• Mumin

    VIlka skor passar till vinterbröllop?

    Jag skall gifta mig borgerligt i December. Bröllopet är superhemligt och jag har ingen att fråga om råd, så därför frågar jag er här! Vad kan man ha för skor till en kort klänning? Klänningen är ärmlös, med ganska breda axelband och i ganska så skir spets, helvit. Jag har tänkt mig en spetsbolero till för att dels täcka upp lite och dels för att göra det lite mer "vintrigt". Men mitt största problem verkar vara skor... Öppna skor, täckta skor, sandaletter, stövletter...HJÄLP!! Jag kan även påtala att skorna inte får ha för hög klack, max ca 5 cm då jag och min blivande man är ganska så jämnlånga.


    //Mumin

  • Svar på tråden VIlka skor passar till vinterbröllop?
  • Mumin
    daniiel skrev 2012-10-24 13:59:38 följande:
    Skorna kommer bli toppenbra! :)

    Jag tycker dom här från HM är fina
    www.hm.com/se/product/03391?article=03391-A
    www.hm.com/se/product/03176?article=03176-D

    Rosa ;) Dock mer åt det lila hållet..
    www.halens.se/mode-kvinna-ytterklader-kappor-...

    Den första o den sista var fina!! Dock är kanske den sista lite väl stark i färgen... ska ta en dag på stan snart tror jag allt!!! =D


    Vad gulliga ni är som hjälper mig!!!


    Ps. Om jag inte svarar så har jag varit tvungen att logga ut, då mina bonusbarn snart kommer hem och bröllopet är superhemligt! =D

  • fierce
    Mumin skrev 2012-10-24 14:16:20 följande:
    Åh, den var fin!!!! Den där teddykreationen kanske inte är riktigt vad jag hade tänkt mig... ahahaha!!
    Misstänkte nog att björnjackan var lite att ta i... ;) Spännande med ett hemligt bröllop! :)
  • Mumin
    fierce skrev 2012-10-24 14:23:56 följande:
    Misstänkte nog att björnjackan var lite att ta i... ;) Spännande med ett hemligt bröllop! :)

    Ja, det är superspännade, men det kan bli lite svårt ibland när man behöver smakråd o annat... hade varit skönt att bolla med nån ibland känner jag!! Inte ens vittnena känner till att de skall komma! =P


     

  • daniiel
    Mumin skrev 2012-10-24 14:18:46 följande:

    Den första o den sista var fina!! Dock är kanske den sista lite väl stark i färgen... ska ta en dag på stan snart tror jag allt!!! =D


    Vad gulliga ni är som hjälper mig!!!


    Ps. Om jag inte svarar så har jag varit tvungen att logga ut, då mina bonusbarn snart kommer hem och bröllopet är superhemligt! =D


    Ja, jag tyckte den på HM var fin och även den på Halens, men jag håller med om att den nog var lite väl stark i färgen. Men går du en sväng på stan, så lär du hitta någon du tycker om :)
  • daniiel

    www.veromoda.se/vero-moda/outerwear/CORELLAJACKETPP/10082699,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/outerwear/KEAJACKETPP/10088120,sv_SE,pd.html&forceScope=
    cubus.com/sv/Dam/Kollektion/Kollektion/Jackor/7124185/
    www.lindex.com/se/dam/oeverdelar/ytterplagg/6872138/Kappa/
    www.zalando.se/nuemph-bianca-vinterkappa-rock-vitt-nu121h00n-003.html
    www.zalando.se/manoukian-kort-kappa-rock-vitt-m6721h002-058.html
    www.zalando.se/sisley-ullkappor-ljusrosa-7si21h006-401.html
    www.zalando.se/cream-jane-vinterkappa-rock-ljusrosa-cr221h007-707.html
    www.zalando.se/zalando-collection-kappa-rock-ljusrosa-za521g00h-402.html
    www.zalando.se/red-valentino-kappa-rock-ljusrosa-r2421h001-916.html
    www.boozt.com/se/sv/desigual/abrig-white_961276/961280&page=1&limit=60&subcategory=126737
    www.boozt.com/se/sv/vila/shane-jacket_1059997/1060002&page=1&limit=60&subcategory=126737
    www.bubbleroom.se/sv/kvinna/sisters-point/kappor/crista-coat-powder
    www.bubbleroom.se/sv/kvinna/vila/jackor-1/bend-coat-off-white


  • Lady Antebellum

    Såg att du valt skor jättefina de har jag också tittat på men ville ha några högre så de fick bli dessa...10 cm klack...men så är jag 15 cm kortare än min blivande...


