• Anonym (!?!?!)

M2B kommer inte på bröllopet!!

Vi gifter oss om 3 veckor, och IDAG har min blivande man berättat att han och tre av sina bästa kompisar har bokat en resa till thailand om två veckor - lite spontant sådär!?!?! Och undrade lite avslappnat om vi inte bara kunde flytta fram bröllopet.......

Vi har ett stort bröllop med typ strax över 100 gäster och catering och blommor och fotograf och hela köret! Det skulle kosta oss en förmögenhet att behöva avboka nu och sedan göra om allting.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till!!! Han vägrar avboka resan och kommer alltså åka. Hur ska jag kunna gifta mig utan min fästman!?
    Inget av det jag säger går in! Han vet om ekonomiska situationen men verkar inte tycka att det spelar någon roll..... betyder det här att han inte vill gifta sig med mig!?

Jag är helt i chock..... 

• Svar på tråden M2B kommer inte på bröllopet!!
  • Tooie

Va seriöst?! Jag hoppas han skämtar... Hade jag varit du hade jag avblåst det helt och hållet.. Skulle inte vilja gifta mig med någon som hellre reser iväg med polare än gifter sig med mig.. Dessutom lagt ner en förmögenhet.

• Anonym (trist)

sanningen o säga så verkar han inte direkt sugen på att gifta sig alls, betyder polarna o resan mer än dig då hade jag lixom tooie  skrev avblåst det hela o bett den där lurken dra åt helvete.

man får ju hoppas att det är ett skämt men ett jävligt dåligt skämt i så fall som får dig att bli ledsen o förödmjukad på det sättet.

Eller var det så att du ville gifta dig o han inte var så intresserad av ett bröllop men att du körde på o hoppades på att han skulle hänga med o tycka att det var okej  o skulle bli roligt även om han inte var så engagerad i det stundande bröllopet??

Jag skriver inte det där för o vara taskig eller klanka på dig utan för att kanske han inte har varit så sugen från början överhuvudtaget och därför reagerar med att göra så där?

Har en  bekants bekant som gifte sig med sin lurk o han var väl inte så sugen på bröllop men gjorde det för hennes skull men sedan när de varit gifta en kortare period så tog han ut skilsmässa o drog, tur de inte hade skaffat ungar iaf.

Hoppas det löser sig för er o drar han iväg med kompisarna o skiter i ert bröllop så är han då inte värd dig, det bevisar bara på hur barnslig och omogen kille han är, och du vlll väl gifta dig med en riktig man o inte nån barnunge??

kram på dig o berätta hur det går för er!

• PiaB

Om det är en sann historia så skulle jag blåst av allting och tackat för mig. Honom skulle jag inte vilja vara tillsammans med efter det.

Även om han, som någon var inne på, kanske inte var lika intresserad av att gifta sig så finns det bättre sätt att tala om det på.

Önska honom trevlig resa och ett bra liv.

• Anonym

Antingen är detta ett extremt dåligt skämt, för det är nästan för sjukt för att vara sanning. Men annars så är han tyvärr inget att hålla kvar vid. Håller med övriga att om han nu fått kalla fötter så behöver man berätta det på ett mognare sätt, för din skull.. Jag skulle även ta ett snack med hans polare. Tydligen inte speciellt mogna de heller om de tyckte det var en god idé att boka thailandsresa över ert bröllop.

Packa hans saker åt honom.

• passionsblomman

Det här tror jag inte ett smack på.
    Så länge det här står postat anonymt i "känsliga rummet", så är det inte värt någon uppmärksamhet alls vill jag påstå-är du på riktigt, så använd isåfall ditt nickname och visa vem du är. Annars tycker jag du förtjänar anmälan och varning med straff att inte kunna posta trådar anonymt i fortsättningen.

Jag fattar för den delen inte heller varför man svarar anonymt, vare sig i den här tråden eller i nästan någon av de anonyma-det kan väl bara vara befogat och skäligt om man av någon anledning behöver skydda andras integritet eller sin egen i något extra känsligt ämne-knappast i fråga om att kommentera en sådan här sak? Kom igen för tusan-skriv under era nick gott folk!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-11-05 21:23:53 följande:
    Jag fattar för den delen inte heller varför man svarar anonymt, vare sig i den här tråden eller i nästan någon av de anonyma-det kan väl bara vara befogat och skäligt om man av någon anledning behöver skydda andras integritet eller sin egen i något extra känsligt ämne-knappast i fråga om att kommentera en sådan här sak? Kom igen för tusan-skriv under era nick gott folk!
  • daniiel

Jag håller med Pia och Anonym här ovan, ifall det här är sant, vilket jag har svårt att tro. Men som sagt, är fallet så, så säg tack och adjö till honom!

