MissTC skrev 2012-10-28 22:34:45 följande:
Frågan är ju vad du behöver ha förvaringen till..
Är det små saker så kan söta lådor som du staplar på varandra vara snyggt..
Ser att du har några men kanske lite större varianter?
Är det till lite större saker så kanske lådor under sängen kan vara något? På såsätt är det inte
ivägen heller och du tar vara på det utrymme som du har och du kan dölja det snyggt med en sängkappa
eller som du har nu ett överkasst. Fast det kanske du redan har? hehe
Vet inte om du vill byta ut några möbler lr så..
Men när man ser hela rummet så känns inte byrån att passa in alls.
Kanske måla den vit, eller kika efter en som kanske skulle passa bättre.
Någon som är lite större om det går?
Eller en lägre byrå så du kommer närmre väggen och sen ställa en lite större spegel på
för att oxå ge känsla av större rum.
Du nämnde att du hade ett litet vindsutrymme, kan du använda det kanske?
Påsidan av fönstret, är det fönster där med? Om det är det så skulle jag låta dom synas..
Det skulle ge isf en känsla av ett större rum =)
i korgstollen skulle jag nog ta bort alla kuddar och låta en mysig filt hänga där istället =)
Förvaring till allt i princip, har miljoner grejer som ligger i rummet intill. :P
Ja, små söta lådor är ju väldigt smart, billigt & fint.
Vindsutrymmet är fullt med grejer, vi är 6 pers i familjen, så det blir ju en del grejer med åren, så där får det inte plats något, annars bra idé. Har lådor under sängen redan. Ja, möblerna går inte ihop särskilt bra, ska nog måla om några av sakerna, kanske byta ut så småningom. Precis, bredvid byrån har jag just nu ett tomrum så det vore nog en bra idé att ha en längre/lägre byrå.
Precis, det är två "sneda" fönster på vardera sida av stora fönstret, brukar ta ner gardinerna där när det är fint väder, hah och då syns de ju och du har helt rätt. Det ser större ut då :)
Ja, det var en bra idé, då kanske den skulle vara mysigare att sitta i också. Korgstolar kan ju vara rätt omysigt att sitta i och knarrar gärna :P
Skriver säkert helt flummig, skyller på en lång dag. ;)
Hoppas alla haft en trevlig helg! :)