• Supernova

    Vad vill DU?

    Jag vet att det är upp till släkt/vänner/ bekanta att stå för denna bit, men vad skulle du helst av allt vilja göra på din möhippa om DU fick välja?

    Kontrollfreak som man själv är så skulle jag faktiskt vilja samla ihop mina närmaste vänner och köra en spa-dag. Förr i tiden badade man ju tillsammans på sin möhippa.

  • Svar på tråden Vad vill DU?
  • Chicita

    Vi önskade en svenhippa. Eller tja vi önskade egentligen bara en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap.
    Men hellre något gemensamt än att vi skulle dras ut separat. Och så önskade vi att dom tänkte på hunden.
    Om det nödvändigtvis skulle bli aktiviteter så önskade maken lite gocart, bowling eller liknande och jag ville helst typ rida islandshäst eller ha någon sorts spa-dag.

    Vi fick en svenhippa med bara våra tärnor och marskalker (vänner och släktingar bor lite långt bort) 
    Vi hade en gemensam aktivitet på förmiddagen (gocart) och sen var alltid några hemma med hunden (tjejerna eller killarna)
    Maken fick bowla också och jag fick bli sminkad på makeupstore.
    Sen gick vi ut och åt på kvällen och sen hem till hunden där vi fortsatte med lite vin och drinkar och sällskapsspel...
    Helt perfekt, vi är så glada och tacksamma att dom lyssnade på våra önskemål Skrattande 

  • knackamackadam

    Spa, chokladprovning, middag, massage, turridning, fångarna på fortet eller annat man gör tillsammans som är kul och inte går ut på att göra bort någon inför andra än de som är med på själva hippan.

  • Supernova
    knackamackadam skrev 2012-11-04 16:22:59 följande:
    Spa, chokladprovning, middag, massage, turridning, fångarna på fortet eller annat man gör tillsammans som är kul och inte går ut på att göra bort någon inför andra än de som är med på själva hippan.
    Håller fullkomligt med! Förstår inte riktigt den där förnedringsprocessen.
  • Tin

    En spadag skulle jag inte tacka nej till! Med avslut på en liten restaurang med god mat, härlig stämning, bra musik, glada människor och goda drinkar :) Allt med närmsta vännerna såklart!

  • Tin

    OBS! Ingen förnedring! Inte roligt på något sätt. Jag skulle inte heller tycka det är roligt att förnedra en vän!

  • daniiel

    Jag fick ingen möhippa, men om jag hade fått en, så hade jag helt velat ha en tjejmiddag med kanske lite sällskapsspel och bara mycket prat och skoj :) Jag hade inte nödvändigtvis velat gå ut bland annat folk, kanske en sväng på krogen om jag orkade :P Är bara ut på krogen typ en gång vartannat år så haha

    En väldigt enkel dag, eller kväll främst, med tjejkompisar :) Nu har jag inga tjejkompisar, så det går ju inte.. men om jag hade haft såna, så hade jag velat ha det så :P


  • FruW

    Rolig fråga, men samtidigt svår! Glad Det finns ju så mycket man skulle vilja göra känner jag. Bara det att mina vänner samlas och gör något gemensamt för min skull skulle kännas skoj, men sen finns det såklart vissa aktiviteter som jag hellre är med på än andra. Dåliga aktiviteter: förnedring, pinsamheter och liknande, samt för mycket fylla. Trevliga aktiviteter: - Något fysiskt krävande/utmanande som jag aldrig provat på förut, typ en hinderbana, afrikansk dans, paintball eller liknande, eller att vi gemensamt springer typ vårruset eller nåt, det vore en kul grej! - Spa eller bara lite avkopplande bubbelbad vore mysigt. Tid att koppla av och umgås. - En middag hemma (föredrar hemma än ute på restaurang) med lite drinkar, lekar och tid att prata både om allvar och skoj. En eller flera av dessa aktiviteter skulle jag gilla!

  • Biographic

    Först och främst att alla mina vänner som blir bjudna på bröllopet kan medverka! Speciellt min tärna från sthlm och mina vänner som har småbarn.
    En riktig tjejkväll hemma hos nån med middag, drinkar, hemma-spa, massa skratt och mys! Någon hade skrivit fångarna på fortet ovan, det vore jättekul! Men då hade jag nog velat tävla mot männen också.

  • martina o affe

    Jag vill ha en strippa och hela den biten!!!
    Att jag och alla mina flickor skrattar och det får dom gärna göra åt mig!
    Kommer verkligen uppskatta om man märker att dom har suttit och tänkt ut varje lten detalj för mig!

    För dom vet att jag inte skäms för mycket, så det kommer bli det roliga om dom lyckas att få mig att skämmas!

    Middag och spa vill jag ha dagen innan bröllopet för att varva ner i sista sekund..

  • MatildaMattias

    Jag fick precis som jag hade önskat. Vi bodde i mysiga stugor, badade badtunna, red islandshästar och hade lekar. Jag är jättenöjd.

  • Juni 2012

    Jag önskade vad som helst egentligen, inget pinsamt trams på stan utan en mysig dag med spa, god mat och nån rolig aktivitet :)

    Maken hoppades på att hans kompisar skulle återgälda sina svensexor där de hade haft femkamp, bowling och paintball.

    Men det blev inget för någon av oss.

  • PiaB

    Jag har alltid sagt att jag vill ha något mysigt, typ entjejkväll, med min vänner. Det vet mina vänner och jag tror inte de skulle hitta på någon förnedringshippa av något slag. Jag har dessutom sagt ifrån att jag inte kommer följa med på något sådsnt och förstår inte varför man skulle vilja utsätta sin vän för något hon inte vill. Väldigt bestämd har jag varit.


     


    Så var jag ute med nya jobbet häromveckan. Underbara människor som jag stormtrivs med. Då frågar den ena tjejen när jag ska gifta mig, lägger in det i almenackan och säger att hon känner en väldigt bra manlig strippa. Alla jublade såklart. Och vad tänkte jag? Jamen visst, varför inte!


    Vad hände med att jag ville mysa med mina kompisar? Nu vet jag ju inte om det blir någon strippa. Och de frågade om de får ordna en hippa eller om det finns några regler för vem som gör det. Jag sa att det får nog den som vill göra. Och det är ju inte svårt för dem att hitta mina "privata" kompisar om de vill.


     


    Så nu kanske det blir en myskväll och en strippkväll, kanske gör de något gemensamt allihop, kanske blir det ingen. Den som lever får se. Och jag vet tydligen inte vad jag vill


Svar på tråden Vad vill DU?