• Anonym (trist)

jag svarade TS anonymt just för att jag har vänners bekanta som gjorde  ungefär det samma o jag vet att ngra av mina vänner oxå hänger här o jag vill inte peka ut nån med namn o jag vill inte visa mitt namn i just denna tråd.

Men förövrigt brukar jag väldigt sällan vara anonym, men efter som den den här anonymfunktionen finns så är det väl kanske befogat att använda sig den i vissa lägen åtminstone.

Men alla har väl rätt att välja själv om de vill använda anonymfunktionen eller inte vill använda den?
    Lika mycket som det är "fel" att använda den så är det väl lika mycket "rätt" att få använda??

sen om denna TS är troll eller inte är inte upp till mig att avgöra men tråden känns lite mysko, men som sagt allt kan hända o undrens tid är inte förbi Glad 

• passionsblomman
    Anonym (trist) skrev 2012-11-05 22:06:44 följande:
    jag svarade TS anonymt just för att jag har vänners bekanta som gjorde  ungefär det samma o jag vet att ngra av mina vänner oxå hänger här o jag vill inte peka ut nån med namn o jag vill inte visa mitt namn i just denna tråd.
    Det är ju ett tydligt skäl till att vara anonym-att som jag också sa sa, skydda någon annans integritet. Inget konstigt alltså.
    Det är förövrigt förvånansvärt hur många som diskuterar rätt utlämnande saker under nick där de har foto på både sig själva och sin partner-inte sällan namn också-och ändå pratar man glatt på om både det ena och andra-gärna både om partnern och hans familj osv. Det är ganska omdömeslöst tycker jag. Åt andra hållet.

Men faktum är att det har blivit förbaskat mycket tristare på BT sedan anonymitetsfunktionen kom. Främst för att den missbrukas-reglerna för känsliga rummet är ganska speciella, men nästan inget av det anonyma behööver egentligen ligga där. Inte utifrån reglerna iallafall. Och att tex gå in i en tråd och ropa "troll" helt anonymt, är totalt värdelöst anser jag.

Visst kan det inbland bli intressanta samtal utifrån känsliga rummets funktion, då man kan våga prata om även känsliga saker, men på det stora hela tycker jag verkligen att det är för många anonyma trådar-och tveklöst för många anonyma svar-särskilt när man inte ens döper sin anonyma person med ngt mer, så det bara är femton olika anonym som pratar men som tycks vara samma person.
  • Anonym (trist)

passionsblomma: jag förstår din poäng där och ja som du säger många lägger ut trådar som verkligen borde vara av mer privat natur o som du oxå säger så finns de med i bild på sin profil o även sambons bild o namn.

Finns säkert en hel del som skriver ut en tråd anonymt o sen gud o skam även svarar sig själv med en anonym signatur.

och ja det finns massor av trådar som verkligen inte faller inom ramen för vad som behöver vara anonymt.

Har den här anonymfunktionen inte funnits här förut? jaja nog om detta jag valde som sagt bara anonym nu för vänners bekanta annars skriver o svarar jag med mitt nickname både i vanliga trådar o såna trådar som är startad anonymt just för att det är så lätt att gömma sig bakom en anonym fasad o skriva massa strunt.

kärlek o fred från anonyma mig hihi 

• Krystal

Men man kan väl inte skriva anomymt i en tråd om inte TS gjorde det? Eller? Här kan man ju välja att vara anonym, men går man in på tex "Visa DIN brudklänning"-tråden finns inte det valet....

• Anonym (!?!?!)

Tack för era svar...

Jag har pratat med den blivande mannen, som mycket riktigt inte längre vill vara en blivande man.

Han berättade att han fick panik och ville fly vilket han också gjorde.

Även fast det mesta är betalat så får vi ställa in allt. Jag har inte ens gråtit än fast jag är helt förstörd.
    Hur blev det så fel....... det var ju så rätt!?

Tur att han kom på det nu istället för efteråt i alla fall................. Fattar inte hur livet ska kunna gå vidare.... Hur ska jag kunna släppa mitt livs kärlek!?! 

• tisa

vilken mardröm! hur mår du? hur gör ni nu? är det helt slut eller vill ni fortsätta vara tillsammans ändå?

vilken omställning, hade du någon aning?

skickar kramar, tankar och kärlek!!

