• AnnOls

    dresscode ?

    Vi, min sambo sen tio år och jag, planerar att gifta oss. Om jag och mina två döttrar har klänningar"som säljs som balklänningar" kan då min blivande make och min son ha mörk kostym eller måste de ha frack? Kan de övriga gästerna ha klädkod mörk kostym?

  • Svar på tråden dresscode ?
  • Chicita

    Det låter som en bra plan.

    Generellt säger man ju att bröllopsföljet ska ha samma klädkod / finhetsnivå som resten av gästerna. Och att maken också ska följa den regeln.
    Men där håller jag inte alltid med.
    Jag tycker att bröllopsföljet också måste få vara lite finare, det är inte bara brudens dag, speciellt maken måste ju kunna få klä sig så fint som han vill tycker jag.
    Så kör på det Glad 

  • daniiel

    Jag tycker definitivt att ni kan ha klädkoden "Mörk kostym" och att din make och son kan klä sig efter den. Jag tycker alltså inte att dom måste ha frack.

    Det är ju väldigt få bröllop där bruden faktiskt följer klädkoden, då jag tror att dom vanligaste klädkoderna för bröllop är "Kavaj" och "Mörk kostym". Hur många brudklänningar passar in på dom klädkoderna egentligen?


  • ThereseV

    Så länge det inte blir för stor kontrast så borde det ju inte vara något problem. 
    Jag såg bilder från ett bröllop där brudparet + följet hade frack och balklänningar (med avancerade håruppsättningar och hela baletten) och majoriteten av gästerna hade jeans och t-shirt/tjockare tröja med diverse tryck. De såg väldigt märkligt ut...
    Nu är ju just jeans egentligen inte ok enligt någon klädkod så det borde ju vara så stor risk... 

Svar på tråden dresscode ?