  • Lindan

    Tips!
    HM har 50% på den vita jackan... jag beställde just en. :)
     

  • fierce
    Mumin skrev 2012-10-24 14:52:32 följande:

    Ja, det är superspännade, men det kan bli lite svårt ibland när man behöver smakråd o annat... hade varit skönt att bolla med nån ibland känner jag!! Inte ens vittnena känner till att de skall komma! =P


     


    Coolt :) Jag har inte heller direkt nå¨n att prata med om brölloppet, alla kompisar har småbarn, jobbar konstiga tider osv så då är det skönt att BT finns så man kan frossa i klänningar, blommor, och få lite smakråd :)
  • Mumin
    fierce skrev 2012-10-24 18:46:27 följande:
    Coolt :) Jag har inte heller direkt nå¨n att prata med om brölloppet, alla kompisar har småbarn, jobbar konstiga tider osv så då är det skönt att BT finns så man kan frossa i klänningar, blommor, och få lite smakråd :)
    Precis!! När ska ni gifta er?
  • Mumin

    Ok, så här tänker jag... tror jag! Om jag köper antingen dessa http://www.brandos.se/wildflower-bridal/charity-01460611-97-ivory/a56965eller liknande och snör om dem med ett band som är detsamma som jag skall ha i midjan på min klänning (bild kommer, jag lovar) så blir det en enlighet som jag tror blir fin.


    Alternativt att jag köper dessa http://www.brandos.se/wildflower-bridal/catriona-01464913-97-ivory/a45892


    I vilket fall som helst har jag nog bestämt mig för att köpa ett par snygga stövlar som jag kan resa i efter vigseln! Vad tror ni? Kan det bli nåt? =)

  • VictoriaE
    fierce skrev 2012-10-24 13:45:42 följande:
    Lr hur, askul ju! :D  Dom du funderar på är verkligen jättefina, hade inte min m2b varit exakt lika lång som jag hade de definitift stått i min garderob nu! ;)
    Och jag som tankte UGGs till mitt brollop. =) Ser fram emot alsklingens min, men for att vara helt arlig, sa kommer det ju att vara kallt, och vi ska vara utomhus en del, sa jag struntar i just det. =) Ska iofs byta till balletskor nar vi ar inomhus...
  • Mumin
    Lindan skrev 2012-10-24 17:41:43 följande:
    Tips!
    HM har 50% på den vita jackan... jag beställde just en. :)
    Haha, du smittar av dig!! Det gjorde jag med!! Kommer nog att bli jättefin och sen kan jag ju använda den i vinter med! =)
  • L och J
    Mumin skrev 2012-10-24 19:18:02 följande:

    Ok, så här tänker jag... tror jag! Om jag köper antingen dessa www.brandos.se/wildflower-bridal/charity-0146...eller liknande och snör om dem med ett band som är detsamma som jag skall ha i midjan på min klänning (bild kommer, jag lovar) så blir det en enlighet som jag tror blir fin.


    Alternativt att jag köper dessa www.brandos.se/wildflower-bridal/catriona-014...


    I vilket fall som helst har jag nog bestämt mig för att köpa ett par snygga stövlar som jag kan resa i efter vigseln! Vad tror ni? Kan det bli nåt? =)


    Dom första är jättefina, och de e bra med lite högre skaft ifall att det är massa snö!
    Låter kanon att snöra dom med ett band som matchar klänningen  
  • fierce
    Mumin skrev 2012-10-24 18:57:53 följande:
    Precis!! När ska ni gifta er?
    I februari, Fööör långt kvar! ;) 

    Jag kommer ha vita platta sandaler(pga av kort brudgum som sagt :D)  i kyrkan och på festen och uggs så fort vi går ut, samt på fotona som blir ute :)  Fast vi har typ 200 m till lokalen och ska inte ut och resa :)
     
  • fierce
    VictoriaE skrev 2012-10-24 19:24:48 följande:
    Och jag som tankte UGGs till mitt brollop. =) Ser fram emot alsklingens min, men for att vara helt arlig, sa kommer det ju att vara kallt, och vi ska vara utomhus en del, sa jag struntar i just det. =) Ska iofs byta till balletskor nar vi ar inomhus...
    Uggs rock! :)
Svar på tråden VIlka skor passar till vinterbröllop?