allégåren i Kastlösa på Öland, vigseln på Alvaret.

Det blir nog catering för oss, buffé troligtvis...varifrån är mer osäkert

• almostasmile

Skönt med catering!

Har ni köpt era klänningar än? Vart gör ni det? Funderar på att åka till växjö att titta.

• Tessla

Jag ordnar min klänning via etsy, av en tjej som syr regencykläder. Vill inte ha vit traditionell bröllopsklänning med det tyget jag vill ha samt underkläder som är tidstypiska så blir det ändå bara 3000 kr, eller hade blivit om inte jag beställt en antik sjal också :).

Vi var på Öland i helgen och fixade lite, pratade med de som har Allégården om upplägget samt tittade in hos guldsmeden för att lämna in ringar och lite guld som skulle bli i ordninggjorda. Jättetrevlig tjej som flyttat till Vickleby i höstas men jobbat som guldsmed jättelänge. Kan verkligen rekommendera henne om ni vill ha en ring som ingen annan har.http://www.johannae.se/ringar.html

Hur går det för er andra ?

• Hae66is

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss i augusti 2013 på Öland, rättare sagt i Glömminge. Festen ska vi ha hemma på gården i en lagårdsbyggnad, vi bor 3km från Glömminge. Planeringen är i fullgång och fokus ligger på att kunna få till inbjudningskort ganska snart.. Det svåra är att avgöra vad som behöver stå med!?!
    Hittills är kyrka bokad (och lokal då) och klänning och skor inköptaGlad Klänningen och skorna är köpta på Bridal Outlet i Stockholm, riktigt trevlig och hjälpsam personal, ett stort utbud och ett stort plus... priset!!!! Nu har jag pengar jag kan lägga på annat till bröllopet.

Vi funderar nu på vad det finns för präster i Kalmartrakten, då den vi först tänkt var upptagen??

• augustesen

Hej brudar!
    Jag gifte mig i somras och köpte en herrans massa karaffer (IKEAs Lönsam) till bröllopet, har 10 stycken som är använda till vatten 1 gång. Om någon är intresserad av dessa får ni gärna höra av er :)

Ska ni gå på Bröllopsmässan 3 Mars på Guldfågeln Arena får ni gärna komma förbi och säga hej, jag ställer ut med mitt företag Makeup Artist Johanna Naulin.

Lycka till med bröllopsplanerandet!

• almostasmile
    Tessla skrev 2013-02-05 12:56:11 följande:

Jag ordnar min klänning via etsy, av en tjej som syr regencykläder. Vill inte ha vit traditionell bröllopsklänning med det tyget jag vill ha samt underkläder som är tidstypiska så blir det ändå bara 3000 kr, eller hade blivit om inte jag beställt en antik sjal också :).

Vi var på Öland i helgen och fixade lite, pratade med de som har Allégården om upplägget samt tittade in hos guldsmeden för att lämna in ringar och lite guld som skulle bli i ordninggjorda. Jättetrevlig tjej som flyttat till Vickleby i höstas men jobbat som guldsmed jättelänge. Kan verkligen rekommendera henne om ni vill ha en ring som ingen annan har.www.johannae.se/ringar.html

Hur går det för er andra ?

Låter himla häftigt. Om det verkligen är något man vill h är det så värt lite extra, som din sjal!
    Hennes sida ska jag helt klart kolla in!

Vi har nog äntligen hittat stället vi vill vara på, eller iallafall platsen. Vi har dock inte varit inne i lokalen än då den ligger på en liten ö och isen inte tillåter oss att komma fram. :S
    Håller på att leta efter "tårtpapper" har tänkt att göra inbjudningskort och namnskyltar av dom. som detta:
    Inbjudningskort:

"Namnskylt"

Vet ni någon i närheten av Kalmar/Oskarshamn/västervik som gör trevåningstårtor?
    Ha ni hört posetivt/negativt med trevånings?
    Skulle så vilja ha en tårta som denna:

Eller denna:

• almostasmile
    Hae66is skrev 2013-02-09 22:08:23 följande:
    Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss i augusti 2013 på Öland, rättare sagt i Glömminge. Festen ska vi ha hemma på gården i en lagårdsbyggnad, vi bor 3km från Glömminge. Planeringen är i fullgång och fokus ligger på att kunna få till inbjudningskort ganska snart.. Det svåra är att avgöra vad som behöver stå med!?!
    Hittills är kyrka bokad (och lokal då) och klänning och skor inköptaGlad Klänningen och skorna är köpta på Bridal Outlet i Stockholm, riktigt trevlig och hjälpsam personal, ett stort utbud och ett stort plus... priset!!!! Nu har jag pengar jag kan lägga på annat till bröllopet.

Vi funderar nu på vad det finns för präster i Kalmartrakten, då den vi först tänkt var upptagen??
    Jag håller också på att fixa med inbjudningskort,
    Fyfasen va svårt det är! Man vill ju inte att tostmastern/vi ska bli nerringda med frågor men inte heller ha för mycket information så det blir tråkigt..

Härligt att hitta billigt! Jag ska på klänningsturne i början på mars, måste ta reda på vart vi ska åka bara, vill inte köpa för långt bort om det måste sys in och så efteråt. Jobbar på att gå ner en del innan augusti.  :)
  • After8years

Åh vad roligt med kalmar tråd. Jag och min sambo ska gifta oss i augusti nu i sommar. Slottskyrkan bokad, präst ordnad, klänning ordnad, slottsrestaurangen bokad och menyn klar. Inbjudningarna kom ur förra veckan Spännande

Svar på tråden Kalmarbrudar 2013!