• madele­nes
    Äldre 19 Oct 20:49
    11091 visningar
    29 svar
    29
    11091

    Tips på bra fotograf i Uppsala/Stockholm?

    Vi letar för fullt efter en fotograf som ska fota och följa oss hela dagen. Vi gifter oss mellan Uppsala och Stockholm och då är det ju praktiskt om fotografen är från antingen Uppsala eller Stockholm.
    Tycker om när bilderna känns ljusa och sedan ska fotografen kanppt märkas av gästerna Glad 

    Så, har ni några tips, någon favorit? 

  • Svar på tråden Tips på bra fotograf i Uppsala/Stockholm?
  • madele­nes
    Äldre 24 Oct 19:33
    #12

    Åhh tack för alla tips, ska sätta mig och gå igenom en massa nu Skrattande

  • Karin6­55
    Äldre 14 Nov 17:51
    #13

     www.saranorrehed.com/
    Sara Norrehed är fantastisk! 

  • leny
    Äldre 22 Nov 22:39
    #14

    Hej, ni kanske redan har bestämt dig för en fotograf annars kan vi varmt rekomendera www.jonaldi.com.
    han gjorde vår fotografering och vi är sjukt nöjda. kollar filmen som han gjorde för oss, han var enkel och smidig att ha att göra med. Nu hittade vi förvisso honom via gemensama vänner men kolla på hans hemsida så finns det många exempel på bröllopsjobb som han gjort.




    www.jonaldi.com

    Mvh
    Henrik och Lena 

  • Victor­iaE
    Äldre 22 Nov 23:27
    #15

    Kan val ocksa lagga in mina 2 cents- vi ska ha 2 Brides som vara fotografer under hela dagen. Har sett prover pa the work they do, och vi kande oss bekvamast med just deras stil. Sedan hjalper det ju att tjejerna som fotar ar superharliga att ha att gora med!

  • brollo­psj
    Äldre 27 Nov 17:55
    #16
  • madele­nes
    Äldre 9 Dec 20:14
    #17

    Vi har nu bokat Sara Norrehed och känner oss jättenöjda! Skulle dock kanske vilja ha någon som filmar också, så vi får se hur vi kör med den saken :)
     

  • stormh­elen
    Äldre 9 Dec 20:51
    #18

    Hej hej allihop!


    Jag såg just denna tråd, och vill tacka alla för alla bra tips som ni kommit med.


    Det har verkligen hjälpt mig och min m2b.


    Vi har varit på ett möte med en bröllopsfotograf, men hon kändes inte helt rätt och hon var tok  dyr också.


    Nu ska vi boka in ett nytt möte med en av de rekumenderade fotograferna som vi tycker tar bra bilder för ett förmånligt pris.


    TACK!

  • Whitep­air
    Äldre 8 Jan 16:14
    #19
    stormhelen skrev 2012-12-09 20:51:13 följande:

    Hej hej allihop!


    Jag såg just denna tråd, och vill tacka alla för alla bra tips som ni kommit med.


    Det har verkligen hjälpt mig och min m2b.


    Vi har varit på ett möte med en bröllopsfotograf, men hon kändes inte helt rätt och hon var tok  dyr också.


    Nu ska vi boka in ett nytt möte med en av de rekumenderade fotograferna som vi tycker tar bra bilder för ett förmånligt pris.


    TACK!


    Om det inte är för sent så rek. vi Laya Sadegh på http://layasadegh.com/
    Hon fotograferade vårat bröllop, jätte härlig att ha och göra med.
  • Katari­naBerg­lund
    Äldre 8 Jan 16:50
    #20
  • Äldre 16 Feb 19:27
    #21

    Åh jag känner Sara och hon är ju så grym! Bra val av er madelenes!

  • Aug 2013
    Äldre 17 Feb 09:40
    #22

    Har ni inte redan fotats så kan jag rekomnedera Sara Brehmer http://sbphoto.se/   http://sarabrehmer.blogg.se/
    Hon har fotat våra barn flera gånger och kommer även att fota våran stora dag i Augusti! Håller till i Alunda utanför Uppsala.

  • svenne­johan
    Äldre 17 Feb 12:21
    #23
    stormhelen skrev 2012-12-09 20:51:13 följande:

    Hej hej allihop!


    Jag såg just denna tråd, och vill tacka alla för alla bra tips som ni kommit med.


    Det har verkligen hjälpt mig och min m2b.


    Vi har varit på ett möte med en bröllopsfotograf, men hon kändes inte helt rätt och hon var tok  dyr också.


    Nu ska vi boka in ett nytt möte med en av de rekumenderade fotograferna som vi tycker tar bra bilder för ett förmånligt pris.


    TACK!


    Vi har nu bokat fotograf www.jnsvision.net, vi kommer ha bröllop på Rockelstad Slott.
  • Andy
    Äldre 22 Feb 19:17
    #24

    Jag rekomenderar att ni kollar upp "Photo By Y"
    Hon fotar bröllop och artister och har ett bra sinne för detaljer.
    Mina vänner fotades av henne förra sommaren och är över förväntan nöjda.

    Och vad jag har hört så är hon inte väldigt dyr... än :)

    www.facebook.com/PhotobyY

     

  • Liiiin­a
    Äldre 3 Mar 18:55
    #25

    Måste rekommendera Sofia Wählby. Vi hade henne en heldag på vårt bröllop och är jättenöjda! Det blev ljusa fina bilder, mycket detaljer och en hel massa skratt :)

  • Äldre 3 Mar 19:01
    #26

    Vi har bokat www.jnsvision.net.

