• gusmelinka

    Vilken brudklänning?

    Som du kanske anar skulle jag vilja be om din hjälp i mitt val av klänning. Jag är ute efter en lantlig, romantisk och lite sagolik klänning. Festen kommer hållas i en lada. Färgtema är pudriga nyanser av rosa, beige och grå och även brudbuketten kommer gå i dessa färger. På de övre bilderna ser du hur jag ser ut i respektive klänning. Den nedre vänstra bilden visar en mer korrekt färg på Klänning 1, som är puderrosa över bysten och ljust beige nedtill. Den nedre högra bilden visar lite mer hur Klänning 2 ser ut baktill, v-ringning med volanger av spets. Det är dock den vita varianten av klänningen som är aktuell. På bild 1 har jag låga skor och på bild 2 högklackat. Kommer ha högklackat vid vigseln.

    Vilken klänning tycker du jag ska välja? Varför?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken brudklänning?
  • Tokig

    Jag säger bara Wow wow wow... ettan var bland det vackraste jag sett!

  • Principisessan

    jag gillar nr 2 mer. Sen är den ju sådär yberromantisk som jag gillar också :) ettan var fin den med, kansek är det bara det att i mitt tycke är en sån klänning inte lika fantastiskt vacker (även om den är fin) när man står still. Man ska helst ligga ner med klänningen draperad runt sig eller blåsande i vinden.
    Tänker mest på själva bröllopsbilderna o så här, och om det nu vore jag som valde hade jag gått på den klänning som var finast precis som den är liksom.

     

  • gusmelinka

    Vad roligt det är att läsa era kommentarer!

    Det ligger något i det majjja. Jag tycker också att ringningen i ryggen är en rolig detalj i kyrkan, då man ju står med ryggen mot alla gäster i princip hela tiden...

  • Emsie

    Jag röstade på tvåan eftersom jag tycker att den är finare och lite mer "bröllopsklänning", känns som att ettan är lite mer som en vanlig sommarklänning och lite oformlig även om jag kan tänka mig att den också kan bli riktigt bra i en mindre storlek och med rätt styling. Jag är dessutom svag för spets. Jag tycker dock att det lite väl mycket fluff över axlarna på ettan men annars är den jättefin och passar din kropp bra.

  • knackamackadam

    Jag tycker att 1:an hänger som en säck på dig. Den ser alldeles för stor ut! Tvåan satt perfekt på dig, därför röstar jag på den.

  • gusmelinka

    Tack för era åsikter!

    Verkar som att det handlar mycket om personlig smak, men som att 1:an passar temat bättre och är lite mer egen samtidigt som den är lite säckig och inte framhäver mina former. 2:an är mer av en klassisk brudklänning, väldigt romantisk och sitter på ett sätt som framhäver min kroppsform lite mer. 2:an kan dock bli lite för prålig, är inte lika egen och passar inte lika bra till temat.

    Är det någon som tycker något annat? Besvärligt för mig nu när det är så jämnt mellan klänningarna Flört 

  • Chicita

    Ta med i beräkningen att de som röstar bara ser bilderna.
    Alla läser inte tråden och förstår att ettan ska ändras, att den är för stor nu utan dom ser den som den är och jämför med den som sitter bra.

    Men om man vänder på steken och frågar dig.
    Hur ser du på klänningarna?
    Vilka känslor får du när du tänker tillbaka på hur dom kändes Glad 

  • gusmelinka

    Absolut och bilderna skiljer sig ju också åt vad gäller ljus etc.

    Jag provade klänning 1 först, i en butik där jag inte var så intresserad av någon annan klänning. Detta gjorde att jag verkligen föll för klänning 1 och den är nog fortfarande den jag känner mest för. Jag älskar att den är så annorlunda, färgen, de små detaljerna och tyget. Klänning 2 provade jag efter klänning 1 och i en butik med högre konkurrens av andra klänningar, vilket jag tror bidrog till att jag inte föll pladask för den på samma sätt. Ska jag dock tänka logiskt hittar jag fler fördelar med klänning 2. Den sitter på ett sätt som framhäver min kroppsform, vilket jag tror klänning 1 aldrig riktigt kommer göra även om den sys upp för mig, pga att det är en lösare, rakare modell. Klänning 2 har också en spännande rygg som är rolig i kyrkan då de flesta ändå lägger märke till klänningen och personligen tycker jag att även den passar till temat.

  • Chicita

    Då har du ju svarat på din egen fråga.
    Kör på den du kommer få ut "mest värde" av så att säga Glad 

  • gusmelinka

    Har jag? Flört Du tycker alltså hjärna framför hjärta i det här fallet? Alltså nummer 2 pga att den har fler fördelar, fastän jag känner mer för nummer 1?

  • Principisessan

    kan du inte piffa dig i håret så som du tänkt ha det, sminka upp dig, och sen gå och prova igen. Då kanske du får mer känsla för helheten och ser vad som ser mest ut som det du tänkt dig? 

  • CoolJen

    Svårt val...ettan behöver passa mycket bättre på din kropp för att den ska vara fin. Tvåans grejer på axlarna ser hemskt ut men om bägge kunde fixas så skulle det nog vara finare

  • knackamackadam

    Om du inte köpt någon av klänningarna än kanske du kan leta vidare. Då kanske du kan hitta en som är mer som nummer ett men som sitter bättre på dig och som är skuren för att framhäva mer form?

  • gusmelinka

    Det är ett bra råd, men jag håller inte riktigt med. Jag älskar båda, därför har jag inte kunnat välja. Jag har sådana här beslutssvårigheter oavsett vad det handlar om och den här gången verkar det ju berättigat eftersom även andra verkar kluvna. Jag tror inte att det är ytterligare ett alternativ jag behöver och jag tror inte heller jag kommer hitta något som jag gillar lika mycket och som går i stil med dessa.

    Jag tycker själv jag passar i båda och tycker att nummer 1 sitter som den ska förutom längden. Det är en löst sittande, rak modell helt enkelt och jag vet inte om jag tycker att huvudsyftet med en brudklänning är att den ska framhäva former... Klänning nummer 1 plockar fram min ögonfärg, passar min hårfärg och framhäver mina knotiga axlar och halsområde (vilka jag tycker om hos mig själv). Den har framför allt andra fördelar genom att den är så annorlunda, verkligen är min stil och passar förträffligt med temat.

  • knackamackadam

    Jag tycker inte heller att en klänning måste ta fram former, men den behöver inte heller göra om former till ingenting. Men om du känner dig fin i den så tror jag att du kommer att vara det. Huvudsaken är att du själv känner dig fin, eller hur du nu vill känna dig.

  • Chicita
    gusmelinka skrev 2012-10-21 11:03:25 följande:
    Har jag? Flört Du tycker alltså hjärna framför hjärta i det här fallet? Alltså nummer 2 pga att den har fler fördelar, fastän jag känner mer för nummer 1?
    Det låter ju som att du hittar mer saker som du tycker om med klänning nr 2 när du letar efter fördelar dom emellan.
    Men du är inte kär i den.

    Och efter din senare förklaring här till knackamackadam så låter det ju defenitivt som att du har fastnat för ettan.
    Ettan kommer ge dig mer tillfredsställelse i längden tror jag.
    Den ser också ut att vara skön att bära.

    Om du väljer tvåan baserat på vad hjärnan och logiken säger så finns nog större risk att du ångrar dig på bröllospdagen än om du väljer ettan. För så länge du har den där känslan av att du älskar den ena klänningen så kommer aldrig den andra klänningen upp till samma "standard" hur bra och snygg den än är. 
Svar på tråden Vilken brudklänning?