• madeinFinland

Var ska man beställa hyfsat billig bröllopsklänning?

Vet att det finns trådar om detta ämne men tänkte höra om ni kan rekommendera sajt där ni verkligen blivit nöjda, eller som ni INTE blivit nöjda? Är helt ny på detta och är gansla lost så skulle bli jätteglad om ni kunde dela med er av era erfarenheter Är ju ganska rädd att beställa från en sajt som inte har bra kvalité på sina klänningar!

• Svar på tråden Var ska man beställa hyfsat billig bröllopsklänning?
  • daniiel

www.landybridal.co Jag har inte beställt därifrån själv, men sett många nöjda tjejer få fina klänningar däriåfrn både här på BT och i riktiga livet. Skulle jag vara ute efter en klänning nu, så skulle jag inte tveka på att beställa från dom.

• madeinFinland
    daniiel skrev 2012-10-31 23:02:19 följande:
    www.landybridal.co Jag har inte beställt därifrån själv, men sett många nöjda tjejer få fina klänningar däriåfrn både här på BT och i riktiga livet. Skulle jag vara ute efter en klänning nu, så skulle jag inte tveka på att beställa från dom.
    Åh tack för tipset
  • madeinFinland

Hmm, länken funkar inte Obestämd Kan de heta ngt annat nu?

• daniiel
    madeinFinland skrev 2012-11-01 08:41:58 följande:
    Hmm, länken funkar inte Obestämd Kan de heta ngt annat nu?
    Länke funkar för mig, kommer in på sidan utan problem. Det kanske var något tillfälligt. Jag kan ju säga att det som är bra med Landy, förutom väldigt många nöjda kunder, är att dom bara har "real sample"-bilder på hemsidan. Det är alltså bilder på klänningar som dom sytt, inte snodda designerbilder. Då vet man ju bättre vad man får också :) Man kan dessutom skicka in bilder på klänningar som inte finns i deras ordinarie sortiment eller ändra i princip hur mkt man vill på klänningarna i deras sortiment.
  • Fjärilen

Nu vet jag inte vad du menar med billiga, men jag såg att Lilly har en massa klänningar från 2011 och 2012 som kostar ca 3000 SEK. De har även butik i Stockholm och Köpenhamn.
     www.lilly.dk eller www.lilly.nu

• madeinFinland
    daniiel skrev 2012-11-01 10:52:29 följande:
    Länke funkar för mig, kommer in på sidan utan problem. Det kanske var något tillfälligt. Jag kan ju säga att det som är bra med Landy, förutom väldigt många nöjda kunder, är att dom bara har "real sample"-bilder på hemsidan. Det är alltså bilder på klänningar som dom sytt, inte snodda designerbilder. Då vet man ju bättre vad man får också :) Man kan dessutom skicka in bilder på klänningar som inte finns i deras ordinarie sortiment eller ändra i princip hur mkt man vill på klänningarna i deras sortiment.
    Det är jätteskumt men jag kommer verkligen inte in. Står såhär:

has been shut down pursuant to a court order of the United States District Court for the Southern District of New York issued against the website's prior owner due to its unauthorized usage of trademarks and/or copyright protected imagery in order to sell counterfeit merchandise.

For your protection, you should only buy products from authorized retailers or websites to ensure receipt of genuine quality products. To purchase authentic David's Bridal products.

Fattar nada!
  • madeinFinland
    Fjärilen skrev 2012-11-01 13:43:25 följande:
    Nu vet jag inte vad du menar med billiga, men jag såg att Lilly har en massa klänningar från 2011 och 2012 som kostar ca 3000 SEK. De har även butik i Stockholm och Köpenhamn.
     www.lilly.dk eller www.lilly.nu
    Jag tänkte ngt i prisklass 1-2 tusen kr. Men krävs det så får det kosta lite mer med

Tack, ska kolla här
  • Fjärilen

Nu lägger jag mig i lite, men skriv adressen utan m på slutet. alltså.co istället för .com.

• madeinFinland
    Fjärilen skrev 2012-11-01 15:32:46 följande:
    Nu lägger jag mig i lite, men skriv adressen utan m på slutet. alltså.co istället för .com.
    Haha, men guud så dum jag känner mig nu!!! Nu funkar det! Varför klickade jag inte på länken direkt? Måste undermedvetet trott att det ska va com och inte co! Åh, ja tack iaf!!
    daniiel skrev 2012-11-01 16:29:03 följande:
    Ja och min länk är ju utan m, så det borde gå via den :) Jag tar mig som sagt in utan problem :)
    Japp, nu funkar det
  • Grodprinsens brud

Kan det kanske bero på att de snor modeller från designers som de marknadsför som "sina egna"? Skickar man bild på en designerklänning så får man snabbt offert på vad de tar för att sy upp den.. Detsamma gäller ju Millybridal, jenjen, JJ's... De dyker nog snart upp igen under ett annat namn. De företagen är ju kända "Kinasidor".. 

