• sommaren13

Ser klänningen platt ut vid höfterna?

Funderar på om jag behöver en annan underkjol...den jag har nu har en ring längst ned bara...
    Samtidigt så vill jag inte att den blir för stor upptill, då jag har rätt liten överkropp

• Svar på tråden Ser klänningen platt ut vid höfterna?
  • sommaren13
    daniiel skrev 2012-10-25 22:35:49 följande:
    Underkjolen ser inte ut att fylla ut nog under klänningen, nej. Går det ändra storleken på ringen? Och är den på max isåfall?
    Den går att dra ut lite till. problemet är att sömmerskan har klippt av klänningen, så det finns inte så mycket tyg att jobba med, som det är nu så är tyget för lätt, så då veckar det sig i fram. Funderar på om man kan använda fållband som väger lite?
  • daniiel

Jag skulle nog prövat att ställa vidden på max och eventuellt sytt dit ett extra lager tyll om det inte blir bättre. Förhoppningsvis så blir inte för mkt för längden på klänningen. Och ja, det skulle nog vara en idé att försöka få lite tyngd nertill på kjolen också, för att få ett bättre fall.

• sommaren13

Har beställt en underkjol från ebay med tre ringar och tyll, får se om det blir bättre....ni bor inte i stockholm och kan titta på den live? ;)

• daniiel

Ahaa okej, ja det kan hända att den underkjolen blir bättre. Kanske att du kommer behöva plocka ur en av ringarna i den underkjolen dock. Tre ringar brukar man främst använda till klänningar av modellen "ball gown". Men det är ju bara att pröva och se :)

• sommaren13
    daniiel skrev 2012-10-25 22:46:58 följande:
    Ahaa okej, ja det kan hända att den underkjolen blir bättre. Kanske att du kommer behöva plocka ur en av ringarna i den underkjolen dock. Tre ringar brukar man främst använda till klänningar av modellen "ball gown". Men det är ju bara att pröva och se :)
    Det var brudbutiken som rekommenderade den...ja ja vi får se vart det landar...surt att hon har klippt av klänningen, i värsta fall så får jag byta till ett par lägre skor, så kanske det funkar bättre....
  • maxmamma

finns det inte underkjolar med bara 2 ringar som skulle kunna fylla ut klänningen? tänkte att det kanske blev lite mer vidd på klänningen högre upp så den inte ser så platt ut?

• sommaren13
    maxmamma skrev 2012-10-26 00:04:48 följande:
    finns det inte underkjolar med bara 2 ringar som skulle kunna fylla ut klänningen? tänkte att det kanske blev lite mer vidd på klänningen högre upp så den inte ser så platt ut?

Mmm får testa med tre ringar, annars så kan jag säkert ta ut en ring, vill inte att den blir för stor upptill heller...svårt det här ;)
  • maxmamma

min klänning jag ska ha är lite i samma stuk som din fast den går lite längre ner mot golvet.

den jag beställde den av rekomenderade 3 ringar just för att slippa få den platt vid höfterna.

Som sagt prova dig fram o funkar det inte med 3 ringar så ta bort en så det blir två, det kanske räcker för att få tillräckligt med volym vid höftregionen så man slipper det platta utseendet

berätta gärna o lägg in bild sen så vi får se hur det blev  

• sommaren13
    maxmamma skrev 2012-10-26 00:44:06 följande:
    min klänning jag ska ha är lite i samma stuk som din fast den går lite längre ner mot golvet.

den jag beställde den av rekomenderade 3 ringar just för att slippa få den platt vid höfterna.

Som sagt prova dig fram o funkar det inte med 3 ringar så ta bort en så det blir två, det kanske räcker för att få tillräckligt med volym vid höftregionen så man slipper det platta utseendet

berätta gärna o lägg in bild sen så vi får se hur det blev  
    Mmm min klänning var längre från början, tills sömmerskan klippte av den utan min tillåtelse
    Japp får se när underkjolen kommer... 
  • daniiel

Jag tror nog att underkjolen med 3 ringar kan ge bra med vidd, men att du eventuellt kommer behöva plocka ur den översta ringen ja. Det är ju inget mer med det dock, utan det är ju enkelt fixat :)

• maxmamma
    sommaren13 skrev 2012-10-26 00:53:00 följande:
    Mmm min klänning var längre från början, tills sömmerskan klippte av den utan min tillåtelse
    Japp får se när underkjolen kommer... 
    ajaj det var inte bra, en fråga bara, varför klippte hon av den?? vad var skälet till det??
  • sommaren13
    maxmamma skrev 2012-10-26 23:17:22 följande:
    ajaj det var inte bra, en fråga bara, varför klippte hon av den?? vad var skälet till det??
    Den var för lång, vi diskuterade om hon bara skulle fålla upp den och spara tyget så jag kunde släppa ner den och sen kunna sälja den vidare och jag sa att jag ville att den bara skulle fållas upp och inte klippas av, men hon klippte av den iallafall
Svar på tråden Ser klänningen platt ut vid höfterna?