• Chicita
    Krystal skrev 2012-11-06 00:34:56 följande:
    Men man kan väl inte skriva anomymt i en tråd om inte TS gjorde det? Eller? Här kan man ju välja att vara anonym, men går man in på tex "Visa DIN brudklänning"-tråden finns inte det valet....
    Tråden måste vara skapad i kategorin "känsliga rummet" för att det ska kunna skrivas anonymt i den.
    Men vad jag förstått så måste man inte vara anonym som trådstartare,  utan man kan välja att starta en sån tråd öppet om man vill, men man kanske tycker att ämnet är känsligt och vill ge de som svarar chansen att vara anonym.

Många gånger skapas trådar där man kan svara anonymt helt i onödan... Om man nu är så rädd för att ens gäster ska leta upp en och spionera på ens planer för bröllopet så att man inte kan skriva med sitt eget (oftast rätt anonyma) nick när det gäller utformning av tårtan eller val av brudklänning. Så kanske man borde fundera på vad man har för gäster...
    Problemet med trådarna är att man kan välja att bara heta Anonym. Och om 20 personer då svarar som "Anonym" så är det väldigt svårt att veta om det är en person som skriver alla dom inläggen eller om det är olika. Och man kan även välja att växla mellan anonym och sitt nick, eller mellan flera olika anonym - med tillägg. Det kan alltså bli väldigt förvirrande.
    Och i princip kan man sitta och diskutera med sig själv.
    Jag har svarat anonymt en enda gång, då jag kände att jag inte ville "hänga ut" mina gäster. Annars är jag rätt öppen.
    I alla fall när det gäller mig själv. Om jag skriver om andra så försöker jag tänka på att inte nämna namn eller platser som kan göra att dom kan "spåras" allt för enkelt... 
  • PiaB

Jag säger fortfarande, om det är en sann historia. Det låter väldigt konstigt men vad vet jag. Iallafall så skulle jag faktiskt fundera på vad jag själv gjort för fel. Hur kan du tro att ni ska gifta er och att båda vill det lika mycket när detta händer. Du måste ha missat signaler eller inte lyssnat. Jag menar inte att vara elak på något sätt, men det är så lätt att bara se ena sidan. Kanske har du, vilket är lätt hänt, fastnat i att älta bröllop och inte varken sett eller hört något annat. Han kanske känner sig kvävd och var beredd att göra vad som helst för att komma ur det.

Sen tycker jag inte det är ok att göra som han gjorde. Absolut inte. Men nu har det hänt, om det nu har hänt.

På frågan hur du kan släppa ditt livs kärlek. Jag är så brutal så jag känner att då var det ju inte ditt livs kärlek. Jag är egentligen inte rätt person att svara eftersom jag har den härliga förmågan att välja hur jag vill må. Jag hade tänkt igenom hela förhållandet noga under en period utan att fastna i det. Lärt mig av det inför nästa förhållande. Lagt det bakom och gått vidare starkare. Lättare sagt än gjort, jag vet, jag har tränat länge.

Vill han vara tillsammans med dig fast inte gifta sig? Vill du vara tillsammans med honom ogift? Om ni båda vill, kan du komma över detta? Mycket att tänka på. Jag skulle valt att vara lycklig och då skulle han inte längre ingå i mitt liv. Oavsett om jag kommer fram till att jag gjort en massa fel.

• Tooie

Nej det är nog inte ditt livskärlek i sånt fall.. Jag förstår att du är otroligt ledsen och sårad.. Men sträck på dig och gå vidare utan honom. Din stora kärlek finns någon annanstans. Åk utomlands du också och ha kul.. Koppla av! Sen kan denna tråd visst vara sann.. För sånt här händer faktiskt.. Tråkigt nog.. :(

• Anonym (ärlig)

Han kanske har fått hybris, antingen vill han inte gifta sig eller inte gifta sig med dig. tyvärr. SÅ där skulle man ALDRIG göra. Du förtjänar nog inte en sån man!
    Jag tror du vet svaret redan på denna fråga

• Anonym (ärlig)

Förlåt såg inte att du skrivit sen igen. Okej då var det så :( Men en dag kommer man förstå varför det inte fungerade med någon annan. Du kommer träffa någon ny någon dag. Karma will come around. Han kommer få vad han förtjänar. Ha dina nära å kära nära, å vänner!
    Åk på en resa du! Om du ej har pengarna så ta något billigare, t ex nått land eller så. Läs många böcker eller skriv själv en bok. Sysselsätt dig. Alla kramar och all tröst till dig !

• Anonym
    Anonym (ärlig) skrev 2012-11-28 17:37:37 följande:
    Han kanske har fått hybris, antingen vill han inte gifta sig eller inte gifta sig med dig. tyvärr.
    På vilket sätt menar du att det skulle ha med hybris att göra?

sv.wikipedia.org/wiki/Hybris_%28mytologi%29
Svar på tråden M2B kommer inte på bröllopet!!