• gusmelinka

    Vilken brudklänning?

    Som du kanske anar skulle jag vilja be om din hjälp i mitt val av klänning. Jag är ute efter en lantlig, romantisk och lite sagolik klänning. Festen kommer hållas i en lada. Färgtema är pudriga nyanser av rosa, beige och grå och även brudbuketten kommer gå i dessa färger. På de övre bilderna ser du hur jag ser ut i respektive klänning. Den nedre vänstra bilden visar en mer korrekt färg på Klänning 1, som är puderrosa över bysten och ljust beige nedtill. Den nedre högra bilden visar lite mer hur Klänning 2 ser ut baktill, v-ringning med volanger av spets. Det är dock den vita varianten av klänningen som är aktuell. På bild 1 har jag låga skor och på bild 2 högklackat. Kommer ha högklackat vid vigseln.

    Vilken klänning tycker du jag ska välja? Varför?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken brudklänning?
  • gusmelinka

    Tack för ditt svar Chicita!

    Vad gäller ditt svar Niini är jag tacksam över ditt svar på frågan. Förolämoningen av mig och mitt val av klänning hade jag dock klarat mig utan...

  • gusmelinka

    Jag är så tacksam för er input =)

    Butikerna i fråga hade endast ett ex av varje klänning, så jag är inte säker på att det är min storlek på någon av klänningarna. Klänning 1 är nålad ihop i ryggen, så den är absolut en aning stor. Den är ju för lång också! Kommer bli bättre med ett par högklackade skor till och självklart kommer ju längden anpassas efter mig om jag bestämmer mig för den klänningen.

  • gusmelinka

    Vad roligt det är att läsa era kommentarer!

    Det ligger något i det majjja. Jag tycker också att ringningen i ryggen är en rolig detalj i kyrkan, då man ju står med ryggen mot alla gäster i princip hela tiden...

  • gusmelinka

    Tack för era åsikter!

    Verkar som att det handlar mycket om personlig smak, men som att 1:an passar temat bättre och är lite mer egen samtidigt som den är lite säckig och inte framhäver mina former. 2:an är mer av en klassisk brudklänning, väldigt romantisk och sitter på ett sätt som framhäver min kroppsform lite mer. 2:an kan dock bli lite för prålig, är inte lika egen och passar inte lika bra till temat.

    Är det någon som tycker något annat? Besvärligt för mig nu när det är så jämnt mellan klänningarna Flört 

  • gusmelinka

    Absolut och bilderna skiljer sig ju också åt vad gäller ljus etc.

    Jag provade klänning 1 först, i en butik där jag inte var så intresserad av någon annan klänning. Detta gjorde att jag verkligen föll för klänning 1 och den är nog fortfarande den jag känner mest för. Jag älskar att den är så annorlunda, färgen, de små detaljerna och tyget. Klänning 2 provade jag efter klänning 1 och i en butik med högre konkurrens av andra klänningar, vilket jag tror bidrog till att jag inte föll pladask för den på samma sätt. Ska jag dock tänka logiskt hittar jag fler fördelar med klänning 2. Den sitter på ett sätt som framhäver min kroppsform, vilket jag tror klänning 1 aldrig riktigt kommer göra även om den sys upp för mig, pga att det är en lösare, rakare modell. Klänning 2 har också en spännande rygg som är rolig i kyrkan då de flesta ändå lägger märke till klänningen och personligen tycker jag att även den passar till temat.

  • gusmelinka

    Har jag? Flört Du tycker alltså hjärna framför hjärta i det här fallet? Alltså nummer 2 pga att den har fler fördelar, fastän jag känner mer för nummer 1?

  • gusmelinka

    Det är ett bra råd, men jag håller inte riktigt med. Jag älskar båda, därför har jag inte kunnat välja. Jag har sådana här beslutssvårigheter oavsett vad det handlar om och den här gången verkar det ju berättigat eftersom även andra verkar kluvna. Jag tror inte att det är ytterligare ett alternativ jag behöver och jag tror inte heller jag kommer hitta något som jag gillar lika mycket och som går i stil med dessa.

    Jag tycker själv jag passar i båda och tycker att nummer 1 sitter som den ska förutom längden. Det är en löst sittande, rak modell helt enkelt och jag vet inte om jag tycker att huvudsyftet med en brudklänning är att den ska framhäva former... Klänning nummer 1 plockar fram min ögonfärg, passar min hårfärg och framhäver mina knotiga axlar och halsområde (vilka jag tycker om hos mig själv). Den har framför allt andra fördelar genom att den är så annorlunda, verkligen är min stil och passar förträffligt med temat.

Svar på tråden Vilken brudklänning?