    Porträttfotografering i en timma kostar 3000 kr, då får man ca 30 högupplösta fullt redigerade bilder! 

  • Äldre 12 Mar 18:26
    #28

    Emil, 

    Jasså? Så du rekommenderar dig själv? Det låter väldigt professionellt! Dig skulle jag absolut vilja anlita på min bröllopsdag, du är så bra att du tillomed får rekommendationer av dig själv!  Oj, oj, oj. 

  • Äldre 16 Jan 19:44
    #27

    Vi rekommenderar INTE Malin Norlen


    Vi anlitade Malin Norlen (Stockholm) som fotograf till vårt bröllop. Anledningarna till att vi till slut valde henne, var hennes uppvisade entusiasm för uppdraget, och allt det som vi kunde få (eller åtminstone vad som vi utlovades) för priset: 5 timmars fotografering, redigering av drygt 200 bilder till perfektion, leverans inom max 8 veckor, och en fotobok. Priset för fotoboken skulle då inkludera arbete för att anpassa fotoformatet för tryckning och själva boken ? åtminstone det som vi blev lovade. Värt att NOTERA är att vi var tvungna att betala hela beloppet i förskott för att kunna få våra bilder.  


    Själva fotograferingen gick bra. Men tyvärr resultaten var allt annat än tillfredsställande! Fotona levererades 2 veckor senare än utlovat. Fotona var undermåligt behandlade, och det angivna priset för fotoboken täckte bara själva arbetet med att ?formatera? bilderna till rätt storlek; för att få själva boken var vi tvungna att betala minst lika mycket för Malin Norlens förmateringsarbete.


    Jag avråder alla att anlita Malin Norlen. Och om ni frestas att anlita Malin på grund av det jämförelsevis låga priset, se till att ni får alla överenskommelser svart på vit. Och se till att ni får betal först efter att ni har fått era färdigställda bilder (inte bara smakprover), för då är ni i Malin våld.


    Det sägs att man får det man betalar för. Det gäller oss i högsta grad; ett undermåligt arbete (för ett till synes lågt pris).

  • Äldre 16 Jan 20:03
    #28

    Vi rekommenderar INTE Malin Norlen


    Vi anlitade Malin Norlen (Stockholm) som fotograf till vårt bröllop. Anledningarna till att vi till slut valde henne, var hennes uppvisade entusiasm för uppdraget, och allt det som vi kunde få (eller åtminstone vad som vi utlovades) för priset: 5 timmars fotografering, redigering av drygt 200 bilder till perfektion, leverans inom max 8 veckor, och en fotobok. Priset för fotoboken skulle då inkludera arbete för att anpassa fotoformatet för tryckning och själva boken ? åtminstone det som vi blev lovade. Värt att NOTERA är att vi var tvungna att betala hela beloppet i förskott för att kunna få våra bilder.  


    Själva fotograferingen gick bra. Men tyvärr resultaten var allt annat än tillfredsställande! Fotona levererades 2 veckor senare än utlovat. Fotona var undermåligt behandlade, och det angivna priset för fotoboken täckte bara själva arbetet med att ?formatera? bilderna till rätt storlek; för att få själva boken var vi tvungna att betala minst lika mycket för Malin Norlens förmateringsarbete.


    Jag avråder alla att anlita Malin Norlen. Och om ni frestas att anlita Malin på grund av det jämförelsevis låga priset, se till att ni får alla överenskommelser svart på vit. Och se till att ni får betal först efter att ni har fått era färdigställda bilder (inte bara smakprover), för då är ni i Malin våld.


    Det sägs att man får det man betalar för. Det gäller oss i högsta grad; ett undermåligt arbete (för ett till synes lågt pris).

  • Äldre 19 Jan 16:32
    #29

    Hej

    Jag skriver sällan här (är Malin Norlén) på sidan dock måste jag lägga till att ang boken så är den helt frivillig att köpa inget av det man betalar för en bok går till mig utan det är en service för att man ska slippa göra en själv som då kanske inte blir av alls, och det står tydligt att det är en layout som ingår som man till och med får en kopia på ifall man vill ändra i den tex ta bort bilder för att få ner priset, priset som är angivet är ett ca pris beroende på sidantal i boken,
    så att få kritik för en service som sen är frivillig att nyttja är inte helt OK enligt min mening.
    Ang att bilderna är undermåligt beh är inget jag kan specificera här då jag inte vet vem det är som lagt in inlägget men hur som helst är det till mig man ska vända sig om man vill diskutera efterbehandlingen och varje bild behandlas noga men alla bilder har olika förutsättningar beroende på väder, årstid och lokal/kyrka man är i. Så åter igen ang beh är det bäst att vända sig till mig.
    Betalning har jag upplagt så att jag tar inte ut någon bokning avgift utan tar betalt först då jag ser att jag har bilder att leverera så jag släpper inte de högupplösta bilderna innan betalning för de är min sk garanti på att få betalt.
    Ni kan gärna vid förfrågan få se före och efterbilder för att se vilken stil jag har på redigering av bilder. Och lev är ca pga av att man kan få oförutsedda hinder som gör att lev skjuts upp dock har det aldrig varit längre än 2v.
    Mvh
    Malin 

Svar på tråden Tips på bra fotograf i Uppsala/Stockholm?