MissTC skrev 2012-10-27 12:15:01 följande:
Först måste jag skriva, jätte fina bilder du har lagt in =) Nu är det lite lättare att förstå rummet =)
Om jag förstod det rätt så har du alltså två snetak?
Det första du skulle kunna göra om du känner att det är plottrigt på vissa ställen är att plocka bort precis ALLA
små saker.. Ofta har man massa saker som man tycker är super fina, men för att få en harmonisk ordning så
brukar det inte finnas plats för precis allt.
När du har plockat bort alla små saker så får man helt enkelt känna sig fram.
Tex en ljusstake, ställ den på olika ställen i rummet tills det känns rätt. Man får plocka bort o lägga till
tills det känns bra.
Att bygga upp ett stilleben (några saker bredvid varandra) kan ta lite tid.
Om du vill ha ett lite mer vuxet rum så skulle jag nog föreslå att du kanske ställer sängen i mitten,
precis framför fönstret. Detta gör ju dock att rummet upplevs mindre, så det är ju lite vad du kanske vill
ha ditt rum till. Ska det vara sovrum framför allt så funkar ju det.
Vet ju inte hur det ser ut färgmässigt lr så men ett sätt för att förnya o ge andra intryck är ju att köpa nya säng
kläder. Du kanske har någon möbel du kan måla om? (om du inte tycker att det passar ihop nu)
Om du hittar en bild på ett sovrum som du gillar, så kan du gå efter den.
Tex, du vill ha ett ljust o mysigt sovrum, låt tex då inte den stora svarta vasen kanske stå framme (hehe om du nu har en sån =) )
Vet inte om du blir så mycket klokare av det jag skriver men hehe =)
Hah, man tackar. :) Ja, precis 2 snedtak på varsin sida.
Tack, du sa mycket smarta saker, ska nog börja med det du sa om att plocka bort allt och sen lägga till, känna efter osv :)
Ja, jag har också tänkt på det att flytta sängen till mitten, men det blir ju som sagt lite trångt eftersom dörren är i mitten också.
Kan berätta lite om mig själv så kanske det blir ännu lättare att förstå vad jag vill åt. :P Min favoritmöbel är min bokhylla, detta för att jag älskar att läsa, och när jag inte läser så vill jag att böckerna ska stå och se fina ut.. :P Ett annat viktigt intresse är att jag gillar att skriva, på dator och för hand, därför behöver jag ett bra ställe för detta.
Jag har också en massa foton överallt i rummet, vilket nog kan göra att jag känner att det är lite plottrigt, kom dock på en idé igår för att göra rummet lite mer personligt, utan att lägga till fler saker. På min bokhylla så har jag några fotoramar, bara enkla svarta och vita som har svartvita bilder på blommor. Jag tänkte att jag kanske kunde byta ut bilderna mot text. Text från min favoritbok, min favoritlåt eller något jag själv skrivit. Vad tror du? :)
Värt att veta kan nog vara att jag har en svart,vit,grå blommig fondvägg vid fönster väggen och resten av rummet går mest i svart,vitt & lila. Hade förut rött istället för lila, men det kändes inte som en särskilt lugn färg.
Tack så mycket för ditt engagemang och tips missTC ;)