• daniiel
    Grodprinsens brud skrev 2012-11-01 17:34:43 följande:
    Kan det kanske bero på att de snor modeller från designers som de marknadsför som "sina egna"? Skickar man bild på en designerklänning så får man snabbt offert på vad de tar för att sy upp den.. Detsamma gäller ju Millybridal, jenjen, JJ's... De dyker nog snart upp igen under ett annat namn. De företagen är ju kända "Kinasidor".. 
    Om du skulle gå in på Landys hemsida, så ser du snabbt att dom endast har sk. "real sample"-bilder, vilket är bilder på klänningar som dom själva sytt. Sedan liknar många av dom klänningarna "designerklänningar", men majoriteten av alla såna klänningar liknar också varandra. Ja, dom syr upp kopior, som alla andra kinaföretag och tacka gudarna för det, annars hade jag fått gifta mig i en klänning från HM.

Diskussionen kring detta har varit uppe så många gånger och 99% av alla som beställer sk. kinaklänningar är medvetna om saken.

Lilly (www.lilly.dk /nu) som det länkades till ovan är dock inte ett kinaföretag som säljer kinaklänningar. Bara för att hålla isär sidorna här nu. Lilly har fina klänningar och deras reaklänningar är det väldigt bra priser på :)
  • madeinFinland
    daniiel skrev 2012-11-01 17:39:38 följande:
    Om du skulle gå in på Landys hemsida, så ser du snabbt att dom endast har sk. "real sample"-bilder, vilket är bilder på klänningar som dom själva sytt. Sedan liknar många av dom klänningarna "designerklänningar", men majoriteten av alla såna klänningar liknar också varandra. Ja, dom syr upp kopior, som alla andra kinaföretag och tacka gudarna för det, annars hade jag fått gifta mig i en klänning från HM.

Diskussionen kring detta har varit uppe så många gånger och 99% av alla som beställer sk. kinaklänningar är medvetna om saken.

Lilly (www.lilly.dk /nu) som det länkades till ovan är dock inte ett kinaföretag som säljer kinaklänningar. Bara för att hålla isär sidorna här nu. Lilly har fina klänningar och deras reaklänningar är det väldigt bra priser på :)
    Ja precis. Det är så jag förstått det som. Det jag inte vill råka ut för är att de skickar klänningar i fel materiial eller kasst tyg! Tydligen har jenjenhouse detta rykte om sig... men en del är nöjda med. Jag köper mer än gärna en kopia om den är såhär billig Tungan ute Kollade på deras fb-sida och jag kunde iaf inte se några negativa kommentarer från kunder. Däremot va det en tjej som gjort exakt samma fel som mig och undrade varför hon inte kom in på deras hemsida Undrbara klänningar har de där iaf!
  • madeinFinland

En annan fråga. Ni som beställt fr nätet, hur mätte ni? På en sida jag kollade på ang mått så stod det att man skulle låta en skräddare ta måtten. Men kan ju knappast gå in i en affär och be om mått och sen säga hej då jag ska inte köpa klänning hos dig utan på nätet Tungan ute Eller hade ni ngn som hjälpte er att mäta? Är så rädd att jag ska mäta fel!

• Grodprinsens brud

Japp, jag är också en sådan som troligtvis köper en kinaklänning men det jag menar är att det är vikitgt att veta om att företagen kan åka dit innan man hinner få sin klänning. För om någon får nys om att de sytt upp en designerkopia så ligger de illa till.. 

• daniiel

Nej, det är sant, att man ska ha i bakhuvudet att när det gäller kinaklänningar så finns inga garantier.

Angående hur man ska mäta, så vet jag inte riktigt. Jag har bara beställt standardstorlekar med snörning. Det brukar dock finnas bra anvisningar på sidorna. Här har Landy en guide www.landybridal.co/help

• madeinFinland
    daniiel skrev 2012-11-01 19:11:33 följande:
    Nej, det är sant, att man ska ha i bakhuvudet att när det gäller kinaklänningar så finns inga garantier.

Angående hur man ska mäta, så vet jag inte riktigt. Jag har bara beställt standardstorlekar med snörning. Det brukar dock finnas bra anvisningar på sidorna. Här har Landy en guide www.landybridal.co/help?tab3
    Åh okej! Tack
Svar på tråden Var ska man beställa hyfsat billig bröllopsklänning?