• KossanMuu

Någon mer som gifter sig med kort varsel?

Jag friade till min sambo den 6e november och vi hoppas kunna gifta oss denna nyårsafton. Ska ringa kommunen imorgon så fort de öppnar för i fredags fick vi hem hindersprövningen =) Någon mer som ska gifta sig med kort varsel? Hur går planeringen? Svårt för mig att relatera till de som ägnar flera månader åt att planera sina bröllop =)

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig med kort varsel?
  • daniiel

Vad roligt, grattis! :) Vi gifte oss inte med så kort varsel, men i bröllopssammanhang hade vi relativt kort planeringstid på 6 månader. Vi har dock ett par bekanta som gifte sig med två veckors planering ungefär, ett borgerligt sommarbröllop.

Jag hoppas att ni får tag på en vigselförrättare som kan ställa upp :) Vart har ni tänkt ha vigseln?

• KossanMuu

tack =) har bokat tid på rådhuset så det är fixat nu =) Kommer bara bli familjen och vittnena så mesta av förberedelsen går till klädsel till oss alla. Maten tänkte vi äta på restaurang. Kommer ju bara vara 4 vuxna och 1 barn som äter så det kommer ändå inte behöva bli så dyrt =) 

• poesei

Jajamän! Vi gifter oss också på nyårsafton. Vi bestämde det i början på Oktober. 
    Det knasigaste är nog ändå att jag känner mig _toklugn_. Vi ska gifta oss i trädgården, kläder är klara och jag har bestämt mat. Allt blir hemma hos oss. Typ som en nyårsfest med bröllopstouch! :)  

• KossanMuu

Låter supermysigt poesei! Hur går det med planeringen? Min största oro är vädret. Ska fotas utomhus efter vigseln och i malmö kan det liga gärna ösregna i december tyvärr =( Hoppas hoppas hoppas på snö och blir det inte det kan det väl i alla fall vara uppehåll =) Annars känns det rätt lugnt. Ska inte ha nån fest efteråt, bara äta på restaurang med de två vittnena och deras barn. Precis lagom stort för min smak =) 

• MoN

som det ser ut nu så ser det ut att vi också kommer ha kort planerings tid min sambo vill att vi ska gifta oss i maj/juni! fast jag vet inte om 7 månader är så kort tid att planera på.

hoppas ni får tag i en vigselförrättare och lycka till med all planering Solig

• Mmmaria

Roligt! Kör på!

Vi hade 2 månader och 10 dagar mellan frieri och vigsel. Det blev ett underbart bröllop för 50 personer på en herrgård. Knepigast var att boka vigselförrättare, det andra rullade på. Många snabba beslut blir det.

Lycka till.

• Brudivinter2012

Jag gifter mig 12 december och jag hittade klänningen igår. Den är inlämnad nu för insyning.

Vi bestämde oss för en månad och en vecka sen. Så planeringen blir på två månader. HEJA OSS!

Jag har dock lite panik över att vi inte har det så strukurerat som folk har med vigselprogram och sånt.  

• daniiel
    KossanMuu skrev 2012-11-13 13:07:13 följande:
    tack =) har bokat tid på rådhuset så det är fixat nu =) Kommer bara bli familjen och vittnena så mesta av förberedelsen går till klädsel till oss alla. Maten tänkte vi äta på restaurang. Kommer ju bara vara 4 vuxna och 1 barn som äter så det kommer ändå inte behöva bli så dyrt =) 
    Det låter jättemysigt :) Jag hoppas att ni kommer få en bra bröllopsdag! Hur mkt har ni kvar att planera?
  • daniiel
    Brudivinter2012 skrev 2012-11-22 03:32:10 följande:
    Jag har dock lite panik över att vi inte har det så strukurerat som folk har med vigselprogram och sånt.  
    Äh, allt sånt är ju egentligen bara "lullull" och behövs inte, så känn absolut ingen panik över det! :)
  • Jullet

Jag och min sambo ska gifta oss den 12 januari och bestämde det i början av november. Känns på ett sätt skönt att inte planera allt för länge, men samtidigt många beslut att ta nu. Letade runt i hela Stockholm igår efter ett par skor i beige, inte direkt säsong. Fick till slut tag på ett par fina men då fanns de bara i Göteborg i rätt storlek, som tur var kan de skicka dem.

• poesei

Hur har det gått för er tjejer? 

Vi gifte oss på nyårsafton. Vigseln var i vår trädgård och fotograferingen utomhus. Plusgrader tre dagar innan gjorde att den mesta snön (ca en meter) hann smälta bort och istället för frost och snö blev det vind och regn.
    Men jag är ändå jättenöjd med hela dagen! Och våra bilder blev jättefina!
    Vädret rår vi inte över, och vad gör väl lite regn när man omges av kärlek? :)

Svar på tråden Någon mer som gifter sig med kort varsel?